FALSKA USB-minnen!!!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
En jobbarkompis köpte ett Sony 32GB i Kina i våras, jättebilligt. Då hade det precis kommit 32-gigare, men dom kostade ungefär 20 gånger mer än vad han gav. "Det är fejk, sa jag". "Inte, jag har lagt in en massa bilder och det finns gott om plats kvar."
"Kom igen när du fyllt upp det med 32 riktiga GB."

Nu för tiden vill han inte höra talas om det där minnet, så jag antar att det blev fullt vid nån enstaka GB.

Och apropå tradera, tar dom inget ansvar för det dom förmedlar? Fast det troliga är ju att säljaren tror att siffrorna stämmer.. Undrar om man ska maila honom?

Edit: Jag skrev just ett meddelade till den här joxah0 och frågade om han provat att fylla minnet och se var han hamnade, och att Kingstons största minne av den typen är på 8GB..

Skrev till tjejen med sonyminnet också...hatar såna här patetiska försök att lura folk.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Hoppas han inte betalade mer än vad det fick plats på det. Precis detta jag vill påvisa.

Nejdå, han gav 150:- och var så stolt över att han gjort världens fynd.

Men det här på tradera som du hittat, det är en helt annan femma. Antingen är dom jävligt dumma eller också så är det ett allvarligt bedrägeriförsök.

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Köpte ett 16 gigs på ebay för lite över hundringen på vinst å förlust. Det vart förlust såklart. Får inte ens in 2gig på skiten.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024