Fan va jag längtar till våren!

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Här har vi en gåbbe som kör en gul zundapp. Såg honom för första gången när jag körde lättviktat. Växlade några ord på en mack, trevlig snubbe orginell så klart... NU 18 ÅR senare ser jag honom fortfarande... Kanske inte var en zundapp eller vad de hette... Men rullat har den!

Ha ha det e den sletna moppen som knappt gör 30km/h? Isåfall har han varit med sen tåget uppfanns!

Förra säsongen var vi ett gäng som tog en tur av och till ända in i December (jag slutade dock i slutet av November), sen uppehåll och på det igen i Januari. Det tråkiga med det var att man aldrig fick den där vårlängtan och lyckan av att rulla ut den när det är en go vårdag. Den känslan är värd väntan. Denna säsongen står den till minst slutet av Mars! :brinnerup

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Abstinensen blir ju inte bättre för man har köpt en ny hoj också :(

Nej fy fan. tog kortet i september å köpte hoj också. har åkt en månad på nya men det e sjukt vilket sug det ger. Trodde jag aldrig innan man skaffade allt

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Min hojsäsong tog visst aldrig slut. Kör nästan varje dag till jobbet.. Har ju knappt varit minusgrader i götet.

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Ja nu får våren snart komma. Sitter o har sån abstinens att jag har börjat handla lite för mycket på nätet..:huvet

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Fan va skönt å se allas längtan om vår och torr asfalt. Känns bra att inte vara ensam!

Själv har jag en flång ny hoj i vardagsrummet som väntar på att få åka!!!

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
jag var ute pa min forsta fard igar, var val en +1c eller nagot. efter nagra minuter tutar bilar pa mig, sa jag aker in pa sidan av vagen och en av bilarna stannar och berattar att papper har ramlat ur min vaska. visar sig att jag glomt dra igen dragkedjan. tittar i vaskan; mobilen, digitalkameran, videokomeran, disc-laset och planboken ar borta. :huvet

aker tillbaks och letar efter vagen, dock ar det extremt mycket trafik sa det gar inte sa speciellt bra. hittar allt forutom disc-laset. digitalkameran ar dock trasig, videokameran har blivit krossad av en bil och mobilen har gatt i bitar (dock fungerar den) och en bil har darefter kort over batteriluckan sa den ar helt platt.

med en san start pa sasongen sa undrar man ju hur resten blir. :näsblod

Var ju riktigt sketen start på säsongen...men se det positivt, nu kan det ju (förhoppningsvis) bara bli bättre, right? :tummenupp

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ja nu längtar man till våren!
Den får gärna komma tidigt.

Går väl egentligen att köra i de mesta väder. Var ute någon kall men solig dag å titta till hojen. Då blev man väldigt sugen. När man sitter inne å gör annat så e man sugen, men går man ut å tittar till hojen o sätter sig på den blir man V Ä L D I G T sugen! :)

Men det är inte så jäkla kul att frysa, svårt att njuta om man blir helt stelfrusen. Halka omkull eller krypköra på helspänn för att inte :ligga på marken är ingen höjdare heller.
MC körning är ett nöje för mig, inget nödvändigt ont, då vill man att det ska vara skönt också. :)

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Året runt........

Ja nu längtar man till våren!
Den får gärna komma tidigt.

Går väl egentligen att köra i de mesta väder. Var ute någon kall men solig dag å titta till hojen. Då blev man väldigt sugen. När man sitter inne å gör annat så e man sugen, men går man ut å tittar till hojen o sätter sig på den blir man V Ä L D I G T sugen! :)

Men det är inte så jäkla kul att frysa, svårt att njuta om man blir helt stelfrusen. Halka omkull eller krypköra på helspänn för att inte :ligga på marken är ingen höjdare heller.
MC körning är ett nöje för mig, inget nödvändigt ont, då vill man att det ska vara skönt också. :)

Jag var ute en 6 mila sväng idag, det var fjärde rundan nu i år. Jag tycker det går jättebra. Har slappnat utav och bara njuter. Ingen direkt rädsla utan anpassar mig efter läget. Lite kallt om tassarna. Men till nästa sväng ska jag ta regnhandskar över de vanliga vinterhandskarna. 2 par långfillingar och dito tröjor plus en polotröja under ett lite för stort allväders-ställ gör att kylan inte kommer åt att kyla ner kroppen. Härlig ankoppling ifrån vardagsbestyren.

MVH/Toyman. Kan inte låta bli hojen! Absolut inget nödvändigt ont!:tummenupp

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Såg en (för övrigt ganska rolig) film igår, Yes Man. Satt där och garvade mest hela tiden, sen bara sådär så kommer en Ducati Hypermotard in i handlingen. Inte särskilt roligt, men att se en hoj på biografen gav en konstig känsla. Slutade skratta och följde bara med i svängarna bekvämt bakåtlutad i mitt mjuka säte. Känns jävligt löjligt men känner igen mig hos TS känslor. :rolleyes:

Känns som sagt jävligt dumt men när man varit ifrån det så länge så kanske det inte är så konstigt? :3freak

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Förstår er alla..Håller på att krevera av abstinens...Har hojen inne i huset..Måste gå ner och se till den varje kväll...Batteriet är fulladdat, det finns inte en stenjävel i mönstret på däcken... Cykeln är tamejfan renare än när den kom ut från fabrik.... stillar min ångest med att skotta snö som en galning och dricka massor med kaffe...Det hjälper dock inte nämnvärt.....
:huvet

Längtan är näst intill omänsklig för oss som bor i norrland...men fan va jag njuter när jag väl får ta min första runda!!!:yoparty

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Det är FÖR tidigt att börja tänka på hojsässongen redan nu. Åtminstone när man bor i Norrland. Blir så lång väntan , normalt tar jag fram hojen i mitten av April och det känns långt dit ännu. Är lite avundsjuk på alla i Södra Sverige som har typ 2 månader längre sässong. Men jag har ju valt att bo här uppe. Hojen får vila i garaget ett tag till men sen då bor man i princip på hojen.

Bifogat

• 20080330012.jpg
    20080330012.jpg
    143.4 KB · Visningar: 61

Risse

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
2001, Honda VTR SP1
Flytta några breddgrader ner till så får ni längre säsong plus ett fantastiskt landskap =).

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Att skriva som du gör är ju ungefär som att febrilt klämma på kuken för att hindra utlösning men likväl stirra på en uppfläkt vulva.

Jag vill inte veta av termen "vår" förren den är inom räckhåll, allt annat är bara att pina sig. :)

Att ta hojkort så sent på säsongen är som att få äta ett stort grillchips och sedan bli tvungen att lämna ifrån sig påsen...

Goderafton din gamla bluff, allt väl hoppas jag :)

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag var ute en 6 mila sväng idag, det var fjärde rundan nu i år. Jag tycker det går jättebra. Har slappnat utav och bara njuter. Ingen direkt rädsla utan anpassar mig efter läget. Lite kallt om tassarna. Men till nästa sväng ska jag ta regnhandskar över de vanliga vinterhandskarna. 2 par långfillingar och dito tröjor plus en polotröja under ett lite för stort allväders-ställ gör att kylan inte kommer åt att kyla ner kroppen. Härlig ankoppling ifrån vardagsbestyren.

MVH/Toyman. Kan inte låta bli hojen! Absolut inget nödvändigt ont!:tummenupp

Fast jag har 'fuskat' och kört en del trampcykel i vinter. Har känts både snabbt och spännande några gånger när man kommit på isgata.

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Här är det 30-40 cm snö...

Kommer inte att kunna börja hoja förrän slutet på aprill

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Är lite avundsjuk på alla i Södra Sverige som har typ 2 månader längre sässong. Men jag har ju valt att bo här uppe.
Sen jag skaffade hoj har jag allt mer börjat ifrågasätta mitt val av boplats. Efter att jag hojat runt en del i södraste Sverige och klämt på en massa fina hojvägar där nere känns de 2-3 sträckor man har å välja på här uppe inte så spännande. Tur det finns grus. =)

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
längtar med som fan. trodde inte att det var så många som jag detta blir min första vår att köra nu så:)

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Var "tvungen" att bege mig till Fultema för att köpa ett antennurtag. +2, torrt och allmänt trevligt gjorde att abstinensen fick övertag. Den gamle CB.n fick mao komma ut och lufta sig! :banana
Allvädersställ och en extra tröja under. Vintervantar och värmehandtag samt sån där "polar-Buff" eller vad de heter. Det var helt OK och är nyss hemkommen efter en ganska onödig omväg på sisådär fyra mil.
Vad gäller hojen så tejpade jag en kartongbit över oljekylen, för att få någorlunda drifttemp. Har haft den på laddning sen november med en ctek, men jag undrar om den är kass. Det blev bara nått enstaka varv på starten och sen var batteriet tomt. Fick dra igång den med ett starthjälpsaggregat på 150A. (manligt):tummenupp
Väl framme i stan så stod jag vid ett rödljus (av ungefär hundra miljarder i denna stan). Tyckte det tickade konstigt strax framför mig. Lät som det kom från motorn. Fick en sån där "menvafan"-känsla innan jag insåg att det var det där gröna-gubben-klickeklicket från stolpen strax jämte mig. Man har ju glömt att allt sånt hörs, till skillnad från när man åker plåtlåda. :hihi

Till er (inkl mig själv) som längtar efter hojen och våren - det är värt det! :yoparty

Att ta hojkort så sent på säsongen är som att få äta ett stort grillchips och sedan bli tvungen att lämna ifrån sig påsen...
Körde upp 15e oktober för några år sen. Ja, abstinensen blir stor ..... mycket stor.:gnissla

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...