fantastiskt land vi lever i..

Viper

Nu ännu grönare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En grön..
Min lilla mening, pack (oavsett religon,nationalitet eller whatever) som inte kan
anpassa sig till samhället ska inte finnas i samhället.

Köp Bornholm av Danmark och gör en "Escape from NY" av hela ön.

// Viper

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Varför ska man behöva gissa vart ifrån gärningsmännen kommer? Det vore ju enkelt om det stod i artikeln istället.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
oFFkeFF skrev:
Varför behöver du gissa det?

Sant! I det här fallet så behövs det nog inte. Jag tänkte på sådana här nyheter över lag. Eftersom att många tydligen vill veta vart ifrån gärningsmännen kommer så borde det stå. Det är det första jag vill veta när jag läser en nyhet om någon.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
pitte skrev:
Sant! I det här fallet så behövs det nog inte. Jag tänkte på sådana här nyheter över lag. Eftersom att många tydligen vill veta vart ifrån gärningsmännen kommer så borde det stå. Det är det första jag vill veta när jag läser en nyhet om någon.

Av vilken anledning?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
pitte skrev:
... Det är det första jag vill veta när jag läser en nyhet om någon.

Det står ju. Dom är från Malmö!

Eller ska det ska det stå: "Gärningsmannen är född i Uddevalla, men lever nu i Arvika...." i rapporten?

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
oFFkeFF skrev:
Av vilken anledning?

Det är en bra fråga som jag inte har något bra svar på. Jag uppskattar iaf inte när det står svenskar om de som har bott här väldigt kort tid. Speciellt inte i brottsligt sammanhang.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
pitte skrev:
Det är en bra fråga som jag inte har något bra svar på. Jag uppskattar iaf inte när det står svenskar om de som har bott här väldigt kort tid. Speciellt inte i brottsligt sammanhang.

För att du ska kunna slå dig på bröstet och säga "det var iaf ingen av OSS"?

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Chrille skrev:
Det står ju. Dom är från Malmö!

Eller ska det ska det stå: "Gärningsmannen är född i Uddevalla, men lever nu i Arvika...." i rapporten?

Ju mera exakt desto bättre. Men det är klart. Kan ju bli lite jobbigt om de ska skriva om mig som har flyttat 13-14 ggr.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
pitte skrev:

Tycker det vore roligare om det stod om de var tjänstemän eller arbetare..
Arbetare är ju mer överrepresenterade i statistiken än invandrare så det vore väl kul om det stod utskrivet om de var tjänstemän eller arbetare..
..då kan man ju få "glädjas" med jämna mellanrum när en tjänsteman strypt sin fru, missahandlat sina ungar eller stulit grannens cykel.. :rolleyes:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
mossen skrev:
..

Jag skulle inte ha några större problem att misshandla dessa individer svårt för vad dom gjort...jag HATAR DERAS SJUKA KULTUR! och jag står för det!

...

Så bra. Exakt vilken kultur menar du nu. Jag har slarvat bort all info om kulturer där gäng går omkring och slår ihjäl enskilda individer. Menar du skinnskallar? De brukar uppvisa nåt liknande.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
Tycker det vore roligare om det stod om de var tjänstemän eller arbetare..
Arbetare är ju mer överrepresenterade i statistiken än invandrare så det vore väl kul om det stod utskrivet om de var tjänstemän eller arbetare..
..då kan man ju få "glädjas" med jämna mellanrum när en tjänsteman strypt sin fru, missahandlat sina ungar eller stulit grannens cykel.. :rolleyes:

Själv vill jag alltid veta om det är nollåttor. Dom kommer alltid hit o svinar på sommaren. Kan dom inte sköta sig så kan dom åka hem igen.... :4skrika

MikkE

Guest
helt sjukt!
allt pga ett förhållande som några andra inte tyckte om

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
MikkE skrev:
helt sjukt!
allt pga ett förhållande som några andra inte tyckte om

Jag har inga problem att rabbla en lista på kompisar/bekanta/folk i perferin som fått stryk eller gett stryk p.g.a. svartsjuka... De här lirarna är likadana med skillnaden att dessa idioter uppenbarligen saknar de spärrar man ska ha för att röra sig fritt.... Lång tid i buren!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
Vi försöker ju bara anpassa oss till er kultur!

Folk måste förstå att det inte går att blanda kulturer hur som helst. Vi ser det varenda sommar. Varenda jävla kväll är det någon som försöker köpa en "wurre" i korvboa och inte en jävel förstår vad dom säger. Ska dom få va här kan dom fanimej lära sig språket.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Folk måste förstå att det inte går att blanda kulturer hur som helst. Vi serdet varenda sommar. Varenda jävla kväll är det någon som försöker köpa en "wurre" i korvboa och inte en jävel förstår. Ska dom få va kan dom fanimej lära sig språket.

Där nere i söder finns det ju en massa infödingar som lägger en röd djävla korv BREDVID brödet!? :kocko :kocko Vad är det för påhitt?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Folk måste förstå att det inte går att blanda kulturer hur som helst. Vi ser det varenda sommar. Varenda jävla kväll är det någon som försöker köpa en "wurre" i korvboa och inte en jävel förstår vad dom säger. Ska dom få va här kan dom fanimej lära sig språket.

J adte jevlrna ska lett lera sig vårrt språck, brode va msnt 5 år krav på utblidn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Åk hme era jevlar!!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024