Fan också, kortet rök

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
På väg från jobbet i natt klockade dom mig för 104km/h på 70 väg.
Dum som jag var gav jag dom kortet när han frågade efter det då jag var säker på att jag inte körde så " mycke " för fort.

Frågade efter platsprotokollet och kalibreringsstämpeln på utrustningen men tyvärr var allt i sin ordning.
Jag förnekade hastighetsöverträdelsen över 100 km/h och skrev aldrig på något.
Frågan är vad gör jag nu?
Har sökt lite men inte blivit klokare för det, så finns det någon snäll människa som kan få det att klarna i denna deppiga dag.:näsblod

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Beklagar sorgen,finns nog inte mycket att göra desvärre mer än att använda benen i några månader framåt.Det du kan trösta dig med är att det är i slutet av säsongen och att sommaren har varit så bra som den har. Blev av med min lapp i början av säsongen,först 3 månader men överklagade och fick ner det till 2. Fick tillbaka lappen den 6 Juli. Det är ett par sega månader att vänta ut men du får ju tillbaka det senast i december så du slipper ta bussen o julshoppa :p :tomten

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
har du kört för fort, vilken elaking du är

bra att de är ute men har de inte annat att göra:va

ex. är många som kör med promille eller narkotika i blodet, vilket jag förmodar att du inte gör, du verkar ju vara en god medborgare som sliter så sent

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
:hojraket i stan mitt i natten. Osis att de skulle vara ute just nu.

Tur att du inte skrev på men synd att du lämnade över lappen.
En liknande sak hände mig för ett år sedan fast med bil då, 82km/h på 2 filig 50 sträcka. Det första de gjorde var att fråga om kortet. Med det fick de inte utan fick se på ett pass istället.

Skrev heller inte på men jag kan säga att jag har blivit jagad en del av div. delgivningsmän. Svarar tex. inte med mitt namn på telefon längre med vetskap om att de kan "kolla" om jag är hemma och vänta utanför dörren. De har i jakten på mig t.o.m. spanat utanför mitt gamla föräldrahem ett par dar i somras med tron att jag skulle dyka upp :skrämd

Numera verkar det ha runnit ut i sanden eftersom strömmen av delgivningsmän har verkat ge upp hoppet, gäller bara att stå på sig och åt dem :finger

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Fahrer skrev:
Skrev heller inte på men jag kan säga att jag har blivit jagad en del av div. delgivningsmän. Svarar tex. inte med mitt namn på telefon längre med vetskap om att de kan "kolla" om jag är hemma och vänta utanför dörren. De har i jakten på mig t.o.m. spanat utanför mitt gamla föräldrahem ett par dar i somras med tron att jag skulle dyka upp :skrämd

Numera verkar det ha runnit ut i sanden eftersom strömmen av delgivningsmän har verkat ge upp hoppet, gäller bara att stå på sig och åt dem :finger

vilka resurser, är du säker på att dom inte blandat ihop dig med en bankrånare eller nåt:va

IronMike

Guest
Lämnar aldrig ifrån mig körkortet...av ngn anl så tycks man komma undan, om man nu är tvungen att stanna (vid lite sås i tanken etc) - annars, stanna aldrig.....

:7peta

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Stor Elak Twin
Så det är helt ok att köra ifrån snuten alltså när man sitter på en båge?
Det trodde en kille på en R1 i stan med det han inte tänkte på snuten på bmw var yberjävlig på att köra så snuten plocka han i alla fall. Viss skillnad på 32 för fort än 202 för fort.
Sansa er lite och inse att man faktiskt får skylla sej själv om man torskar,

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
George skrev:
2425638 På väg från jobbet i natt klockade dom mig för 104km/h på 70 väg.
Dum som jag var gav jag dom kortet när han frågade efter det då jag var säker på att jag inte körde så " mycke " för fort.

Frågade efter platsprotokollet och kalibreringsstämpeln på utrustningen men tyvärr var allt i sin ordning.
Har sökt lite men inte blivit klokare för det, så finns det någon snäll människa som kan få det att klarna i denna deppiga dag.:näsblod

Vart i GBG togs du?

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Prövotid

Är det någon som vet om man har prövotid på Mc kort om man har haft körkortet för bil i mer än 2 år?
Ingen som jag pratat med verkar veta säkert.

Andy79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Letar hoj
henrikselberg skrev:
2425773 Är det någon som vet om man har prövotid på Mc kort om man har haft körkortet för bil i mer än 2 år?
Ingen som jag pratat med verkar veta säkert.

Har du haft bilkort i 2 år innan så får man inte en ny prövotid när man tar en ny behörighet. :yoparty

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
!

ex. är många som kör med promille eller narkotika i blodet, vilket jag förmodar att du inte gör, du verkar ju vara en god medborgare som sliter så sent[/QUOTE]

Han kanske "jobba"

:D

Skämt å sido så lider jag med dig!

Last edited:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Hastighetskontroll mitt i natten? Är det effektivt trafiksäkerhetsarbete (tycker säkert någon då du blev av med körkortet)? Tycker jag att mina skattekronor används på ett bra sätt? Kanske hade varit nyttigare med en nykterhetskontroll den tiden på dygnet?

Svemack

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Kawa
Skit i att du blir av med kk:et några månader. Kör ändå! Risken att bli stoppad är liten. Har själv blivit stoppad kanske 3-4 ggr på 18 år!!!
Kör lite lagligare när du är utan körkort så du inte drar blickarna till dig, så är det lugnt! Kolla polisens hemsida var de har kontroller. Hörde ett rykte om att ALLA polisens kontroller ska ligga ute på deras hemsida från nästa år.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
George skrev:
2425638 På väg från jobbet i natt klockade dom mig för 104km/h på 70 väg.

Hur vet du att allt var i sin ordning?

Jag tyckte också att allt såg ok ut första gången, men vid närmare inspektion så hittade jag 5 fel.

Begär in dem och titta på dem i lugn och ro.

Reb0

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Man är ju skyldig att ha med sig körkortet när man kör.
Menar ni som "inte ger dem kortet" att ni säger "jag glömde det hemma" eller "Ok, du får se men inte röra!" :rolleyes:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
En liten varning:
Att köra med indraget körkort anses vara värre än att köra utan rätt behörighet.

Exempel: Om du har b-körkort och kör MC och blir stoppad så är det olovlig körning.
Om du har A-kort som är indraget och blir stoppad så är det grov olovlig körning.

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
Snabb fråga: Tog för två år sedan det "lätta" kortet och nu har jag haft 2 års prövotid. När jag nu tar beg. och bilkörkort kommer jag ha någon prövotid?
Ni som inte vet till 100% behöver inte svara. Har hört att det har kommit/kommer komma nya regler för just prövotiden runt 125cc-kortet.
Tack på förhand!

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
Du får 2års prövotid från din första behörighet, sen aldrig mer, om du inte gör en överträdelse som ger över 12mån indraget körkort, då får du ta om korten helt och ny prövotid.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln