Farbror Blå?

FreeRider

In The Army Now...
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 600 `98
Är det någon som som redan har blivi stoppad eller ev. fått böter av någon polis/MC polis här i uppsala området?

Har ju sätt den nya MC rulla rätt mycke här i stan, och såg en stackare igår kväll som blivit stoppad i mitt område (kvarngärdet)

Har dem blivit "gladare" att skriva böter pga den glada färgen?

Skriv något Kul eller bara något tråkigt
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
FreeRider skrev:
2149831 Är det någon som som redan har blivi stoppad eller ev. fått böter av någon polis/MC polis här i uppsala området?

Har ju sätt den nya MC rulla rätt mycke här i stan, och såg en stackare igår kväll som blivit stoppad i mitt område (kvarngärdet)

Har dem blivit "gladare" att skriva böter pga den glada färgen?

Skriv något Kul eller bara något tråkigt

Har inte blivit stoppad, men det dröjer nog inte så länge. Är jobbig när man vill ha en clean båge, så fort man gör nått som blir snyggare så blir det olagligt :3freak
Är ju en sak om man kört lite galet, då kan jag ta böter och stå mitt kast, men att få böter för tex mini skyllt tycker jag suger....
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
FreeRider skrev:
2149831 Är det någon som som redan har blivi stoppad eller ev. fått böter av någon polis/MC polis här i uppsala området?

Har ju sätt den nya MC rulla rätt mycke här i stan, och såg en stackare igår kväll som blivit stoppad i mitt område (kvarngärdet)

Har dem blivit "gladare" att skriva böter pga den glada färgen?

Skriv något Kul eller bara något tråkigt


Haha... såg han igår också....
Hade lungt på jobbet... så jag åkte hem o drog på mig stället istället( :rofl )
Bor utåt rasbo till o jag mötte honom vid affärn innan rasbo macken på väg hem...
Brydde mig inte så mycket.. ville bara hem då.. Bytte fordon o ut o iväg... Tog det ganska lungt på 288 kom ikapp en bil o en lastbil vid hovgården.. Låg bakom dom o tog det lungt, njöt av vädret..
Vid jälla ser jag att det är fritt.. Hornen växer ut.. Stegade ner tre steg för o få en säker o snabb omkörning :hihi o få lite ljudeffekt.. :3freak
Omkörningen gick snabbt o bra..
Slår av o tar det lungt... närmar mig en bil till.. Nu är det ett ganska stort vägarbete som jag närmar mig så jag bryr mig först inte om att en vit skåpbil står vid busshållsplatsen o personen med reflexjacka... :fatta!
Inte förren jag närmar mig ser jag mcn som står bakom skåpet.. En stackars arbetare som blivit stoppad för trasigt halvljus eller något..
Ligger där i mina 90 nu bakom bilen o polisen släpper mig inte med blicken.. inte ens när han överlämnar boten eller körkortet till stackarn där...
bara blänger hårt på mig... jag nickar till (vi motorcyklister hälsar ju på varandra :tummenupp )
O sen gjorde jag inga fler omkörningar den dagen... :rofl

Fan så långt de blev... o vet inte vad som skulle komma fram av min berättelse... mer än att jag presenterat mig för en mc polis i stan iaf....

Glad sommar :banana

nilzz skrev:
2150016 Har inte blivit stoppad, men det dröjer nog inte så länge. Är jobbig när man vill ha en clean båge, så fort man gör nått som blir snyggare så blir det olagligt :3freak
Är ju en sak om man kört lite galet, då kan jag ta böter och stå mitt kast, men att få böter för tex mini skyllt tycker jag suger....


Ursäkta, kapar tråden lite o frågar.. Är det din hoj som brukar stå på björkgatan, på GE healthcares parkering vid arbetsklädshuset??
En gul grym pjäs... :tummenupp :yoparty
 

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
En polare blev stoppad i måndags när vi var ute och gled. Vi råkade möte en
mc-snut när polarn stog upp och slangade på Råby-leden. Snuten tvärgirade över grässträngen mellan körfälten och haffade min gode kamrat.

Efter lite förhandlande kom de överens om att han kört 20m på bakhjulet i
40 km/h = vårdslöshet i trafik. Förhoppningsvis blir det väl bara böter av
det hela, men kan de (polisen/länsstyrelsen) slita kortet för något sådant
om det är första trafikförséelsen man gör?

I fortsättningen blir det iaf lugnt med city-åkandet för min del.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
horbror skrev:
2150126 En polare blev stoppad i måndags när vi var ute och gled. Vi råkade möte en
mc-snut när polarn stog upp och slangade på Råby-leden. Snuten tvärgirade över grässträngen mellan körfälten och haffade min gode kamrat.

Efter lite förhandlande kom de överens om att han kört 20m på bakhjulet i
40 km/h = vårdslöshet i trafik. Förhoppningsvis blir det väl bara böter av
det hela, men kan de (polisen/länsstyrelsen) slita kortet för något sådant
om det är första trafikförséelsen man gör?

I fortsättningen blir det iaf lugnt med city-åkandet för min del.


