Falutråden

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Falun
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Nån som vet vem det var som vurpade mitt i stan idag kring 14-15 tiden?

Jag stog vid folkets hus med bilen och skulle vänster ut mot kvarnberget.. så dök det upp en grå ninja ovanifrån i full karriär genom den nya lilla rondellen.
Sen så bromsade han på sig, låste framhjulet och gick omkull. Hojen verkade komma undan med lite repor medans killen verkade ha ont och fick åka plingplongtaxi till sjukan. Han hade tur att ingen var framför.

Såg rätt så oskönt ut när han damp ner och tog tvärstopp i backen. Goretext verkar inte glida så bra?
Min tjej stog på andra sidan korsningen och skulle svänga vänster in mot försäkringskassan när killen och hojen kanade förbi på höger sida ut i korsningen.........
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Nån som vet vem det var som vurpade mitt i stan idag kring 14-15 tiden?

Jag stog vid folkets hus med bilen och skulle vänster ut mot kvarnberget.. så dök det upp en grå ninja ovanifrån i full karriär genom den nya lilla rondellen.
Sen så bromsade han på sig, låste framhjulet och gick omkull. Hojen verkade komma undan med lite repor medans killen verkade ha ont och fick åka plingplongtaxi till sjukan. Han hade tur att ingen var framför.

Såg rätt så oskönt ut när han damp ner och tog tvärstopp i backen. Goretext verkar inte glida så bra?

Killen är nog inte medlem på sh. Bor utanför Falun o kör zx9a. Som tur var var den redan vurpad o ej iordninggjord. Har inte hört nåt mer än så.
 

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Killen ska ha gips i 12 veckor. Bröt benet neranför knät. Hojen var ej vurpad förut.Han är nog inte medlem här och inte wheelers heller.
Repa dig fort Anders!
 

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Aha, pratar vi om samma kille?? Han som köpte min gamla 9a eller?


Vet ej. Men han som la omkull i tutti frutti korsningen är min tekniker på eca. Enligt anndra var corden framme på bak däcket.
 
Last edited:

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Vet ej. Men han som bombade tutti frutti korsningen är min tekniker på eca. Enligt anndra var corden framme på bak däcket och han funderade på att kanske köpa nytt. Säger en del om ledningen på eca.. Teknikerna å.


Hmm, okej. Trodde att det var killen som köpte min gamla nia o han heter anders också. Skickade honom ett mess dagen efter o frågade om det var han o fick ett svar att han satt på lasarettet. Jaja, det kommer väl fram till slut!

Be honom krya på sig iaf :)
 

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Hmm, okej. Trodde att det var killen som köpte min gamla nia o han heter anders också. Skickade honom ett mess dagen efter o frågade om det var han o fick ett svar att han satt på lasarettet. Jaja, det kommer väl fram till slut!

Be honom krya på sig iaf :)

Ska hälsa. Det är så tråkigt när det händer olyckor. Han köpte hojen i höstas och jag vet inte om det var din.
 
Last edited:

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
ZX9R
Dags å styra upp lite...
Jo det var anciols gamla, köpt i vintras, och jo corden var framme på bakdäcket men det byttes samma eftermiddag och jag kanade inte in i korsningen och jag fick ont i benet. ser ut som dom opererat in ett skjutmått i benet på röntgenbilderna. Och gipset ska sitta 4 veckor och därefter en ortos i 4 -8 veckor. Vet inte riktigt vad det är men det visar sig väl.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Dags å styra upp lite...
Jo det var anciols gamla, köpt i vintras, och jo corden var framme på bakdäcket men det byttes samma eftermiddag och jag kanade inte in i korsningen och jag fick ont i benet. ser ut som dom opererat in ett skjutmått i benet på röntgenbilderna. Och gipset ska sitta 4 veckor och därefter en ortos i 4 -8 veckor. Vet inte riktigt vad det är men det visar sig väl.

En variant av ortos :)

http://www.erimed.se/index.php?id=58,95,0,0,1,0

Och jag fick för mig att det var du som skadades i Sågmyra nu i helgen
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Dags å styra upp lite...
Jo det var anciols gamla, köpt i vintras, och jo corden var framme på bakdäcket men det byttes samma eftermiddag och jag kanade inte in i korsningen och jag fick ont i benet. ser ut som dom opererat in ett skjutmått i benet på röntgenbilderna. Och gipset ska sitta 4 veckor och därefter en ortos i 4 -8 veckor. Vet inte riktigt vad det är men det visar sig väl.

wosshhh... trist med skador, men du klarade dig ju rätt ok iallafall. Klarade skallen och ryggen osv ?!

Kanske inte rätt tillfälle att skoja, men det blir ju lite som Forrest Gump då med din ortos :)

.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Mc-utställning på JULA-Kupolen 26-27/5.

Förra året Wheelers var o ställde ut hojar på jula blev det en succe o det siktar vi på även i år.

Lördag och Söndag 26-27 maj står vi på Jula o snackar skit om hojar o diverse annat. Kom o hälsa på!

Ev. får vi ett gästspel av den nystartade undergruppen MCK Rullers i form av Vegas.
 

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Dags å styra upp lite...
Jo det var anciols gamla, köpt i vintras, och jo corden var framme på bakdäcket men det byttes samma eftermiddag och jag kanade inte in i korsningen och jag fick ont i benet. ser ut som dom opererat in ett skjutmått i benet på röntgenbilderna. Och gipset ska sitta 4 veckor och därefter en ortos i 4 -8 veckor. Vet inte riktigt vad det är men det visar sig väl.

Hoppas du kommer igen snart! Dom sa att du köpt en nyare hoj. Jaja ganska ny är den iaf.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Har Vegas vurpat?
Hur gick det med honom?



//P

jo, tack... jag lever..
ligger hemma nu och äter mofintabletter som det är smågodis.. nej nu överdriver jag.
Jag mår bara fint, lite orörlig bara..

Förra året Wheelers var o ställde ut hojar på jula blev det en succe o det siktar vi på även i år.

Lördag och Söndag 26-27 maj står vi på Jula o snackar skit om hojar o diverse annat. Kom o hälsa på!

Ev. får vi ett gästspel av den nystartade undergruppen MCK Rullers i form av Vegas.

blir nog MCK kryckers=)
 
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
::::::::::::::::::::::::::STREETRACE:::::::::::::::::::::::::::::::::

Lördag den 9 juni kl 15,00 (reservdag söndag 10 juni) på Ingarvet i Falun.
Vi kommer precis som förut att ha registrering på asfaltsplanen utanför Korsnäs Gummi.
Tiden för denna är mellan 10,00-12,00 och sedan skall som bekant bilarna och motorcyklarna köras till Ingarvet där besiktningen sker mellan 10,00-12,30.



Vi kör med max 30 Bilar och 30 MC och båda klasser körs med A och B stege, så det blir minst två repor per deltagare. (30 är för att det skall finnas en plats åt B-stegevinnaren.)




I mån av plats går det naturligtvis att anmäla sig på plats i Korsnäs på lördag morgon. Priset är då 300 :-

Som alla vet är våra regler:
– Besiktigade och godkända bilar/MC av Svensk Bilprovning
- Skattade och försäkrade.
– Hjälmtvång gäller samtliga,
- Säkerhetsbälte för samtliga bilar.
- Om man åker på eller över mittlinjen kommer detta medföra diskning.
- För MC åkare gäller krav på skinnställ och ryggskydd.

Kom ihåg att dessa regler gör vi för Er säkerhet.


För info om tävlingen ring:

Micke Dahlberg
Koordinator
073-656 46 93

Peder Flykt
Tävlingsledare
070-556 43 56
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Sthlmstur den 6/6 (RÖD dag)

Vi tänkte åka en snabbis till sthlm på nationaldagen o vara uppe i Falun igen innan 18,00. En snabbis på slingerbulten o en kaffe på rosenhill hinns med. Nån som är på?
Träffas på fisktorget kl 8,30. Vi tar hedemora-avesta-sala-enköping-sthlm dit för att snabbt komma ner!

Tjingeling!
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
är det någon som tänker ställa upp på racet??
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
är det någon som tänker ställa upp på racet??



Hur gick det idag??

Jag tyckte det var på tok för varmt för att kränga på sig stället och ge sig av. Jag fick dessutom besök av två heta badpojkar, så jag prioriterade dom istället :brynad
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Hur gick det idag??

Jag tyckte det var på tok för varmt för att kränga på sig stället och ge sig av. Jag fick dessutom besök av två heta badpojkar, så jag prioriterade dom istället :brynad

det var ett kul race, lite varmt och jätte dåligt med hojar...endast 7 st.
Får se till att det kommer lite fler på höstracet!!!

Fan ankan, har du bytt hoj?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top