Fan!

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Beklagar. Kan du inte skriva och säga att du behöver körkortet i tjänsten?

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
det var väl sporthojs tröjan "Kongo får inte göra Hur långt som helst.. då tar snuten han.." som polisen triggade på förståss... skit också!!
du får köra 48 timmar till nu juh så det är bara ut o gasa =)
/z

Edit: är inte meningen att låta skadeglad kongo. smajlisarna ska vara sånna hära: :( förståss.. jag har också vart av med kortet i år.. ingen rolig grej altså.. verkar vara som polisen är ute efter oss hojåkare.. många i uppsala nu som är utan .. =(

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Penguin skrev:
Beklagar sorgen. :(

Japp.. Du om någon vet ju hur det är... Men med lite tur så KANSKE (räknar dock inte med det) Man kan få ner spärrtiden till 1 månad..

Penguin, hur går det till sen, skickar de bara tillbaka kortet eller?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Så dom tog kortet av dig på plats?!

Varför gjorde dom inte det för mig? :confused: Jag klagar inte, jag är bara frågande... Jag får ju sona tids nog ändå.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Neeej!! Beklagar. Det värsta är att det är i stort sett bara är ren tur varje gång man kommer hem och INTE blivit av med kortet. Inte till så mycket tröst nu men ändå.
Be din arbetsgivare att skriva ett intyg på att du behöver kortet i tjänsten och att företaget kommer bli lidande om du inte kan köra. Slår hårdare än om det bara är du själv som blir lidande. Jag tror de mer eller mindre slår av en månad per automatik i de fallen. Fungerade för mig i alla fall :tummenupp
Men deppa inte ihop nu, tänk på vad mycket kvalitetstid du får med tjejen nu istället! Eller för :öl (Jag kan lära dig hur man dricker :rodnar )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kongo skrev:
Penguin, hur går det till sen, skickar de bara tillbaka kortet eller?

Nix, du får hem papper där du får ansöka om att få tillbaka lappen efter spärrtiden. Se till att göra det så fort du får papprena. De tillverkar inte det nya kortet förrän spärrtiden är slut, men du får ett papper som bevis på att du då får köra de dagar från spärrtidens slut tills dess att lappen kommit med posten.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Fy fan va tråkigt :mad: :( :(

Du lovade ju att ta det lungt i stan......

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Fy fan va tråkigt! :(
Tur att det inte gäller hela sommaren iaf. Vi kommer ju att kunna åka till hösten åtminstone. Alltid något att se fram emot.

Under tiden får du göra en djupdykning i hårdrockens underbara värld! :rock

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Nix, du får hem papper där du får ansöka om att få tillbaka lappen efter spärrtiden. Se till att göra det så fort du får papprena. De tillverkar inte det nya kortet förrän spärrtiden är slut, men du får ett papper som bevis på att du då får köra de dagar från spärrtidens slut tills dess att lappen kommit med posten.

Åsså skäller han på mig att jag inte får köra för fort när jag övningskör :rolleyes:
Låter ju som PINGU har lite rutin på sånna här grejjer :cool:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
Åsså skäller han på mig att jag inte får köra för fort när jag övningskör :rolleyes:
Låter ju som PINGU har lite rutin på sånna här grejjer :cool:

Jamen jag försöker ju bara vara snäll och se till så att du ska slippa bli körkortslös!

Att leva efter de råd man ger andra är en helt annan, betydligt svårare sak. :rolleyes:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Jamen jag försöker ju bara vara snäll och se till så att du ska slippa bli körkortslös!

Att leva efter de råd man ger andra är en helt annan, betydligt svårare sak. :rolleyes:

Jo tack.. har en till sån där..
han säger till mig att jag inte ska ha så bråttom att köra på bakhjulet, göra stoppies, alltid köra med hjälm och skinnställ oavsett om man bara ska köra en vända fram å tillbaka på grusvägen och en massa annat dravel..
Men vad gör han själv då tror du?
Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör. Detsamma gäller med Tinatjejen :notme

Brukar btw bara dra på ordentligt när jag har fri sikt. (som rakan på Rörken t.ex. :rodnar :D )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör. Detsamma gäller med Tinatjejen :notme

Då vill det alltså till att man ser upp så att det varken är några barn eller Tinatjejor i närheten när man busar då! :D

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Då är det ju bra om hon åker med dig Pingvinen. Hon kommer bli ansvarsfull och köra fort när polisen är i närheten. Hon kommer inte göra stoppies eller köra på bakhjulet. Därremot kommer hon bli snabb på bana... :tummenupp

Pingu: Jag somnade efter jobbet under bikewekeend så jag missade hela lördagen :(

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Bättre upp, hon kommer att att göra ministoppies och powerwheelies på ca 3 cm om hon följer mig! :D

Ang Bike weekend så var vi väl inte där så jättelänge. Lite mäktigt var det men det är lite trist när det inte svänger......

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Då vill det alltså till att man ser upp så att det varken är några barn eller Tinatjejor i närheten när man busar då! :D

Det beror sig på om man ska skälla på tinatjejeorna när de vill göra likadant det :D

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping