Falutråden

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
jocke i köping skrev:
Jag Gasa !!! nää inte på strippen heller ,
är det krokigt så hakar jag gärna på ,,
men jag tror inte det svängs så mycket
där heller ,, :D

men bara det inte spööööregnar så kommer ja på besök i byn då :tuttar :tuttar

glöggen o surströmmingen kan vi hoppa då men en "lilling" kan det nog bli ,,
undrar om Grycksbo-Jonas e hemma då ?

Har faktiskt en Burk surströmming liggandes på lager.
Men du kanske är mer intresserad av min nyss inköpta Gammeldansk pava? :fyllisar
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
OLDEN skrev:
Hallå där!

Va fan Marcus, har du skaffat modellen jag ratade! Hihi.


//Johan W

Det var väl den enda hojen som du inte har klottat också... :D
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
TbA skrev:
Tål dom där TDM regn? Eller är det bara chaufförerna som är lite känsliga? :tungan

Frugan har fått fast anställning så hon ska jobba hela sommaren.
Vi får lägga planerna på en figter (R1 -04?) tills nästa år.

Long time no see, :pannkyss

Du inte mobba Jåke :7peta Orsaken att Jåke inte var ute och brumma igår var att jag har nästan tjatat ihjäl stackarn om att jag ville se Star Wars, den enda dag som passade var igår (typiskt mig att sätta mig brevid den killen som härmar alla farkoster, robortar och som låsades duellera med ljussvärden när det fightades på duken :kocko )
Du och Jåke får brumma ihop nästa vecka, då är det möte, badbyxutdelning och körning :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
intresserad av min nyss inköpta Gammeldansk pava?
JA JA JA JA JA jA JA jajajajajajajajajajajamensan ,, :D


TbA skrev:
Har faktiskt en Burk surströmming liggandes på lager.
Men du kanske är mer intresserad av min nyss inköpta Gammeldansk pava? :fyllisar
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
TbA skrev:
Tål dom där TDM regn? Eller är det bara chaufförerna som är lite känsliga? :tungan

Frugan har fått fast anställning så hon ska jobba hela sommaren.
Vi får lägga planerna på en figter (R1 -04?) tills nästa år.
I detta fallet är det väl snarare en fråga om hur mycket regn som behövs innan hojen smälter :4skrika Kört hoj till jobbet i 1,5 vecka och det var ju inte direkt uppehåll i fredags när jag körde till Kinnekulle :huvet

Inte nog med att det ska tas kort, hojen ska absolut vara på värsta viset åxå :lol
Nästa år är nog TDM:en till salu annars (har med egna ögon sett att den passar tjejer), så vi kan ta en tur igen :tungan
 
Last edited:

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
Jåke skrev:
..Kört hoj till jobbet i 1,5 vecka och det var ju inte direkt uppehåll i fredags när jag körde till Kinnekulle :huvet
Har sett dig. Var därför jag retades :tungan


Jåke skrev:
...har med egna ögon sett att den passar tjejer...

Det är väll klart, du åker ju på den? :confused:

...eller menar du andra tjejer? :va





















:hihi
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
TbA skrev:
Men av alla köttslammsor och innälvor som hängde över
din hoj var den nog som en mindre gris!?!

Har dom fjäderprydda grisar i Hofors trakten?

Det kan ha varit ett sånt här as:
 

Bifogat

  • flying_pig.gif
    flying_pig.gif
    19.2 KB · Visningar: 34

bandit-tomsa

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Bandit1200
jocke i köping skrev:
tyckte Roos sa att det var Drag på ingarvet ,, Fasen ja kanske svamlar ,, har ju så rörigt minne Arghhh å ja såom tänkte busa i byn då :tuttar

Det har du jävligt rätt i.....Det blir ju en skoter klass åxå.Få se om man hinner byta skidorna mot hjul..
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Nu har jag äntligen fått hem min nylackade hoj! Nu är det bara lite mek och en besiktning, sen får ni med betonggrisen och dess ägare på turerna också!

Bild på den fina, blänkande tanken...
 

Bifogat

  • 117_1777minskad.jpg
    117_1777minskad.jpg
    112.9 KB · Visningar: 54

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjo..
får lov att skriva av mig lite ang bilister.. dom klagar ju på hoj åkarna att dom kör som tokar.. nu får jag ge igen...

historien e som följer:
var på väg hem ifrån jobbet idag me hojen ( jobbar på ingarvet ) och utfarten mitt emot carlia bil står en bil på väg ut.. jag åker typ 2-3 bil längder bakom bilen framför.. alltså inte allt för långt emellan.. och ser så klart bilen på utfarten och håller mig mot mitten så jag synns.. ser att killen i bilen kollar mot mig så jag tycker fint han ser mig... sen så så fort framförvarande bil e i jämnhöjd me han så sticker han ut som om inget har hänt.. dvs att han tyckte de var ju lugnt att sticka ut imellan framförvarande bil och mig.. en lucka på ca 5 meter typ.. tjena.. var bara att stå på bromsen och svänga mot diket typ.. men de gick ju rätt sakta och jag han stanna så att bilen missade mig me några mm.. och han bara åkte.. trotts att man stog där vid sidan av vägen me tummen limmad på tutan.. hade jag inte nitat hade jag fått han i sidan.. och han tittade på mig så han såg mig ju.. men det verkade nästan som om han inte brydde sig om han hade kört över mig.. jag menar de e ju värra att köra in i en bil än att råka köra över en mc då guppar det ju bara till lite typ.. så de e lugnt att köra ut.. värre om det hade varit en bil.. då hade det ju kunnat bli stopp typ..

så jag hängde efter han med tutan limmad hela vägen ner till rödjusen där han svängde mot stan och jag sket i det och åkte hem... han typ brydde sig inte ens om att titta i backspegeln för att se va det var för nåt som tutade på han.. verkade som om jag inte fanns...

så de e inte bara mc folk som e idioter som alla insändare i tidningen vill få folk att tro.. dom finns i 4hjuliga maskiner med...
 

MasRetta

Med lem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R1000 2006
NigHtHawK skrev:
så sticker han ut som om inget har hänt.. dvs att han tyckte de var ju lugnt att sticka ut imellan framförvarande bil och mig.. en lucka på ca 5 meter typ.. tjena.. var bara att stå på bromsen och svänga mot diket typ.. men de gick ju rätt sakta och jag han stanna så att bilen missade mig me några mm.. och han bara åkte..

så de e inte bara mc folk som e idioter som alla insändare i tidningen vill få folk att tro.. dom finns i 4hjuliga maskiner med...

Mysko... :va :mad: .
Det där borde du anmält till polisen och gjort oss alla en tjänst han kan ha varit :fyllisar eller :ätapiller eller :3freak eller allt på en och samma gång :fatta! .
Såna ska bort :kulspruta från våra vägar !!! :mad: :mad:
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
oja visst skulle man.. men sånt tänker man ju inte på.. och det hände ju inget så va skulle snuten ha gjort.. dom gör ju knappt nåt då det händer nåt så..

men han såg då frisk och alert ut.. det var det som störde mig mäst.. fick intrycket att han såg mig men tänkte typ ähh de e ju bara en mc mer eller mindre.. varför bry sig om en sån.. jag kör.. den jäkeln får väl stanna om han e ivägen för oss bilister..
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ytterligare ett bevis på att det inte räcker med ögonkontakt och tilltro ,, man kan ju inte vara riktigt frisk om man svänger ut framför någon man uppenbarligen ser ,,
någon form av läxa borde han fått ,, (om han nu inte fick det o dålde det mycket väl)
..
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
ja.. jag vette fan om man kan räkna det som läxa att jag åkte efter me tutan nitad hela vägen.. det verkade han inte bry sig om.. folk trodde väl att jag var tokig.. men jobbar han där och åker iväg samtidigt nån gång så blir det att hitta på nåt annat...
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
skriv vad det är för bilmodell o färg så kanske vi andra slipper råka ut för den dåren ,, regnummer ?

NigHtHawK skrev:
ja.. jag vette fan om man kan räkna det som läxa att jag åkte efter me tutan nitad hela vägen.. det verkade han inte bry sig om.. folk trodde väl att jag var tokig.. men jobbar han där och åker iväg samtidigt nån gång så blir det att hitta på nåt annat...
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
det var en volvo 240 med rätt skabbig röd lack.. solblekt liksom..
så det finns ju hur många som hellst... kommer inte ihåg reg nummret.. men jag åker den vägen varje dag jag jobbar förmiddag så ser jag den igen ska jag ta nummret.. kan ju vara nån som jobbar samma tider så risken finns..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top