Risken finns, om dom ser det som vårdslöshet i trafik... men 20 meter e ju inte långt... så kanske..
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Magoo skrev:
2150047 Haha... såg han igår också....
Hade lungt på jobbet... så jag åkte hem o drog på mig stället istället( :rofl )
Bor utåt rasbo till o jag mötte honom vid affärn innan rasbo macken på väg hem...
Brydde mig inte så mycket.. ville bara hem då.. Bytte fordon o ut o iväg... Tog det ganska lungt på 288 kom ikapp en bil o en lastbil vid hovgården.. Låg bakom dom o tog det lungt, njöt av vädret..
Vid jälla ser jag att det är fritt.. Hornen växer ut.. Stegade ner tre steg för o få en säker o snabb omkörning :hihi o få lite ljudeffekt.. :3freak
Omkörningen gick snabbt o bra..
Slår av o tar det lungt... närmar mig en bil till.. Nu är det ett ganska stort vägarbete som jag närmar mig så jag bryr mig först inte om att en vit skåpbil står vid busshållsplatsen o personen med reflexjacka... :fatta!
Inte förren jag närmar mig ser jag mcn som står bakom skåpet.. En stackars arbetare som blivit stoppad för trasigt halvljus eller något..
Ligger där i mina 90 nu bakom bilen o polisen släpper mig inte med blicken.. inte ens när han överlämnar boten eller körkortet till stackarn där...
bara blänger hårt på mig... jag nickar till (vi motorcyklister hälsar ju på varandra :tummenupp )
O sen gjorde jag inga fler omkörningar den dagen... :rofl

Fan så långt de blev... o vet inte vad som skulle komma fram av min berättelse... mer än att jag presenterat mig för en mc polis i stan iaf....

Glad sommar :banana




Ursäkta, kapar tråden lite o frågar.. Är det din hoj som brukar stå på björkgatan, på GE healthcares parkering vid arbetsklädshuset??
En gul grym pjäs... :tummenupp :yoparty

Japp det är min gula raket :)
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
horbror skrev:
2150126 Förhoppningsvis blir det väl bara böter av
det hela, men kan de (polisen/länsstyrelsen) slita kortet för något sådant
om det är första trafikförséelsen man gör?
Japp dom kan rycka kortet och ge böter fast det är första fösèelsen :argpådato
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Magoo skrev:
2150415 Satan.. de e fin... :yoparty :tummenupp saktar automatiskt ner när den står där... folk tror väl man e full eller något..


Haha jo den syns bra när den står där. Du får väl stanna till om du ser att jag står där ,så kan du en närmare titt på den :)
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
horbror skrev:
2150126 En polare blev stoppad i måndags när vi var ute och gled. Vi råkade möte en
mc-snut när polarn stog upp och slangade på Råby-leden. Snuten tvärgirade över grässträngen mellan körfälten och haffade min gode kamrat.

Efter lite förhandlande kom de överens om att han kört 20m på bakhjulet i
40 km/h = vårdslöshet i trafik.
MEN HALLÅ!!!!

Du såg ju inte att han slangade och polarn din nekar, vilka bevis hade han kvar :rolleyes: :3freak :rofl
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
nilzz skrev:
2150782 Haha jo den syns bra när den står där. Du får väl stanna till om du ser att jag står där ,så kan du en närmare titt på den :)


Ja, jag var faktiskt på väg o göra det i förra veckan... Far ju förbi ganska ofta där...

Annars syns vi nog ute nånstans på vägarna snart.. :tummenupp
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag pratade med en MC Polis från Uppsala förra veckan och fick höra att dom kommer vara extra hårda på Mini / dold skylt samt ljudnivån. All bakhjulsåka rapporteras som vårdslöshet i trafik oavsett om man är ensam på en ödslig landsväg lr är mitt i stan.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
hocke skrev:
2171260 Jag pratade med en MC Polis från Uppsala förra veckan och fick höra att dom kommer vara extra hårda på Mini / dold skylt samt ljudnivån. All bakhjulsåka rapporteras som vårdslöshet i trafik oavsett om man är ensam på en ödslig landsväg lr är mitt i stan.


Underbart... poliser brukar älska mig...

Den här sommaren lär bli spännande om det stämmer.. :banana
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Jag har sett den däringa färgglada var och varannan dag på 55:an och en gång i sällskap med en stackars KTM och dess förare...



PERTAN: vad ääär det för en söt liten rackare på din avatar? Är det en Shiba?
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
En bekant drog upp sin KTM på bakhjulet några 8-10 meter innan rondellen vid MAX-resturangen förrförra måndagen, vilket observerades av en mc-polis. Han hängde på till tankstoppet och meddelade då (på ett lugnt & korrekt sätt) att så skulle man inte alls bete sig i trafiken och att det faktiskt var fråga om vårdslöshet i trafiken. Som tur var nöjde han sig med det (inga böter) och vi kunde snurra runt på Rörken tills vi blev yra i mössan :tummenupp
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
TM skrev:
2172474 En bekant drog upp sin KTM på bakhjulet några 8-10 meter innan rondellen vid MAX-resturangen förrförra måndagen, vilket observerades av en mc-polis. Han hängde på till tankstoppet och meddelade då (på ett lugnt & korrekt sätt) att så skulle man inte alls bete sig i trafiken och att det faktiskt var fråga om vårdslöshet i trafiken. Som tur var nöjde han sig med det (inga böter) och vi kunde snurra runt på Rörken tills vi blev yra i mössan :tummenupp
En bra polis med andra ord....
Tänk om alla kunde göra så istället!
Inte för att det skall busas utan för att det inger lite respekt.
Bättre o ta, varna o släppa än....
Jaga, spöa vara tvär o ta lappen/böter.

Finns många bra poliser men även dem som bryr sig om skit företeelser samtidigt som angus 90 bast kör bil förbi efteråt, eller pelle påverkad av rohypnol rattar omkring i något stulet...

Men så e det dessvärre!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top