Fan va fort det gick!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Året alltså...

Hände det nått kul?
Tillbakablickar på året som gått....
Lite som Agnetas nyårskarameller i TV4a...Men utan en naken Runar på näthinnan!!!

Nåja...

Jag har i allafall åkt mer bana än på länge (mycket länge)
Rivit min hoj fler gånger än på länge!
Skaffat mera projekt och samtidigt blivit vräkt ur garaget! :tummenupp
Lackat hojen och fått den riktigt snygg faktiskt... (min egen uppfattning)
Rejsat med Pingu på Motorvägen från Kinekulle så en ventil brann på min Jävligtobesiktigadepickis!

Ja listan kan göras lång.

Nån som gjort nått extra skoj?

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Nog jävlar har det hänt grejjer allt under det gångna året....
Jag som skulle ha detta året till att hämta mig och ta det lugnt ....och det har varit värre än något annat år....

Det har gått fort som ljusets hastighet.....och än är det inte slut.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kamikaze kid skrev:
Jag har i allafall åkt mer bana än på länge (mycket länge)
Rivit min hoj fler gånger än på länge!
Skaffat mera projekt

Instämmer! :tummenupp

Då va det strax dags med ett nytt år, 05, å ett halvt decenium har gått sen det fruktade milleniumskiftet :tungan Utan att jorden gått under, datorerna pajat å allmänt kaos utbrött.

Sommaren 2001 va the summer of 69 enligt mig, men tippar på att det här året blir bättre! :fyllisar

Last edited:

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Det var ju med viss spänning man tog fram den nya hojen ur garaget i våras.
Mindre och lättare och med lika många hästar som i ZZR1100:an.
Men det visade ju sig att den var mer lättkörd än något annat jag kört under min period som hojåkare, synd bara att man inte köpte sig en sån hoj tidigare bara. :)

Har fått pröva på att köra bana igen, visserligen "bara" på en gokartbana men ändock bana, har lärt mig massor om hojens beteende och kurvteknik.
Tack Affe, Jesper och ni andra som kommit med tips ,ideér och rättelser hur man skall göra, ja även gamla hundar kan lära sig :tummenupp

Hade ju gärna sett att jag kunde hänga på och köra på stor bana nångång, men är det inte jobbet som kommer i kläm så är det grabben som jag vill vara med, och då blir det si och så med ev bankörning.

Vi har ju även hunnit med en del "touringturer" på onsdagarna, och det har ju även blivit en del turer andra dagar, en del med bra väder en del med mindre bra väder :gnissla

Så jag ser med tillförsikt fram emot det nya året med mera åkning, mindre dåligt väder, lika trevliga AW:s och lite partys som grädde på moset.

Så ha nu ett riktigt Gott Nytt År nu, grabbar & tjejer, och skål ta mej fan :fyllisar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Första turen iår var i februari,
sen var man som is inuti :gnissla
Sommaren var kort och blöt,
dropparna tätt kring visiret slöt.
De blidde mindre köra än förr,
för ivägen stod en ladugårdsdörr.
Hängde ändå på Rörk så mycke jag hann,
mellan allt släp på mjölkspann.
Mitt i sommarn WestWs TL dog,
de va ju åxå ett jädra ofog.
Då fick man själv på turer tjöra,
fanns ju inge annat å göra.
Efter en månad TL:en återuppstår,
och några turer till får.
Sen fick den lämna vårt stall,
där nu en gixxer1000 står på trall.
Nu är vi mitt i vinterns grepp,
och längtar efter bakhjulssläpp :D *nödrim*

Gotte nytte år allihopa!

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Ja mycket kul hände det ju!

Mc-året började några väldigt kalla åkningar på tidiga våren och sedan en om möjligt ännu svalare helg som funktionär på Anderstorp.

Rörkenåkningarna blev inte lika många som förra året, men enligt mina noteringar lyckades jag åka 12,5 mil på banan (ungefär 140 varv).
Förra året slutat ju på 35,7 Rörkenmil...

