Farbror Freppa - Nu med ännu bättre syn

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Spännande att läsa från någon som "gjort det".

Tanken har ju slagit en, klart att det kostar lite, men det är ju som du säger. räkna kostnaden för linser/eller/och glasögon så blir nog inte skillnaden stor.

Jag har dock upptäckt något som var nytt för mig. Dygnet-runt linser. Skit skönt. Tar ut dom var 30e dag och byter, sover med dom utan problem. Det är att rekkomendera om man är feg och inte vågar ta till lasern (mig tex).

need-4-speed

I've got a need for speed
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
BMX. [Övningskör med bil]
RED_LiME skrev:
Shoo lite OP men men jag kör på...
Vad kostar det att ha linser? Är det engångslinser som gäller eller?

Behöver gå till optikern pga mina kassa ögon, ska ta lämpet men fick inte godkänt på syntestet.
Hon som gjorde testet bara suckade och sa "men detta var Verkligen illa!" och rev lappen :)

Så vad är kostnader och har hört att alla inte kan ha linser? :/

Jag betalar 1180 per halv år och har månadslinser. Jag har astigmatism eller vad det heter så därför kostar det 1180 per halvår, vanliga betalar 890 per halv år!

Det är värt varenda krona!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Drar upp den här tråden igen....

Tänkte höra hur det funkar med ögonen Freppa? Stött på några problem? Hur gick det med pengarna? Gick det att få tillbaks pengar om du tog det genom jobbet?

Anledningen till att jag undrar är att jag själv funderar starkt på att göra en likadan operation.

Nån som vet om/vart man kan göra en operation i Gbg? Något ställe i Sverige som är bättre/sämre än något annat? Kan ju vara värt att åka en bit om man vet att dom är bäst...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
MackeNo1 skrev:
Drar upp den här tråden igen....

Tänkte höra hur det funkar med ögonen Freppa? Stött på några problem? Hur gick det med pengarna? Gick det att få tillbaks pengar om du tog det genom jobbet?

Anledningen till att jag undrar är att jag själv funderar starkt på att göra en likadan operation.

Nån som vet om/vart man kan göra en operation i Gbg? Något ställe i Sverige som är bättre/sämre än något annat? Kan ju vara värt att åka en bit om man vet att dom är bäst...
Jag har hjälpt till och skrivit ut denna fråga i blindskrift, och vidarebefordrat den till Farbror Freppa. Han svarar när han har tid; tror han skulle ut på stan och köpa vit käpp eller vad det var.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
valmers skrev:
Jag har hjälpt till och skrivit ut denna fråga i blindskrift, och vidarebefordrat den till Farbror Freppa. Han svarar när han har tid; tror han skulle ut på stan och köpa vit käpp eller vad det var.

han behöver ingen käpp, han har utveklat ett helt nytt organ. Sonar, så nu kan han köra hoj med Helt kålsvart visir, sportigt inte sant?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
ÄNTLIGEN har jag fått min dator som jag kan läsa blindskrift med. Hurra!!!!!

Statusrapport efter en dryg månad: Jag har perfekt syn och efter sista undersökningen konstaterade de att det knappt syns att det har varit ett ingrepp. Har fortfarande kvar tendenser till glitter kring starka ljuskällor men det bör vara borta inom en månad. Kort sagt - gör det!

När det gäller pengar så har jag faktiskt inte lyckats få tag på det ännu. Ingen på mitt jobb som riktigt vet. Tyvärr. Men med tanke på att jag iallafall räknar hem det här på knappt 10 år förutom det sköna med att alltid se bra, så är det tummeupp!

/Freppa

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Det kanske blir bättre med synen om du slutar blanda träsprit i dina Long Island Icetea! :dummer

:hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...