Farbror Blå

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Jag åker med plåten i hjulhuset med belysning ovanför samt ett Acebis-diamond framlyse. Vad har ni för erfarenheter av farbror blå? Blir man stoppad så fort man visar sig för ordnings-makten? Lägg gärna ut lite bilder på era moddade motarder!!!

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Passe skrev:
Jag åker med plåten i hjulhuset med belysning ovanför samt ett Acebis-diamond framlyse. Vad har ni för erfarenheter av farbror blå? Blir man stoppad så fort man visar sig för ordnings-makten? Lägg gärna ut lite bilder på era moddade motarder!!!

Finns en massa trådar kring detta. Varför krångla med nr plåten i hjulhuset ?

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
Du åker dit garanterat på skylten. Lyktan åker du också dit på men då krävs det att snuten vet lite mer.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Japp, snuten blir lätt lite griniga om du har skylten i hjulhuset. En mc-cop va på mig förra veckan, men jag klarade mig med en tillsägelse. :banana
Blir till o flytta ut den så fort jag får insatsen till lyset uppe på skärmen.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Om du bli stoppad får du besiktiga om hojen.

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
hmm vad har nu för gnälliga snutar?
Det står att "har för mig det är" står man 7 meter bakom hojen skall kylten vara väl synlig....och att skylten är monterad baktill på hojen, inte vart.
och att du har nummerskylts belysning

Blev stoppad med min husa i fjol o då gnällde de lite men
DEN ÄR VÄL SYNLIG FRÅN 7 METER!!!!
o fotpinnarna räknas som mitten på hojen o MIN SKYLT SITTER BAKOM DET, dvs baktill på hojen
Har mitt orginal bakljus monterat i innerskärmen me "upp o ner" dvs ljuset är godkänt, men dock är nu skyltbelysningen RÖD med det e OK!!!

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se
300 kr i böter.. :huvet samt återbesiktning om jag blev stoppad igen utan att ha åtgärdat skylten..DAGEN efter att jag hade monterat skylten där :gnissla
SURT..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
borggren skrev:
hmm vad har nu för gnälliga snutar?
Det står att "har för mig det är" står man 7 meter bakom hojen skall kylten vara väl synlig....och att skylten är monterad baktill på hojen, inte vart.

Du får nog studera lagtexten lite till.

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
Banditen skrev:
300 kr i böter.. :huvet samt återbesiktning om jag blev stoppad igen utan att ha åtgärdat skylten..DAGEN efter att jag hade monterat skylten där :gnissla
SURT..

Jag fick 400:- igår, åkte med miniregskylt istället för den vanliga....
fick också veta att det blir ombesiktning andra gången.
Dyr dag att åka hoj till jobbet.....
Och ja, jag har riktiga regskylten på nu. Det känns så j-a onödigt att hålla
på och trixa med sånt, kostar bara pengar..... :rofl

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Precis, jag har också satt på originalskylten igen. Bättre att de inte stannar en alls och börjar kolla på blinkers, framljus, ljuddämpare etc bara för att de inte gillar skylten...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var glad då snutarna inte har börjat granska de som bygger om sina hojar mm om det är helfordonsgodkända. Om man ska vara riktigt petig så ska hojen vara så standard som när den lämnade bandet på fabriken. Tror knappt att man får byta ljuddämparen!

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Har själv laglig skylt som är stor och ful, nackdelen är att den syns väl och kan ta i marken vid bakhjulskörning. Om man blir stoppad av ordningsmakten och dem av någon anledning inte är på bra humör så kan dem alltid ta en för skylten, även om inte något annat inte går att bevisa för stunden. :D

Määt

orange
Gick med
16 May 2004
Hoj
525 -04, CIG14E, JH110X, Ski-Doo Summit 800X 144" -04, Arctic Cat Thundercat 1000 -98 [såld]
Är det någon som har koll på vad som gäller med backspeglar? Måste de sitta på?

Fan, på min hoj sitter de inte ens monterade från butik. Det är ju nog med prylar som pajjar när man klotar ändå!! :3freak

På gata skulle det nog va skönt med speglar iofs, men man skulle ju se ut som en pajas med speglar på en 525:a :lol

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
henq skrev:
Inga krav på backspeglar alls.

stämmer det verkligen.. man måste inte ha dom alls?
har tänkt likadant som flera här att amn vill ju inte bli stannad för en skitgrej och sen kanske de granskar hela hojen bara för att vara tjuriga.. verkar onödigt... men det är inte lag på speglar alltså?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC