Falutråden

MasRetta

Med lem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R1000 2006
myspinnen skrev:
det är rättviks marknad nu i helgen, nån som är sugen på eftermiddags/kvälls sväng mot rättvik på lördag eller söndag?

Väntar på ett nytt bakdäck :( ... hinner det komma följer jag gärna med.
 

mounty

mounty goez honda
Gick med
1 Feb 2005
Ort
falun
Hoj
honda cbr 125 R
kopparrallyt??

hallå alla faluåkare :) vilken tid är kopparrallyt på söndag??
 

mounty

mounty goez honda
Gick med
1 Feb 2005
Ort
falun
Hoj
honda cbr 125 R
myspinnen skrev:
tjena grabben... du.. det kopparrallyt, som eg heter dalarallyt... gick av stapeln igår torsdag den 5/5 :(
jooo men de vet ja satt på första kontrollen å lät folk blåsa ballonger, men Twin club skulle väl ha rally på söndag eller va de nästa vecka :va ?
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
mounty skrev:
jooo men de vet ja satt på första kontrollen å lät folk blåsa ballonger, men Twin club skulle väl ha rally på söndag eller va de nästa vecka :va ?


aha de va mer än jag visste.. söndag alltså.. skriv här om du får reda på nåt då :)
 

mounty

mounty goez honda
Gick med
1 Feb 2005
Ort
falun
Hoj
honda cbr 125 R
myspinnen skrev:
aha de va mer än jag visste.. söndag alltså.. skriv här om du får reda på nåt då :)
jopp de ska jag får väl leta runt på nån annan tråd å kolla om nån vet något =)
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
skoteridioten skrev:
För alla som gillar "Ingelsvägen" mellan Bjurs och Rättvik, så kan jag meddela att den är så gott som fullt körbar nu...
Det ligger liiite smågrus kvar längst ut mot dikena, men annars så är det helt tort.
Däremot så är asfalten väldigt bulig (iaf om man färdas med 4-hjul) från bjurs, upp mot Sörskog och en liten bit till..så ta det lugnt där! :tummenupp
den åkte jag i sommras.. attans fin och kurvig väg..
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Myspinnen!

Blev det nån åkning för dig idag da?
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
(MARCUS) skrev:
Myspinnen!

Blev det nån åkning för dig idag da?


nä va dit 2ggr å checkade läget.. började jobba kl14 så det kändes inte lönt att bara jäkta igenom rally! jobbar natt nu i helgen, men hela nästa vecka ska det åkas varje dag om vädret tillåter! vad sägs om det?
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
myspinnen skrev:
nä va dit 2ggr å checkade läget.. började jobba kl14 så det kändes inte lönt att bara jäkta igenom rally! jobbar natt nu i helgen, men hela nästa vecka ska det åkas varje dag om vädret tillåter! vad sägs om det?

Slå en pling någon timme innan bara, så är jag med!!! :)

Mvh (MARCUS)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Det kom 2 falubor hem till mig i köping idag ,, som sewdemera blev guidade genom dom västmanländska skogarna till dalagränsen efter lite kaffe o glass ,,

hur går det med deltagandet på söndagarna ?
är det inga av er som e sugna på speedway i E-tuna på tisdagarna ?
(jag vet att det är närmare till masarnas stadion) visste ni att den banan ligger i västmanlands län !!! måsta vara pinsamt för dom :Bugar

(MARCUS) skrev:
Slå en pling någon timme innan bara, så är jag med!!! :)

Mvh (MARCUS)
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
jag vill ut och åka nuu! nån som är på? annars även imorgon närsomhelst samt onsdag och torsdag!


idag blir det jag och (marcus) som tar en tur. Vi utgår från åhlensparkeringen i falun kl 18.30! Bara att komma dit!
 
Last edited:

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
nånstans utanför Hedemora
Hoj
på jakt
lördag den 14 maj är det marknad i hedemora med mc-kortege, samling 9:30 vid lernia (ligger ungefär vid bilprovningen mellan rondellerna) har aldrig sett en motard i den kortegen så nu tycker jag att det är min tur att ställa upp och visa, så tanka hojen och kom gärna DU också! Allt på 2 hjul är välkommet
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Decson skrev:
lördag den 14 maj är det marknad i hedemora med mc-kortege, samling 9:30 vid lernia (ligger ungefär vid bilprovningen mellan rondellerna) har aldrig sett en motard i den kortegen så nu tycker jag att det är min tur att ställa upp och visa, så tanka hojen och kom gärna DU också! Allt på 2 hjul är välkommet

Aha - detta kanske vore nåt! Ska jag ta och fundera på. Myspinne - jag hann inte svara igår, men ser nu vad jag missat. :-/
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
duckie skrev:
Aha - detta kanske vore nåt! Ska jag ta och fundera på. Myspinne - jag hann inte svara igår, men ser nu vad jag missat. :-/

japp du missade en vända till svärdsjö och tillbaks, jag och (marcus) åkte. idag kan det bli rexbovägen frammåt kvällskröken! jag postar när jag vet såklart! annars är det garanterat åkning på dagen imorron samt torsdag!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
myspinnen skrev:
japp du missade en vända till svärdsjö och tillbaks, jag och (marcus) åkte. idag kan det bli rexbovägen frammåt kvällskröken! jag postar när jag vet såklart! annars är det garanterat åkning på dagen imorron samt torsdag!

Jag körde lite med min adept idag, inom hastighetsbegränsningarna i flera timmar :-/
Ons-tors är jag i Luleå - utan mc!
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Jag är gärna på på nån åkning till helgen. Fick mckortet idag. =) har åkt 25 mil idag. Varit ner till Avesta. Och till Falun en sväng. Sen Vika/Torsång till Borlänge. Fin väg Vika-Torsång..kurvig och skön. =)
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Wheelie84 skrev:
Jag är gärna på på nån åkning till helgen. Fick mckortet idag. =) har åkt 25 mil idag. Varit ner till Avesta. Och till Falun en sväng. Sen Vika/Torsång till Borlänge. Fin väg Vika-Torsång..kurvig och skön. =)
testa vägen över valsan mycket rolig väg med krön och kurvor.
Prova även vägen mellan stjärnsund och hofors om du vet var den går,sköna kurvor.Men passa dig lite för innerkurvor bilarna kastar upp grus. :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top