Familjeliv.se

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej, tacka vet jag vaxat! :tuttar:

Har vart och vaxat idag, det gör inte ont om man går till någon som kan! (nu har ju jag dock inte nån pung då.. men :näsblod ) Och så blir det ju glesare med hår sen när det växer ut + att det inte kliar när det växer ut.

Rakar man så får man ju raka varje morgon och likförbannat är det stubb på kvällen :gnissla:

Vaxa benen däremot, fyyyysatan vad ont det gör!:död

Bildbevis?

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Nej, tacka vet jag vaxat! :tuttar:

Har vart och vaxat idag, det gör inte ont om man går till någon som kan! (nu har ju jag dock inte nån pung då.. men :näsblod ) Och så blir det ju glesare med hår sen när det växer ut + att det inte kliar när det växer ut.

Rakar man så får man ju raka varje morgon och likförbannat är det stubb på kvällen :gnissla:

Vaxa benen däremot, fyyyysatan vad ont det gör!:död

halleluja en allierad! där jag går finns för män också men jag har inte lyckats supa min sämre halva för att lyckats övertala. :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hur går det till egentligen, knallar du in på närmaste frisering och ber om att få dosan vaxad?:va
haha, nej inte dirket. Min kollega på min salong ( se signatur) sysslar med just vax, så jag går till henne såklart. Hon gör dock bara tjejer där nere, inga killar. Jag tror inte att det är så många salonger som gör det....

Men faktiskt det gör inte speciellt ont, dom sträcker ju ut huden runt omkring när de drar, så det drar ju verkligen bara i håret. Och det går ju så fort så man hinner knappt känna det. :) Om man går till någon som kan sina grejer då, det är nog inget man ska prova hemma, då gör det nog jäkligt ont :gnissla

Tacka vet jag det, det blir superlent och som sagt det kliar inte när det växer ut. När jag rakar så tycker jag alltid att det kliar när det växer ut. Nu blir det ju nya tunna hår som växer ut istället som knappt känns :)
De tunna håren är dessutom färre för varje gång, samt att de är tunna och mjuka så då är det inga problem att vänta de 4 veckorna tills det är dags igen. :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
haha, nej inte dirket. Min kollega på min salong ( se signatur) sysslar med just vax, så jag går till henne såklart. Hon gör dock bara tjejer där nere, inga killar. Jag tror inte att det är så många salonger som gör det....

Finns en salong här på Söder som kör brazilian på killar med. För er som undrade så blir det som ett par boxerkallingar av inte-hår :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Finns en salong här på Söder som kör brazilian på killar med. För er som undrade så blir det som ett par boxerkallingar av inte-hår :tummenupp
Jag kanske borde höra med henne om hon inte ska börja med det också, det kanske är uppskattat!

Då kan man ju till och med köra "familjepris" :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
En manlig brazilian ska givetvis utföras med silvertejp!:bortslitenpung:gnissla

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Hur bestämmer man var man ska börja/sluta raka?

Drar man runt snasen i en cirkel och rakar allt innanför det?

Då blir det ju en kal fläck mellan knäskålarna och bröstvårtorna, ser inte det lustigt ut om man är hårig på resten?

Fast varför undrar du? Enligt vissa inlägg så är du väl så gammal att du har tappat allt hår du någonsin har haft på kroppen. ;)

Sorry, men jag kunde inte låta bli.

Folk gör väl som dom vill men jag tycker det är trevligt när det är någorlunda ansat iaf. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast varför undrar du? Enligt vissa inlägg så är du väl så gammal att du har tappat allt hår du någonsin har haft på kroppen. ;)

Sorry, men jag kunde inte låta bli.

Folk gör väl som dom vill men jag tycker det är trevligt när det är någorlunda ansat iaf. :)

Näe fan, det är bara på huvet det tunnar ut, det har börjat växa inåt och kommer ut ur öronen och näsan istället!

Resten av kroppen är jämnluden, det är svårt att veta var övergången mellan dushtvål och shampo ska dras....

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Näe fan, det är bara på huvet det tunnar ut, det har börjat växa inåt och kommer ut ur öronen och näsan istället!

Resten av kroppen är jämnluden, det är svårt att veta var övergången mellan dushtvål och shampo ska dras....

Då får man be så mycket om ursäkt. :Bugar
Om du inte vet var gränsen mellan tvål och schampo går så kanske biltvätt kan vara lämpligt, då får du ju det mesta överstökat samtidigt och behöver bara använda schampo i öronen och näsan. :tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
kommer ihåg i högstadiet när klassens mytoman skröt för grabbarna att han rakade pubeshåret med "väärsta jakt kniven"..

..det var tider det.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jörgen Karlsson "vaxar" bringan med blåslampan i båten enligt uppgift!

Bra, någon som förstått! :fakta

Edit: Väljer man att svetsa under en gammal bil med härlig underredsmassa iförd t-shirt (eller bar bringa :brynad) så får man en riktig vaxning helt gratis.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En svensk manlig underredesvaxning gör man genom att gjuta ett par betongboxers. :mattias

Edit: Jag bjuder på ett dåligt skämt oxå.
En dam kommer springande mot en allmän toalett men kön till damernas ringlar oroväckande lång, så hon smiter snabbt in på herrarnas istället där det inte är nån kö alls.
Väl inne på toa inser hon att det inte finns nån riktig mugg utan bara en vanlig pissoar. Vid pissoaren står en man och strilar i godan ro.
Nöden har ju ingen lag så hon kliver fram, lyfter på kjolen och ställer upp ena benet mot pissoarkanten och strilar igång.
När hon har strilat klart drar hon av en rejäl rökare som ekar inne på hela toaletten.
Mannen vid pissoaren utbrister:
"Åfyfan! har du INGET hyfs kvinna!?"
Kvinnan svarar:
"Vadå? Ni skakar av eran, vi blåser av våran!"

:gnissla

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka