Fantastisk app

Nikon

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2010
Hoj
Suzuki
Var inne på besiktningen i veckan och besiktigade en sporthoj. Självklart skulle de då mäta ljudet på avgassystemet. Passade då på att från samma ställe som de mätte med sin fina utrustning även mäta ljudet med min mobil och appen "Sound meter". En sådan här skulle ni ha och mäta med istället sa jag då min stannade på 98db (103 db är ju max för godkänt).
Det var rätt sa besiktningskillen, jag fick det till 97,7db.
Fantastiskt att mobilen mätte så bra eller hur? :)

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Visst är det fantastiskt men nog inget man kan lita på till hundra eftersom resultatet kan skilja sig oerhört mellan olika märken och modeller.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Fantastiskt
Men du förutsätter att två mobiler mäter likadant, det gör de inte.

Det är därför man säger
Vill du mäta något så att du inte har tvivel så använder du 1 mätare.
Har du två vet du inte vilken du skall lita på så det är oftast relativt värdelöst.
Har du tre så får du välja ett medelvärde mellan de två som är mest lika av de tre
OSV..

Det är lätt att göra en mätare men det är svårt att göra två som mäter likadant.

Nikon

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2010
Hoj
Suzuki
Jag menar inte att man kan lita på mätaren i mobilen tyckte mest att det var skoj att den visade så lika värde just denna gång. Tror besiktningskillen blev ännu mera paff än jag:):fakta

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
De testade Decibelmätarappen i Top Gear o det visade att den var mycket exakt. Så det kan nig stämma hyfsat. Men hur mäter besiktningen exakt? Avstånd, vinkel?

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Men hur mäter besiktningen exakt? Avstånd, vinkel?

Jag kunde inte låta bli att klocka mig själv för att se hur lång tid den uppgiften tog att få fram, 28 s från att jag klickade upp en ny flik var jag inne på det dokumentet som visade allt du frågar om.

Du kanske kan testa om du slår min tid.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Även om två mäter olika så kan man kolla sin mätare efter besiktningens och på så sätt mäta sin egen hoj efter byte av rör osv.
:tummenupp

Nikon

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2010
Hoj
Suzuki
Jag kunde inte låta bli att klocka mig själv för att se hur lång tid den uppgiften tog att få fram, 28 s från att jag klickade upp en ny flik var jag inne på det dokumentet som visade allt du frågar om.

Du kanske kan testa om du slår min tid.

Du är duktig du Ragge men Peter Pan mfl blir inte klokare av det. Dela gärna med dig av vad du hittade:va

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Du är duktig du Ragge men Peter Pan mfl blir inte klokare av det. Dela gärna med dig av vad du hittade:va

Ge en man en fisk och han har mat för en dag, lär han fiska o han har mat för en livstid du vet. Man behöver inte ställa alla frågor som poppar upp i ens huvud när man lika gärna kan kolla upp det själv. "Just fukKing google it" som det heter! Kan inte nån hitta en sådan bild åt mig som jag kan lägga in här, orkar inte göra det själv. :näsblod :arsele

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Ja, jag tänkte bara jag skulle hjälpa Hardrock Ragge med en länk till det han nämner så att han slipper...
Ingen bild, bara länk för jag orkade inte:arsele

jfgit

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier