Ifall vi tänker oss att man tittar tillbaka på tiden innan big bang, då har vi den här jättebollen av energi/massa/sten/flugskit eller what ever.
Frågan är....VAR låg denna massa/boll/stora sten/ hög av flugskit?
Den måste ju ha legat någonstans, i ett annat större universum kanske?
Jag personligen skulle vilja tänka vårt universum på ett likadant sätt jag tänker på vårt jordklot, det är runt (åh fan), åker du åt ett håll hela tiden kommer du till slut tillbaka där du började. På detta sätt vill jag tänka om vårt universum (jag säger vårt för det kan ju lika gärna finnas 511 andr, eller ett större vårt ligger i)
åker du länge nog åt ett håll i vårt universum kommer du så småningom tillbaka där du började.
Ifall vi tittar på hur allt annat är uppbyggt i vårt universum så tyder ju det på att det är runt, galaxer är runda (ja det finns olika typer men de tar ändå en någotsånär form av en boll/frisbee) planeter/stjärnor/våra huvuden, är runda.
EDIT: Och skulle det nu finnas ett slut så tror jag att det kommer se ut som resten av rymden minus: planeterna, galaxerna, alla stenar och skit som flyter runt, minus allting vi är vana att se, lås in dig i en garderob utan fönster/hål för ljus någonstans och släck ljuset, SÅ tror jag det ser ut.