Banåkningar blev det inga för mig men väl en sväng som funktionär på Sviesta, med Björn, Anneli och Madde, samt en resa som depåmaskot åt två av de nyssnämnda.

Hojbytarplanerna har funnits hela året och slutligen blev det ju affär, om än sent på året. Den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge.

Det bästa av allt och det som genomsyrat mitt mc-år är väl alla trevliga människor som jag lärt känna!! Vissa har ju varit bekanta sedan tidigare och med dem har vänskapen blivit ännu starkare.
Alla roliga fester, efterjobbetöl och Rörkenbesök utökar vänkretsen! Härligt!

Känner på mig att nästa år blir lika bra! Då blir det även bankörningspremiär för min del!

Ha nu ett gott slut och ett gott nytt!

Mvh
Gurra

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Tjuhu vart 2004 gick snabbt…. :D

Året började som en rysare med SMC´s alla improviserade förordningar på Rörken – besiktningar, teori, instruktörer, mm. – endast för att vi sku ha försäkring bolagens gunst :va
Stort var mottståndet och hetsen på sporthoj – flera kom inte – och trodde blint på rykten om att man sku i fängelse för miniblinkers etc.. :7peta

- Sen fick vi en kalass säsong på Rörken, och dom bortvända kom tillbax – och enligt vår store enkät villa alla ha mera teori.. :tummenupp

SMC började att inse ”Rörken Rörelsen” – och Uppsala blev året mest progressive Län, - Styrelsen blev på ca. +15 personer, riks årsmöte ska vi arrangera 2005, Ugluk är med i SMC TSK och sporthojs projektet, jag kom i Riks styrelsen :tungan

GDTT– Galne Dansken Travel Touring – kommer även nästa år att impuls arrangera några resor till andra länder – traditionen kommer att hålles; ”1200RS” ~ min. 1.200 km Rajs och Sprit. :fyllisar

Gott Nytår :banana

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kamikaze kid skrev:
Rejsat med Pingu på Motorvägen från Kinekulle så en ventil brann på min Jävligtobesiktigadepickis!

Här kommer bildbevisen från motorvägsrejset! Nästan så att kanelbullen syns också... :D

Bifogat

• Motorvägsrejs2.jpg
    Motorvägsrejs2.jpg
    62.2 KB · Visningar: 82
  • Motorvägsrejs1.jpg
    Motorvägsrejs1.jpg
    49.9 KB · Visningar: 74

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det kommer meeeraaa!

Här kommer mera bilder från året som gick. Mycket hanns med och vad som följer är bara ett axplock ur av vad som var en fartfylld och mycket skojig sommar. Bilderna som jag lägger upp är de som sticker ut mest, kanske inte alltid för att de är av den bästa kvalisorten, utan för att de skapar associationer och fina minnen.

1. Kim Rääs laddar fullt med sin nya ZX-10R på Mantorp Park på en Bike Events-körning i maj. Han formligen klättrade över fronten på hojen men ändå ville den gå på bakhjulet ut på rakan.... :yoparty

2. I juni åkte vi till Gotland. Patriks Cheva Pickis fick guida ett helt koppel med hojåkare till Stugbyn.

3. Väl på Gotland bodde vi tjusigt värre! :tummenupp

4. Bike Weekend i Västerås. En väldans massa oljud och rakt-fram-räjsing i alla dess former.

5. När det skiter sig på startplattan blir man besviken. :4skrika

Bifogat

• BE rääs.jpg
    BE rääs.jpg
    65 KB · Visningar: 55
  • Gotland1.jpg
    Gotland1.jpg
    76.8 KB · Visningar: 44
  • gotland2.jpg
    gotland2.jpg
    132.2 KB · Visningar: 59
  • raktfram2.jpg
    raktfram2.jpg
    134.3 KB · Visningar: 46
  • raktfram1.jpg
    raktfram1.jpg
    119.1 KB · Visningar: 57

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hur känner man igen Kamikaze kid?

Jag har under säsongen noterat en trend. Kamikaze kid känns lättast igen på att han står lutad över en mer eller mindre isärplockad hoj. Om han sitter på hojen befinner han sig ofta bredvid banan, tittandes neråt och undrandes vad som inte stämmer. :va

Som här nedan på Gotland Ring (soppatorsk på Annelis Gixxer) och Kinnekulle. :D

Bifogat

• patrik1.jpg
    patrik1.jpg
    141 KB · Visningar: 60
  • patrik2.jpg
    patrik2.jpg
    52.8 KB · Visningar: 63
  • patrik3.jpg
    patrik3.jpg
    128.3 KB · Visningar: 67

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I slutet av maj åkte jag, Anneli, Gurra och Madhonda till Sviestad för att agera funktionärer på en SM-deltävling. Här följer några bilder därifrån...

1. Närbild på Sonni Harms i 250-klassen.

2. Okänd förmåga gasar friskt.

3. Läcker bild från Bergskurvan där vi var posterade.

Bifogat

• rrsmsviestad1.jpg
    rrsmsviestad1.jpg
    103.7 KB · Visningar: 43
  • rrsmsviestad3.jpg
    rrsmsviestad3.jpg
    83.5 KB · Visningar: 41
  • rrsmsviestad2.jpg
    rrsmsviestad2.jpg
    125.1 KB · Visningar: 52

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I juli var det Bikeweek på Gelleråsen. Banåkning för allmänheten och racehelg efter det.

1. Trött och lycklig efter en hel dag på banan. Skönt att komma ur skinnstället! :näsblod

2. Oddgeir Havnens NSB R1:a. :drool

3. Anneli gasar friskt ut ur depåkurvan. :tuttar

4. Bland de mer udda hojarna kunde denna Ducce beskådas, naturligtvis med den obligatoriska oljepölen under.

Bifogat

• bikeweek1.JPG
    bikeweek1.JPG
    90.6 KB · Visningar: 54
  • bikeweek4.jpg
    bikeweek4.jpg
    115.9 KB · Visningar: 58
  • bikeweek2.jpg
    bikeweek2.jpg
    129.3 KB · Visningar: 56
  • bikeweek3.jpg
    bikeweek3.jpg
    113.6 KB · Visningar: 53

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:
Jag har under säsongen noterat en trend. Kamikaze kid känns lättast igen på att han står lutad över en mer eller mindre isärplockad hoj. Om han sitter på hojen befinner han sig ofta bredvid banan, tittandes neråt och undrandes vad som inte stämmer. :va

Som här nedan på Gotland Ring (soppatorsk på Annelis Gixxer) och Kinnekulle. :D

Yayayaýa...

Men så kommer du se ut 2005 efter som du skaffat dig en sån meck!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Blandade bilder från resten av sommaren.

1. Livet som instruktör är hårt ibland, Lennart & Co vilar på Gelleråsen. Någon annan spatserar förbi, vilket blev en klockren bild (plåtad av Anneli). Notera gångstilen och det gamla silvertejpsmodifierade Sinisalostället. :lol

2. Don Quixote rastar Rosinante på Kinnekulle Ring. Man kan nästan se målmedvetenheten innanför visiret!

3. Hur man tar snygga bilder på Rörken. Krypto riskerar livet och Trollis agerar modell.

4. Triggerhappy föreställandes sig själv under vem-är-yrast-i-mössan-tävlingen på Rörken. :rofl

5. I depån efter målgången på SO-rejset i Karlskoga. Jag var så trött att jag inte tordes kliva av hojen direkt. Hagster frågar hur det gick....

Bifogat

• instruktörer.jpg
    instruktörer.jpg
    116 KB · Visningar: 67
  • Kullen.jpg
    Kullen.jpg
    58.6 KB · Visningar: 49
  • rörken1.jpg
    rörken1.jpg
    93.4 KB · Visningar: 52
  • rörken2.jpg
    rörken2.jpg
    86.3 KB · Visningar: 54
  • gåsen.jpg
    gåsen.jpg
    103.5 KB · Visningar: 49
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...