Mingves skrev:Ja, laphroig den är rökig den
Islayarna är inte dumma . Skulle sitta fint med en Ardbeg 10:a.
Mingves skrev:Ja, laphroig den är rökig den
Prova att beställa in en 2:a nästa gång du är någorlunda nykter på krogen, du kommer inte att ångra digMingves skrev:Ardbeg har jag hört skall vara en av de 5 klassikerna som är mycket bra. Dock har jag inte testat den....
Skit luktar, whisky doftar.Originally posted by Mingves
Kan säga till er att den luktar gudomligt
Ligger nåt i det... och den som dricker en kanadensisk eller amerikansk whisky, kanske i berusningssyfte dessutom, blir idiotförklarad direkt. Men varför inte egentligen om man tycker om det? Hellre det än att grogga på hembränt tycker jag.sgtpepper skrev:För övrigt anser jag att det har gått förbannad inflation i alla som bara äääälskar single malt och som rabblar upp sina tio olika single malt-sorter som dom har i barskåpet. Jävla mode är vad det är.
Jameson är inte så "bara"!!! Visst är Lagavulin fin men Jameson fuldricker man heller inte, den dricker man med respekt!!Stoppsladd skrev:Får väl nöja mig med en Jameson i kväll då.
suck
Lagavulin - mumma för själen.
Whiskey
Det var "inne" för en sådär tio år sedan.sgtpepper skrev:...För övrigt anser jag att det har gått förbannad inflation i alla som bara äääälskar single malt och som rabblar upp sina tio olika single malt-sorter som dom har i barskåpet...
sgtpepper skrev:Skit luktar, whisky doftar.
För övrigt anser jag att det har gått förbannad inflation i alla som bara äääälskar single malt och som rabblar upp sina tio olika single malt-sorter som dom har i barskåpet. Jävla mode är vad det är.
En bra blended är en minst lika stor smakupplevelse, men av någon anledning så har varenda lirare i Sverige blivit sin egen whiskykännare som bara kan tänka sig kärva rökiga single malts från Islay. Skottarna dricker inte bara single, dom avnjuter lika gärna en blended. Det är som om man bara drack rosévin och absolut inte kunde tänka sig något annat vin...
Men grattis till att du blev frisk .
sgtpepper skrev:En bra blended är en minst lika stor smakupplevelse, men av någon anledning så har varenda lirare i Sverige blivit sin egen whiskykännare som bara kan tänka sig kärva rökiga single malts från Islay. Skottarna dricker inte bara single, dom avnjuter lika gärna en blended. Det är som om man bara drack rosévin och absolut inte kunde tänka sig något annat vin...
Men grattis till att du blev frisk .
schield skrev:Lagavulin 16
Mmmmm....nu pratar vi fin whiskey. Blev så sugen så jag får nog inhandla en idag oxå...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|