Farbror blå har nya leksaker

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jörgen Karlsson skrev:
2668208 Oj vad med plast! :näsblod
Det måste vara skönt att -till skillnad från amerikanska polisen- kunna hiva hojarna i containern för brännbart när de är slut iaf. :tungan

/J

Plast :yoparty

Måste vara skönt att -till skillnad från de amerikanska poliserna och alla andra som åker amerikanskt -att slippa byta/ersätta allt för mycket slitdelar efter en veckas tjänstgöring...lampor, fotpinnar, sidostöd, backspeglar å sånt...:D

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Yamaha R6 2001
Polisen skrev:
2668706Det handlar inte om att vi ska jaga mopedisterna med den här offroad-motorcyklarna utan mer om att vi ska kunna ta oss till de platser där de uppehåller sig.

Tur för oss större mopedister då :D

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
Jag tror att både Pan European och BMW-offroads kommer funka alldeles utmärkt till det polisen ska använda de till!

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Polisen har redän några BMW 650 dakar här nere, håller sig mest runtom stan.
Dom kör inte ikapp en sportoj men är jävligt smidiga o grymt billiga i drift

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
fazerfun skrev:
2668646 Plast :yoparty

Måste vara skönt att -till skillnad från de amerikanska poliserna och alla andra som åker amerikanskt -att slippa byta/ersätta allt för mycket slitdelar efter en veckas tjänstgöring...lampor, fotpinnar, sidostöd, backspeglar å sånt...:D

Hoho! Det där är ju inga slitdelar. Det där är sånt man bara plockar upp och skruvar tillbaks igen! :rofl
Om det då visar sig att det redan sitter ett stöd eller backspegel eller whatever man funnit, ja då kom det från en annan HD. Då har man lite spare parts! :tungan

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Pannan är rätt potent! Efter att ha suttit bakpå en polare som lånade sin farsas kan jag konstatera att den inte har problem att smita mellan köer, köras på bakhjulet eller toppa 250 med oss båda på + div. utrymmeskrävande och fartsänkande bagage.
Tror nog den med en erfaren pilot kör ifrån de flesta på Rhojar.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
-PLM- skrev:
2670024 Pannan är rätt potent! Efter att ha suttit bakpå en polare som lånade sin farsas kan jag konstatera att den inte har problem att smita mellan köer, köras på bakhjulet eller toppa 250 med oss båda på + div. utrymmeskrävande och fartsänkande bagage.
Tror nog den med en erfaren pilot kör ifrån de flesta på Rhojar.

Det är ju precis vad man försöker förklara för folk!
Det handlar inte bara om vad bängen har för prestanda på sina cyklar.
Det handlar ju om hur de hanterar prestandan.
Den som har sett deras avrostning tänker efter några ggr extra innan man funderar på att köra ifrån. Dessutom är ju herr polis inte den som har blåljus i nacken och gör stressade och dåliga beslut.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag får ett leende på läpparna när jag tänker Panna och köra fort i kurvor...

För ca 10 år sedan hade en polares farsa köpt en sprillans ny Panna!
Polaren tyckte den gick grymt bra (men var inte så bortskämd då) jag kunde inte annat än att hålla med, den drog ju min sura RD 350...
Men jag påstod att den inte hade en chans mot RDn på en kurvig väg.

Så upp till bevis, en varm sommarkväll fick polaren tillåtelse att låna sin fars nya fina Panna, jag tvivlar på att berättade att han hade tänkt utmana mig på ett kamikaze race på den lokala krokvägen.:hihi

Det började bra för Pannan den paserade lätt min blårykande racer på raksträckorna men i kurvorna hängde jag med trots att jag mer koncentrerade mig på att försöka knäskrapa med aphäng än att köra fort.
Detta stressade polaren som plötsligt ökade tempot rejält, när vi kommer in i en lång svepande vänsterböj lägger polaren ner Pannan så den börjar skrapa fotpinnar och stöd så gnistorna sprutar, skräckslagen över att förstöra sin farsas ögonsten så släpper polaren på gasen vilket leder till ett jättekast och orkan av kåpor och packväskor när hojen går i backen med mig på första parkett, oj då.:näsblod

Polaren reser sig oskadd och beskådar förödelsen, vad ska farsan säga nu? (tankar på landsflykt, självmord och olika undanflykter snurrade i hans huvud)

Det löste sig, han skyllde på ett rådjur men han fick sälja sin bil för att betala självrisken.

Vi får se i sommar när man passerar genom Östergötland om det blir en favorit i repris? Man ska nog inte knäskrapa med en Panna...

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
"- Med hjälp av dessa kan vi ta oss fram i skog och mark där det inte går att köra bil. "

Terränglagen? :va

Blir jag stoppad i skogen av pappa blå kommer jag hävda att jag letar efter en fösvunnen polare.. Han försvan med sin 525a i den riktiningen *peka* DÅ får man åka i skog och mark?:yoparty

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Polisen använder den stora Hondan bla för dess starka generator.
Att driva all utrustning och skit kräver mkt power.

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
en sak med 2hjul
Svenska polisen suger kolla t.ex idioten ghostrider han åker runt och fånar sig hela tiden men polisen verkar ju chanslös vadå om man kollar t.ex cops då ser man skillnaden hur hårda poliserna är i jämförelse med dom svenska!
Säger bara en sak använd pengarna till hellekopter (stavning)!

BTW: GOD JUL:)

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Ktm_exc skrev:
2671285 Svenska polisen suger kolla t.ex idioten ghostrider han åker runt och fånar sig hela tiden men polisen verkar ju chanslös vadå om man kollar t.ex cops då ser man skillnaden hur hårda poliserna är i jämförelse med dom svenska!
Säger bara en sak använd pengarna till hellekopter (stavning)!

BTW: GOD JUL:)

Vad glad för att vi har det som vi har det ;) Jag vill iaf inte ha fler hell_o_cop_trar i luften, tycker det funkar bra som det är..

God hjul själv :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jörgen Karlsson skrev:
2669578 Hoho! Det där är ju inga slitdelar. Det där är sånt man bara plockar upp och skruvar tillbaks igen! :rofl
Om det då visar sig att det redan sitter ett stöd eller backspegel eller whatever man funnit, ja då kom det från en annan HD. Då har man lite spare parts! :tungan

tja har man en dunk helicoil i garaget så man kan göra nya gäng så är det säkert en del av charmen...fast det mesta kanske ska limmas? :D :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
fazerfun skrev:
2671828 tja har man en dunk helicoil i garaget så man kan göra nya gäng så är det säkert en del av charmen...fast det mesta kanske ska limmas? :D :)

Gängpaj har jag faktiskt sluppit på HD. Mjukostaluminium mm tycker jag var värre på alla gamla japanare jag haft. Kamöverfallsskruvar på sporthojstoppar som kommer upp med hela aluminiumgängan från toppen är ju ngt man slipper på HD.:tungan
På HD är det dessutom sedan många år original med undercuttning på alla drevparen samt koniska styrlager sedan länge. Likaså automatiskt blinkersavstängning med odometer. Helt rullningslagrad motor etc
Perfekt robust hoj för tankspridda poliser mao! :hihi

Men loctite får man ha på allt där det inte går med nyloc, deet kan jag hålla med om :rofl
Iaf på de äldre Harlisarna utan äcklig gummiupphängning :)

/J

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...