R400
12.79!? Säg att du skämtar!
Hur mycket värre blir en olycka om man har en ryggsäck med en massa grejer på sig? Jag kör ofta hoj med fullproppad ryggsäck, senaste veckan har jag till exempel (vid olika tillfällen) transporterat två pallbockar, ett tvåmannatält och fem liter mjölk i ryggan. (Nej, just det, jag har ingen bil
)
Å ena sidan kan man slå sig rejält. Man ska ju inte ha ett bromslås i fickan på skinnstället, till exempel.
Å andra sidan sitter ryggan inte fast så hårt, den borde låssna utan att slita bort armarna. Antingen genom att remmarna går av eller genom att glida av på det glatta skinnstället. Ryggskyddet skyddar ju mot ryggsäcken, och då borde ryggsäcken fungera som deformationszon.
Någon som vet? Ambulans kanske?

Å ena sidan kan man slå sig rejält. Man ska ju inte ha ett bromslås i fickan på skinnstället, till exempel.
Å andra sidan sitter ryggan inte fast så hårt, den borde låssna utan att slita bort armarna. Antingen genom att remmarna går av eller genom att glida av på det glatta skinnstället. Ryggskyddet skyddar ju mot ryggsäcken, och då borde ryggsäcken fungera som deformationszon.
Någon som vet? Ambulans kanske?