Falutråden

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
MasRetta skrev:
Usch...var och fick framhjulet bytt...just när jag förlikat mig med att jag förfryst mina fingrar...börjar det SNÖA :näsblod !!


Nåväl, vi är några (jag, Duckie, MrNinja, MjO) som tänkt träffas imorgon (tisdag 17/5) för att hjälpas åt att ställa in fjädringen på cyklarna (spaltkilometrar rörande detta finns skrivet på nätet).

Vi träffas 18:00 vid Statoil Kvarnsveden för vidare färd mot lämpligt garage (mitt).

Finns det fler intresserade är ni välkomna !!!


meckkväll, kul ide.. jag kan ej, jobbar em... annars är jag på ifall nån ska ge sig på lite ventiler eller så.. skulle vilja ha lite hårdare inställning på dämparna också.. men en annan gång..

ps. som jag skrev ovan så blev min förra hojj stulen, den hittades igår. Uppbrutet tändnlås, styrlås, tanklock. antagligen nån klåpare. annars hyffasat skick. ska fixar iordning på yammacenter i mora... men dock är var det ju självrisk på 5kkr... lås hojjarna, ha dom inomhus! jag är sugen på att bygga spårgrej á la : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81498

ha de
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
fy fan i helvete vilket skit väder.. det var smått intressant att åka hoj hem ifrån jobbet nyss kan jag säga..
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
jocke i köping skrev:
HUr mycket snö fick ni ?
i em ska det bli en hojtur på 20 mil ,,
en liten fikarunda :D
För lite! Inga problem att köra till jobbet i morse :hihi

Hoppas det blir mer till på fredag så kan vi träna sliding på Kinnekulle :4skrika
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
MasRetta skrev:
Nåväl, vi är några (jag, Duckie, MrNinja, MjO) som tänkt träffas imorgon (tisdag 17/5) för att hjälpas åt att ställa in fjädringen på cyklarna (spaltkilometrar rörande detta finns skrivet på nätet).

Mhmm...jag är fast på jobb i Gävle och kommer nog inte att hinna hem. :-/
Jag får putsa fjädrarna hemma istället.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Nett skrev:
Det var inga problem, lite chockerande när man vaknade bara.
Hojtur kl 7 i morse, och sedan till besiktningen.
Det var "sprutt" i Trajan sa besiktningsmannen *asg*
Nu är det bara att byta bort "symaskins-systemet" igen :tummenupp

Ha det :banana

Åh! It's alive! :-D
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Ahh, nu har man justerat in dämparna både fram och bak och provkört, som en helt ny hoj :D :D :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Men det tog tid o sparka liv i ,, först efter en massa trakaserier på Bike projekt började björnhonan komma ur idet ,,

å du då ,, e det inte onödigt långt o pendla till Gävle ? eller jobbar du som brandman nu ? :rolleyes: då förstår jag :rofl

duckie skrev:
Åh! It's alive! :-D
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
He he he he ja där var det svar på tal ,,,,, breda bakdäck är från 190 o uppåt ,, bara så björnhonan håller rätt på begreppen :tuttar

är det för långt för falufolket o åka till mariefred en onsdag framöver ?
brukar vara massor av fina hojjar o trevliga människor där på onsdagarna när det e fint väder ,, det var bara en fråga alltså ?

ha det gott allesammans ,,,,,,, // Jocke :tummenupp

Nett skrev:
Har du sprungit på en björnhona? :tungan
Hon smyger säkert runt lite överallt, och när du minst anar så ser du ett brett bakdäck som försvinner i horisonten :hihi bitch javisst ;)
 

MasRetta

Med lem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R1000 2006
SMC har en "drop-in" kurs i Broms- och kurvtagningsteknik på Rörken utanför Uppsala söndagen 29/5. Är andra än jag intresserade att försöka ta sig dit? :banana
 

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
Ingen
MasRetta skrev:
SMC har en "drop-in" kurs i Broms- och kurvtagningsteknik på Rörken utanför Uppsala söndagen 29/5. Är andra än jag intresserade att försöka ta sig dit? :banana

Gokvällgokväll...

Tänkte bara höra vart du hade läst att det är en dropinkurs och inga föranmälningar krävs??

//Gurra :)
 

MasRetta

Med lem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R1000 2006
gurra2fast skrev:
Gokvällgokväll...

Tänkte bara höra vart du hade läst att det är en dropinkurs och inga föranmälningar krävs??

//Gurra :)
Ringde och pratade med nån på SMC Uppsala. Dessutom har jag läst det i MCFolket i en artikel rörande Rörken och SMC's sporthojsprojekt.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag skulle hemskt gärna gå en sån kurs, men jag orkar nog inte på söndag. Jag kör 60 mil på lördag (twinträffen i sthlm). Ni kan sitta hemma och vässa era radfyror ni.
:7peta
 

MasRetta

Med lem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R1000 2006
duckie skrev:
Jag skulle hemskt gärna gå en sån kurs, men jag orkar nog inte på söndag. Jag kör 60 mil på lördag (twinträffen i sthlm). Ni kan sitta hemma och vässa era radfyror ni.
:7peta

Du såg att det är NÄSTA söndag? Alltså den 28/5.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top