Farsa i Mars:)

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Så ska man då (om allt går som det ska)få en dotter till våren.Grymt spännande:) Hört att många kränger av sina hojar i samband med detta pga både det ena och det andra! Tidsbrist,pengabrist,säkerhetsskäl.....
Hur har ni själva gjort/skulle göra? Personligen behåller jag nog min 929:a
då den nästan "kostar gratis".Eller man kanske ska tänka om?
Fan vet!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Grattis :)

Nu måste du omedelbart sälja den där dödsmaskinen och köpa en grå Volvo V70 förstår du väl :fatta!
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
vänta du bara..snart spottar kärringen ut förhållningsorder hur du ska leva.. :rofl

klart som korvspad..haru råd,,behåll och stick ut ibland...
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Grattis :tummenupp:tummenupp:tummenupp jag sålde precis fyrhjulingen, inte bara för att jag ska bli pappa i januari utan för att jag känner att jag inte har tid längre...
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Jag gjorde tvärtom... Tog upp hojåkandet på allvar igen när första dottern föddes för 7 år sedan :tummenupp
Det blir kanske inte lika många och långa turer när man har småbarn, men det är ovärderligt att kunna ta hojen och bara sticka iväg några timmar när det blir för mycket blöjbyten och kräktorkande.
Sambon verkar hålla med om att det är bra för mig, så det har inte varit några bekymmer. :tuttar
 

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
none
Jag blev pappa i somras. Sålde min hoj innan lillen kom, mest för att jag inte skulle ha tid att köra (vilket visade sig stämma den första tiden, att en sån liten kan ta så mycket tid...)

Abstinensen blev ganska stor efter hoj och när lillen var drygt 2 månader stod det en mc i garaget igen :)

Mitt tips. Har du råd och tycker det är skönt att ta en hojtur ngn gång ibland, behåll den annars kommer du ångra dig!!
 
Last edited:

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Jag blev pappa i somras. Sålde min hoj innan lillen kom, mest för att jag inte skulle ha tid att köra (vilket visade sig stämma den första tiden, att en sån liten kan ta så mycket tid...)

Abstinensen blev ganska stor efter hoj och när lillen var drygt 2 månader stod det en mc i garaget igen :)

Mitt tips. Har du råd och tycker det är skönt att ta en hojtur ngn gång ibland, behåll den annars kommer du ångra dig!!

Samma här. Behåll!
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Behåll den. Första året, är nog det året man har mest tid eftersom ungen är mest beroende av härskarinnan i huset.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag sålde hojen men av andra skäl än ekonomiska. Tidsbrist först och främst, och det visade sig stämma ganska bra. Köper nog en ny till sommaren igen, barnsadel går att montera på de flesta.

Men ekonomiskt sett så kommer du inte märka av den lilla ÄN, bortsett från det ekonomiska bortfallet som dyker upp när man går på föräldrapenning.
Innan året så behöver det inte kosta mycket alls, barnvagn köper man begagnat då folk är idioter och kränger nästan nya prylar för halva priset eller mer.
Kläder är inte speciellt dyrt för ungen skiter fullständigt i om det står Polarn & pyret eller H&M på lappen bak i nacken.
Bara börja lusläsa blocket efter bra-att-ha-grejer, finns tusentals och åter tusentals med begagnat.

Eftersom hojen inte kostar något och det är en så gammal häck du har så att värdeminskning inte är nåt att tala om så tycker jag att du ska behålla den :)
Skillnaden vore om du hade haft den på avbetalning och den var bara nåt år gammal, då hade det varit bortkastat för de få mil du kommer ha tid att köra.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har kvar min hoj. Första säsongen med barn lyckades jag köra nästan 500 mil. Det är ok.
Nu kommer snart nästa barn, så vi får väl se hur mycket hojåka det blir nästa år.

Men hojen stannar kvar. Vi flytt int.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Väldigt mycket grattis! :) :)

Sälj inte förfasen! När jag blev pappa förra året så blev det inte så jättemånga mil, kanske 200, men det är fan så mycket bättre att ha en hoj i garaget och kunna ta en tur när tillfälle ges än att inte ha en hoj att ta en tur på när tillfälle ges... då får man hojabstinens och det är inte bra alls. Väldigt obehagligt :rolleyes:

I år blev det inte heller så mycket pga. barn och husrenovering. 200 mil i år också kanske. Men om några år lättar det säkert :) Får se hur det blir nästa sommar eftersom nästa unge kommer då :)
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Kommer få en avkomma jag med, i maj.
Sambon konstaterade att det är mycket som behöver köpas, vagn, skötbord, säng... "och du behöver ju nya däck till motorcykeln."
Den stannar :yoparty
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Grattis! Behåll den! Annars så blir din tant knäpp på dig! Killar blir en aningen griniga då leksaken är såld :)

Jag och gubben är i väntans tider och vi behåller våra då jag ska ta kortet nästa år och han kör runt i grusgropen :D Han och jag skulle bli galna om jag inte sparkade ut honom på en tur då o då :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vänta med att ta beslutet. Finns ingen anledning att sälja i panik över att du har blivit pappa. Det kan nog vara en skön ventil att ha möjligheten ta ut hojen ibland. Se bara till att den får lite omvårdnad så att den verkligen fungerar när du får infall att köra lite.

Grattis till att du ska bli pappa förresten!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har inga barn, vad jag vet, men har 6 hojar. Men jag kör ALDRIG :va

Någonstans är någonting fel - kanske.

edit: man kan inte sluta göra saker för att det är riskfyllt. Varför gjorde man det från början då?
Aldrig förstått det. :va
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
man kan inte sluta göra saker för att det är riskfyllt. Varför gjorde man det från början då?
Aldrig förstått det. :va

Håller man på med riskfyllda intressen vet man att det förr eller senare kan inträffa något. Jag har full respekt för att vissa väljer att lägga ner riskfyllda intressen den dagen de bildar familj. Har lika stor respekt för de som fortsätter utöva sina intressen. Vi tar alla kalkylerade risker. Vissa mer än andra.

Ingen vill lämna mamman till sina barn ensamen med ansvaret att uppfostra sina barn och alla ekonomiska förpliktelser det innebär. Det är ett enormt ansvar. Den som växt upp med en ensamstående förälder har sett detta på nära håll.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Olyckor råder man inte över. Då ska man inte ut och promenera på gatorna. Därför finns olycksfallsförsäkringar.
Man ska ju inte begränsa sitt liv bara för att man får barn.
Men visst, den stora grå massan gör ju det.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top