Fantic Caballero 700, 2023 -

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kinesmotorer ÄR bra. Men Yamaha gjorda i Frankrike är bättre. Cp 2 snurran tillverkas av MBK i frankrike. Och alla hojar med cp2 motor tillverkas även hos mbk i Frankrike. Inget är längre vad det brukade vara.

Dvs: Sxr700 t7 Mt 07 osv tillverkas i Frankrike.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Nu är jag ingen Yamaha fantast, men skulle välja T7 Rally tusen gånger innan än Fantic... Så mycke snyggare...

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
skulle välja T7 Rally tusen gånger innan än Fantic... Så mycke snyggare
Ja.. må vara, T7an ser bra ut, tycker jag med. Men vi ska nog inte direkt jämföra dom två. T7an är tyngre, typ 200 kg? Och den har två cylindrar, Rallyn har bara 1 så det är en enstånka, samt att T7 är mer påkostad i allt, i synnerhet elektroniken med sin fina display, och vindskydd mm. Jag är en enkel man, jag behöver en enkel hoj..., eller vad det verkar *flera enkla hojar*.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Vet inte vad ni tycker, men jag tycker att Yamaha SXR700 är den hoj som har mest gemensamt med Caballero 700 Scrambler. Så nu ska vi bli petiga och jämföra dessa två hojar visuellt. Spec-mässigt är dom väldigt lika, Scramblern har 1460 mm hjulbas, där SXRen har 1405 mm, samt har scramblern större hjul fram (19"), SXRen har båda hjulen 17" samt tunnare däck.

Klicka på bilden så den blir större, och begrunda hojarna noggrant.

Compare XSR700 vs Fantic 700.jpg

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Mellan de två är fanticen i mitt tycke betydligt snyggare!
Men jag tycker även att Ducati Scrambler är snyggare än XSR :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Ja.. må vara, T7an ser bra ut, tycker jag med. Men vi ska nog inte direkt jämföra dom två. T7an är tyngre, typ 200 kg? Och den har två cylindrar, Rallyn har bara 1 så det är en enstånka, samt att T7 är mer påkostad i allt, i synnerhet elektroniken med sin fina display, och vindskydd mm. Jag är en enkel man, jag behöver en enkel hoj..., eller vad det verkar *flera enkla hojar*.

700 har 2 cylindrar... Du är i 700 tråden å inte i 500 tråden då...??

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
?nu är du ju i fantic 700 tråden och härjar och den har ju samma paralleltvin inte stånka ?enkelhet eller ej går du hålla isär 500 stånkan och 700 paralleltvinen

?såg att jpt han före ?

• Gilla
Reaktioner: JPT

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
De är lungt Tom, frågan är mer när du köper en då.... För du är klart sugen ju å därför förvirringen lite då..?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
.. ok! ? FASEN! Det går inte hålla nåt hemligt här inte! Det blev en rally. Men den leveras inte förrän nästa vecka. Jag tänkte vänta med att säga något tills jag hade den hemma åtminstonne.

Den där Mäkinen, vad dricker du för kaffe, du är väldigt bra på att läsa karaktärer, dessutom genom en datorskärm!?

008 bought it.JPG

Fast nu är det här 700 tråden. Så jag hoppar till 500 -tråden..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Motiveringen bakom 500 eller 700; 700 är helt enkelt för tung för mig, den har för mycket kraft och jag är en man av måtta och reson.

450cc i en hoj som väger 160 kg på vägen, med 40 hk är optimalt. Efter att ha kört min KLX230 nu ett par år och förstått att 20 hk inte riktigt räcker till för motorväg genom sverige, så tror jag att Caballeron blir sista hojen jag köper. En tyngre hoj än så är utöver vad jag behöver, eller ens vågar köra.

Vad jag har sett hos Caballeron så funkar den lika bra på stigar, småvägar, landsvägar som motorvägar. Jag kör sällan fortare än 120 kmh, min Enfield maxar nånstans där, och Caballeron ska tydligen orka 160 kmh, och det är över min mentala gräns.

Sedan att Rallyn ser ut som något från Gulfkriget gjorde inte saken sämre. Jag har en slags fetish för krig.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Motiveringen bakom 500 eller 700; 700 är helt enkelt för tung för mig, den har för mycket kraft och jag är en man av måtta och reson.

450cc i en hoj som väger 160 kg på vägen, med 40 hk är optimalt. Efter att ha kört min KLX230 nu ett par år och förstått att 20 hk inte riktigt räcker till för motorväg genom sverige, så tror jag att Caballeron blir sista hojen jag köper. En tyngre hoj än så är utöver vad jag behöver, eller ens vågar köra.

Vad jag har sett hos Caballeron så funkar den lika bra på stigar, småvägar, landsvägar som motorvägar. Jag kör sällan fortare än 120 kmh, min Enfield maxar nånstans där, och Caballeron ska tydligen orka 160 kmh, och det är över min mentala gräns.

Sedan att Rallyn ser ut som något från Gulfkriget gjorde inte saken sämre. Jag har en slags fetish för krig.

Om 10-15 år kanske du kommer att köra runt på 1290 Adventure eller liknande.. Mycke vill ha mer när man vänjer sig... ??

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Mycke vill ha mer
Jo, jag förstår vad du säger, JPT. Kanske om 15 år.

Det är ju det där med dom små stigarna vid sidan av vägen. Med en 450 kommer jag fortfarande åt dom, men med en 1200 ... hmm, beror väl på djungelns densitet och hur mycket det regnat dagen innan.

.. förresten apropå det, tror jag länkat till klippet tidigare, dom där äventyrarna i Philipinerna är modiga, en av dom kör en Triumph 1200 på leriga stigar. Maken till stark tobak, men så har jag väl inte sett så mycket ännu.

Ca 1:05 in i klippet här

... men nu är vi i 700-tråden igen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad