Fan va allt känns bra!

Mingves

Guest
Ardbeg har jag hört skall vara en av de 5 klassikerna som är mycket bra. Dock har jag inte testat den....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mingves skrev:
Ardbeg har jag hört skall vara en av de 5 klassikerna som är mycket bra. Dock har jag inte testat den....
Prova att beställa in en 2:a nästa gång du är någorlunda nykter på krogen, du kommer inte att ångra dig :tummenupp

TiGgEr!

Häradsbetäckare!
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Imaginär R1
Tacka vet jag en fin årgångs Paddy!

Nej skämt åsido..... finns inget som kan jämföras med single malt och helst då från Isley.

Drack Johny Walker Blue Lable härom nyss, men trots priset så tycker jag inte den kan jämföras med en Single malt!

Håller med om att Lagavulin är bäst med Ardbeg på god andra plats!

Ska jag bara ful dricka så är det Tullamore Dew som gäller....inte pjåkig alls faktiskt! :tummenupp

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Originally posted by Mingves
Kan säga till er att den luktar gudomligt
Skit luktar, whisky doftar.

För övrigt anser jag att det har gått förbannad inflation i alla som bara äääälskar single malt och som rabblar upp sina tio olika single malt-sorter som dom har i barskåpet. Jävla mode är vad det är.

En bra blended är en minst lika stor smakupplevelse, men av någon anledning så har varenda lirare i Sverige blivit sin egen whiskykännare som bara kan tänka sig kärva rökiga single malts från Islay. Skottarna dricker inte bara single, dom avnjuter lika gärna en blended. Det är som om man bara drack rosévin och absolut inte kunde tänka sig något annat vin...

Men grattis till att du blev frisk :D.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Sen finns det drycken för de som förfrusit sig i norge: "ballen tine"

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
sgtpepper skrev:
För övrigt anser jag att det har gått förbannad inflation i alla som bara äääälskar single malt och som rabblar upp sina tio olika single malt-sorter som dom har i barskåpet. Jävla mode är vad det är.
Ligger nåt i det... och den som dricker en kanadensisk eller amerikansk whisky, kanske i berusningssyfte dessutom, blir idiotförklarad direkt. Men varför inte egentligen om man tycker om det? Hellre det än att grogga på hembränt tycker jag.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sgtpepper skrev:
...För övrigt anser jag att det har gått förbannad inflation i alla som bara äääälskar single malt och som rabblar upp sina tio olika single malt-sorter som dom har i barskåpet...
Det var "inne" för en sådär tio år sedan. :rolleyes: :D

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
sgtpepper skrev:
Skit luktar, whisky doftar.

En bra blended är en minst lika stor smakupplevelse, men av någon anledning så har varenda lirare i Sverige blivit sin egen whiskykännare som bara kan tänka sig kärva rökiga single malts från Islay. Skottarna dricker inte bara single, dom avnjuter lika gärna en blended. Det är som om man bara drack rosévin och absolut inte kunde tänka sig något annat vin...

Jag dricker uteslutande single malt för att jag inte har hittat nån blended som jag tycker om. Så enkelt är det med det.

Mingves

Guest
sgtpepper skrev:

Jag brukar inte bry mig om att skottar tycker si eller så. Jag dricker det jag tycker e gott. Det är samma med vin. Inte fanken bryr jag mig om att fransmännen dricker på nåt speciellt sätt. Jag dricker det som jag tycker är gott.

//M

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Är det nån som provat Glen Ross??

Fick en flarra av brorsan i helgen (han hade en hel kartong ju :skrämd )

Kollade på systembolagets sida men den var inte med. Hmmm

Kan det vara ful-sprit??

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
schield skrev:
Lagavulin 16

Mmmmm....nu pratar vi fin whiskey. Blev så sugen så jag får nog inhandla en idag oxå...

Whisky???Ahh nu fattar jag. Trodde det var nån liten tös i hans kvarter....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha