Rig skrev:2425932Vad körde du med för motivering för att lyckas med det??
Jag överklagade och fick tillbaka det. Dock så vart handläggingen 1,5 månad.
Reb0
Bonne skrev:2425954Snabb fråga: Tog för två år sedan det "lätta" kortet och nu har jag haft 2 års prövotid. När jag nu tar beg. och bilkörkort kommer jag ha någon prövotid?
Ni som inte vet till 100% behöver inte svara. Har hört att det har kommit/kommer komma nya regler för just prövotiden runt 125cc-kortet.
Tack på förhand!
Bonne skrev:2425954Snabb fråga: Tog för två år sedan det "lätta" kortet och nu har jag haft 2 års prövotid. När jag nu tar beg. och bilkörkort kommer jag ha någon prövotid?
Ni som inte vet till 100% behöver inte svara. Har hört att det har kommit/kommer komma nya regler för just prövotiden runt 125cc-kortet.
Tack på förhand!
RebelZero skrev:2425853Hur vet du att allt var i sin ordning?
Jag tyckte också att allt såg ok ut första gången, men vid närmare inspektion så hittade jag 5 fel.
Begär in dem och titta på dem i lugn och ro.
Reb0
Ökeröleden på väg hem från VolvoCykelstyre skrev:2425751Vart i GBG togs du?
Svemack skrev:2425827Skit i att du blir av med kk:et några månader. Kör ändå! Risken att bli stoppad är liten. Har själv blivit stoppad kanske 3-4 ggr på 18 år!!!
Kör lite lagligare när du är utan körkort så du inte drar blickarna till dig, så är det lugnt! Kolla polisens hemsida var de har kontroller. Hörde ett rykte om att ALLA polisens kontroller ska ligga ute på deras hemsida från nästa år.
Svemack skrev:Skit i att du blir av med kk:et några månader. Kör ändå!QUOTE]
Vågar man det?
Som Freppa säger blir det grov olovlig körning och då måste man börja om från borjan. Bara att anmäla sig till körskolan igen. Då är det väl bättre att vänta 2 mån.
George skrev:2425638
Frågan är vad gör jag nu?
Har sökt lite men inte blivit klokare för det, så finns det någon snäll människa som kan få det att klarna i denna deppiga dag.
gbgmct skrev:2426665tycker synd om dig.... 4 futtiga km/h för fort....
crw skrev:2426311sen är det bara att köpa en EU-moppe å åka runt som en i väntan på att körkortet kommer tibax
Om man räknar så ja....duckie skrev:2426679Mja...34km/h för fort gick det.
PeterGreen skrev:2426829Varför ska man visa sitt pass istället för sitt körkort för polisen om man blir stoppad?
rocketer skrev:2425988Fem fel - vore kul och veta vad du hittade och vilken verkan det hade ?//R
andersbrink skrev:2427104För EU-moppe krävs det väl lämplighetsintyg? Det har man inte med rykt körkort.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|