Fan vad less man blir på allt slödder!

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Måste bara skriva av mig då jag börjar ledsna på all skit.

I går när jag jobbade flöt allt bra tills ca 01:35. Ett tåg kommer in till medborgarplatsens tunnelbanestation, jag och min kollega står på perrongen.
Precis som dörrarna går upp ser vi en kille, högerextremist visade det sig senare, som sätter en näve rätt i ansiktet på en tjej. Vi dyker in och griper mannen. Tyvärr går dörrarna igen bakom oss. Vi är fast på tåget med honom och hans kompis. När vi kommer till slussens station försöker vi åter igen få ut honom. Tumult uppstår och dörrarna stängs ytterligare en gång. Nu är dom fyra stycken och smockan hänger i en tunn tråd i luften. Gamla stans station dyker upp. Vi flyr ut ur vagnen med ännu en oskyldig som fick några smällar i tåget, nu har vi ca 15 stycken skinnskallar efter oss. På perrongen är det nu fullt slagsmål. Ollonhuvuduena slår på alla runt om kring oss, vi vevar för livet. Sänker ett par innan ett tåg till kommer in på perrongen, vi retirerar in och drar med oss några oskyldiga resenärer som var på HELT fel ställe.

Det positiva:
Vi fick ut idioterna ur tåget, plåstrade om en tjej och tog kontaktuppgifter på några som blev slagna.

Det negativa:
Hur FAN kan dom få gå lösa! Varför hoppade dom på oskyldiga? Har sett mycket men nu får det fan vara nog snart. Jävla idioter!
Det enda jaf ångrar från händelsen är att jag inte använde batongen, utan bara nävarna. Dom värker lite idag.

När man är uppe i sådant här för mycket dyker medborgargarde upp i huvudet.
För att vara rättvis ska jag säga att motsvarande har hänt med vänsterextremister. Samma JÄVLA pack det med.

Nu ska jag ner och avreagera mig på säcken.

// D
 

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha REXA
ShyGuy skrev:
Måste bara skriva av mig då jag börjar ledsna på all skit.
// D

Sinnes.

O värre kommer det nog bli i morgon när både extremhöger och vänster
ska ut och "fira". Dom kommer ju kriga nånstans.
Skulle det inte varit för att jag ska till Götet i morrn skulle jag varit med och
stoppat båda sidor.
Pajasar. ALLIHOPA. :kocko
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Vill inte ens veta vad som kommer att hända.

Fick inte jobba för arbetsledningen då dom befarade att de personer (kloakråttor) som åkte i backen kunde vara ute efter oss.

Jag får med andra ord inte ens vara med och försöka rädda dom som räddas kan.
Men vad gör man. Kan vara farligt med en förbannad ordningsvakt på fel ställe.

Antar att du är aspirant. Så om du inte sett skiten än så kommer det.

// D -> :fatta! <- Idioterna
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Angående högerextremist och nazist, varför är det samma sak? Jag har aldrig sett länken mellan att vara höger och nazist. Känner till folk som är nazister och kommunister också. :va
 

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha REXA
ShyGuy skrev:
Antar att du är aspirant. Så om du inte sett skiten än så kommer det.

// D -> :fatta! <- Idioterna

Nix. Går på skolan. Skulle varit delaktig ändå. Givetvis utan uniform
och koppel då. Man gör ju vad man kan för att stoppa nötterna...
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Det behövs fler med civilkurage.
Vi, jag och min kollega, fick INGEN hjälp. Visserligen är det ingen normal människa som slänger sig in i en sådan situation. Bara sådana som jag, och du?.
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
ShyGuy: Starkt av dig att veva armarna mot 15 idioter och rädda oskyldiga! Borde finnas fler killar som du. Må visserligen vara ditt jobb, men ändå.. :Bugar
 

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha REXA
ShyGuy skrev:
Det behövs fler med civilkurage.
Vi, jag och min kollega, fick INGEN hjälp. Visserligen är det ingen normal människa som slänger sig in i en sådan situation. Bara sådana som jag, och du?.

Skulle jag nu varit med i morgon hade det varit i polisens regi och inte
på egen hand med klubban i hand.
Men ja...civilkuragen är ju inte den bästa. Jag backar själv bort från liknande
situationer just nu för att inte riskera att bli kickad från skolan. Rättvisan
kan vara småblind om galningarna har många vittnen...
Men ibland måste man fan gripa in...
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Tackar och bockar.

Men som jag skrev ovanför; man är nog fan inte klok nånstans. Jag hann inte tänka riktigt. Blev faktiskt räddad av min kollega. En situation i situationen som fastnat i skallen är att jag ser en näve modell STOR i vänster ögonvrå. Som tur är hinner jag flytta huvudet så att näven nästan snuddar nästippen. Anledningen till att han missa var för att min kollega satt en batong över skuldrorna/nacken på killen. Slaget fastnade liksom i luften. En mikrosekund senare dråsar han i backen.

Man e fan inte klok, jävla yrkesval. ska bli skönt att börja jobba som lärare istället.

// D -> :3freak
 
Last edited:

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Jag är inte polis, bara ordningsvakt. Samma risker, mindre befogenheter. Kan kännas lite hämmande ibland.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Starkt ShyGuy!

En i min klass är en sån där jävel som kutar runt och misshandlar folk, för att sedan skryta om det! Då kokar det verkligen i en. :gnissla
 
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
ShyGuy skrev:
Jag är inte polis, bara ordningsvakt. Samma risker, mindre befogenheter. Kan kännas lite hämmande ibland.
Aha, okej.. Tur att det finns lite människor här och där, begränsar våldet en aning.. :3freak Förstår inte hur vissa människor tänker? :va

Läskig historia, hoppas ingen skadade sig allvarligt.

/mvh Johan
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Ännu en anledning att bli lärare. Kan kanske fånga upp folk INNAN man möter dom i tuben eller någon annanstans.

Ofta är det vilsna grabbar utan grupptillhörighet där det börjar som en kul grej och slutar så j***a snett. Tycker nästan synd om de unga i de här gängen. De gör allt för att visa sig tuffa och värdiga i de äldres ögon.
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Extreem_ skrev:
Läskig historia, hoppas ingen skadade sig allvarligt.

En trasig läpp - Tjej
En AVSLITEN! dreadlock - Tjej
Blåöga - Kille
Sänkt till backen #1 - Idiot :yoparty
sänkt till backen #2 - Idiot

Det här är bara det vi lyckades lista ut när alla drog åt alla håll. Folk flydde hals över huvud.
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Det här var aningen värre än vanligt. Normalt händer en sådan här sak ungefär en gång i månaden. Nu hände det igen, aftonbladet , samma helg. Och mer blir det. Tro mig.
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Ibland undrar man hur vissa personer är funtade när dom ger sig på oskyldiga. Det är väl en sak när båda parterna har gett sig in i leken, men vafan ska vissa individer (i grupp?) hoppa på "vanligt" folk?

Ge dom ketting! :näsblod
 
Last edited:

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Itacha75 skrev:
I vilket/vilka ämnen ska du lära ut? Årskurs(er)?

Matematik A-E
Fysik A-B
Tekniska ämnen: programering, mekanik, hållfasthetslära m.m.
Kanske Idrott

Många strängar på min lyra

edit: Gymnasiet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top