farbror blå

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
grattis man!! Vårkänslor från våra poliser kanske. Vänta bara tills slutet av sommaren då de har börjat vänja sig å är trötta på hojåkare, då sätter de gärna dit oss!

Kör lugnt my friend

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Jag gjorde en jättesmart sak förra sommaren....

Föreställ dig följande.
En st 400 meter lång raka mitt i centrala stan förbi en färjeterminal.
en hel hög med bilar som skall ut på vägen från färjan.
En lättmanövrerad 2hjulig sak.
En st streckad refug.
Ner på 1'an, fullt flås, upp på tvåan, gassa på.
In med trean,
Ojoj, aja, dom där tre sista billarna kan jag ta, så får vi ett fint ligg i kurvan sen.
Sakkar ner efter kurvan, rätar på ryggen, kollar i backspegeln, och ser huven på en dåligt dekalad volvo....
kolalde hastighetsmätaren... 155... oj oj oj... inte bra på en 50 väg...
Stannar 100 meter längre fram, polisen kör upp bakom, ena polisen hoppar ut.
Går fram till mig och frågar hur det "egentligen står till inanför pannbenet ?".
Vad svarar man ?
-Ehh, joo, det kanske inte står "riktigt till som det skall ?"
-Det vill jag nog påstå !
Snacka om att han var förbannad.
Då kommer kommentaren.
Du har lite tur idag du. vi är på utryckning, så vi har inte tid med dig nu.
Så går han bara. Vad gör man ? jag väntade tills dom åkt, hopapde av hojen, gjorde tolv gämfota skutt av glädje. och körde in till stan igen.

En gubbe jag känner frågade hur i helsike funtad jag egentligen är ?
Han hadde stått och set det hela.
En st hoj komemr ut, kör över fartguppet, växlar upp lugnt å fridfult. gassar på lite, slänger i ettan igen. Och ger gärnet så det bara håller.
Allt detta med en polisbil bakom, med fullt blåljus som försöker ta sig förbi.....

Skall man skämmas eller skall man skämmas ?

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Daniel-L skrev:
Jag tog hojen in till stan för att lämna lite papper,ingen trafik,göööt väder o jag drog på lite. när jag kommer in till andra korsningen i stan hör jag de(farbror) o sekunden efter har de kört in snett framför mig.Första tanken var vad ska jag sätta för pris i annonsen för jag kan knappt behålla kortet.
Kortfattat: de sa att jag körde 120 på Götaälvbron :död(50väg) .Det var ingen ide att neka.De kollar hojen; kollar mitt kort och 5min senare HÖR O HÄPNA! säger de åt mig att slänga hojen på släp o köra ner till Falkenberg mästa gång solen skiner o att det måste hämta ungarna på dagis att de inte har tid med sånt :confused:. Jag står där o fattar NOLL,vad är det som händer.Jo jag får en tillsägelse o får tillbaka mitt kort. Gissa om jag körde lagligt hem.

Gott för dig att du träffade några vänliga poliser :tummenupp

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Daniel-L skrev:
Ja mina vänner vad säger man efter dagens händelse.

Jag tog hojen in till stan för att lämna lite papper,ingen trafik,göööt väder o jag drog på lite. när jag kommer in till andra korsningen i stan hör jag de(farbror) o sekunden efter har de kört in snett framför mig.Första tanken var vad ska jag sätta för pris i annonsen för jag kan knappt behålla kortet.
Kortfattat: de sa att jag körde 120 på Götaälvbron :död(50väg) .Det var ingen ide att neka.De kollar hojen; kollar mitt kort och 5min senare HÖR O HÄPNA! säger de åt mig att slänga hojen på släp o köra ner till Falkenberg mästa gång solen skiner o att det måste hämta ungarna på dagis att de inte har tid med sånt :confused:. Jag står där o fattar NOLL,vad är det som händer.Jo jag får en tillsägelse o får tillbaka mitt kort. Gissa om jag körde lagligt hem.
Jag ville bara skriva av mig.Ni MORALNISSAR :4skrika JAG VILL INTE ATT NI SKA PREDIKA FÖR MIG,gillar ni inte det ni läser SKIT i att svara

Det finns snälla poliser :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=252665#post252665

// TOK :fyllisar

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Daniel-L skrev:
Jag ville bara skriva av mig.Ni MORALNISSAR :4skrika JAG VILL INTE ATT NI SKA PREDIKA FÖR MIG,gillar ni inte det ni läser SKIT i att svara
:tummenupp

Hade inte kunnat skriva det bättre själv!

Vad säger man JÄVLA BONDRÖTA! :banana

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Bara så ni vet,har jag inte haft nån tur alls sista tiden men det här måte vara vändpunkten. :D :D :D :D :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln