Fartkamera fråga, vad händer om man förnekar?

Hej igen!

Hoppas du nu har nekat till all kännedom om det eventuella brottet.....

Nu undrar jag och flera med mig, hur går det? Tänker n i neka eller köra kyckling stilen och erkänna? Visa sporthojsanda och be farbror blå att återkomma med riktiga bevis!

Till er alla som tycker att det är helt okej att neka vid eventuella fortkörningar, jag håller på er!
Tiil er andra som tycker att man ska ta sitt straff, erkänn så får du plats i himlen osv.... Ett litet tips bara....om det finns någon himmel och helvete så är jag fullt övertygad om att man döms inte på grund av en fortkörning...

Farten dödar inte-det är stoppet....:tummenupp

Uppdatering.

Hej igen!

Nu undrar jag och flera med mig, hur går det?

Tjenare!

Hehe, jaa... "Vi" nekade och valde den enklaste metoden genom att skriva: det är inte jag som kör och jag minns ej vem som körde.

Nu någon vecka senare dök ett nytt brev från polisen ner i brevinkastet.

Där står det "eftersom du är skäligen misstänkt så skulle vi vilja ställa några frågor då du har förnekat brottet".

Så efter att ha diskuterat det hela lite så kom vi fram till att vi ringer och säger som det är: Bilden är så suddig så man ser inte att det är jag som kör, därför nekade jag. Men nu vill jag betala för att få det ur världen, det är ju ändå min bil..

Här svarar då konstapeln själv: "Nej, nej. Om bilden är suddig så är det dumt att erkänna. Då ska du inte erkänna."

Så.. nu väntar vi på telefonförhör om nån vecka, återkommer då om hur det hela slutar. ;)

Last edited:
Så det är till sånt där fjanteri mina skattepengar går? Man blir förbannad.

Blir du förbannad för såna här småsaker skulle du se en dokumentär om vart dina skattepengar går... (svensk, minns inte vad den heter) DÅ skulle du bli förbannad, hattmuseum mitt i ingenmansland var min favorit.

Nån som vet nån sida på nätet där man kan köpa masker? Skulle vilja ha en på fetgöran som man kan dra på sig vid fartkamerasträckor! :D

Blir du förbannad för såna här småsaker skulle du se en dokumentär om vart dina skattepengar går... (svensk, minns inte vad den heter) DÅ skulle du bli förbannad, hattmuseum mitt i ingenmansland var min favorit.

Nån som vet nån sida på nätet där man kan köpa masker? Skulle vilja ha en på fetgöran som man kan dra på sig vid fartkamerasträckor! :D

Jag ser mycket hellre att mina skattepengar går till kultursatsningar än till skyldiga fortkörares höga nöje och böjliga ryggrader.

Hattmuséet ligger för övrigt i samma stad som jag bor i - mitt i ingenmansland.....

Neka, jag brukar dock köra utan plåt fram så dom får inte mitt nummer, har dom inte nummret har dom ju inte nåt o utreda heller, alltså kostar jag inte skattebetalarna (dvs bl.a jag själv) pengar.

Jag ser mycket hellre att mina skattepengar går till kultursatsningar än till skyldiga fortkörares höga nöje och böjliga ryggrader.

Hattmuséet ligger för övrigt i samma stad som jag bor i - mitt i ingenmansland.....

Snälla, ge dig?! Hur kan du ens uttrycka att någon är ryggradslös? Be polisen snällt att utreda riktiga brott istället för att hålla på med något som inte leder till något förutom slöseri med pengar!

Bara för att belysa problemet. I går tankade jag min bil. In på macken vinglar en farbror i en Opel. Han är så påverkad att ahn måste hålla sig i bilen när han går ut för att tanka.... Jag ringer polisen, kommer fram, blir satt att vänta. Under tiden tankar gubben, pinka på sig stående bredvid bilen, sätter sig i.... Kommer fram till polisen, får till svar " Vi ska se om vi har tid att komma"..... Nu åker han säger jag. "Jag skriver upp numret så får vi se om vi hittar honom senare", svarar polisen vänligt....
Ja, jag vet. Borde tagit nycklarna ifrån honom men jag trodde att polisen skulle komma.....

Hej igen!

Nu undrar jag och flera med mig, hur går det? Tänker n i neka eller köra kyckling stilen och erkänna? Visa sporthojsanda och be farbror blå att återkomma med riktiga bevis!

Till er alla som tycker att det är helt okej att neka vid eventuella fortkörningar, jag håller på er!
Tiil er andra som tycker att man ska ta sitt straff, erkänn så får du plats i himlen osv.... Ett litet tips bara....om det finns någon himmel och helvete så är jag fullt övertygad om att man döms inte på grund av en fortkörning...

Farten dödar inte-det är stoppet....:tummenupp

"Kyckling-stilen" är väl att stå som en femåring och skrika "jag har inte gjort det!" "Det var inte jag!" osv...
Och det är just såna som ser till att sporthojare får dåligt rykte. Trist men sant...

"Kyckling-stilen" är väl att stå som en femåring och skrika "jag har inte gjort det!" "Det var inte jag!" osv...
Och det är just såna som ser till att sporthojare får dåligt rykte. Trist men sant...

Kycklingstilen är att ställa sig på knä, gråta och snyfta "Förlåt mig, det var inte meningen och jag ska aldrig göra det igen..."

Klart du ska stå för vad du gjort men inte f-n ska du erkänna något som de inte kan bevisa till 100%! Erkänner du då är du bara helt korkad!
Nu var det ju så att personen körde bil och då kommer inte en sporthojare få dåligt rykte eller hur?
Jag kör för fort på landsvägen, aldrig i stan. Inget jag är stolt över men det ger mig lite frihetskänsla, precis den som alla småpåvar likt du försöker ta bort...

Så less på er alla moraltanter som ska styra allas liv bara för att ni inte vågar leva era liv som ni egentligen vill. Ni är avundsjuka på de som ibland tar för sig och vinner. Ni vill bara straffa dem för att ni aldrig skulle vågat!

Ja, jag är avundsjuk på folk ibland. Ja, ibland tycker jag folk är korkade och gör dumma saker. Men människor måste få ta eget ansvar för sina liv och handlingar! Inte få påhopp av de avundsjuka som mer än allt annat vill ange dem för staten....

Och det märks ju tydligt att du bor i din egen lilla rosa värld, bättre än oss alla andra eller?

Ja, för det vore förjävligt om skattepengarna var tvungna att finansiera din skolgång, sjukvård, barnomsorg etc.-

Hade du inte valt att rösta på moderaterna hade pengarna gått till skola vård och äldreomsorg... Nu ska de rika bli rikare och alla andra kan bara flytta eller gå och lägga sig och dö bakom en stubbe....

Se till att polisen gör vettigare saker än dumheter dvs försöka sätta fast en person som råkar köra tio kilometer för fort....

Last edited:
Exakt!
Betala den jävla boten och låt polisen syssla med att utreda värre brott.

Varför ska man behöva betala fåniga böter öht kan man ju undra då.

Jag hoppas verkligen att vi ser en tråd från din sida den dagen du har fått en böter på dig, med en så suddig bild så att du inte ens känner igen dig själv, men ändå väljer du att sträcka upp handen och säga: det där är ju jag!

Om bilden nu är så suddig så borde väl polisen själv inse att det inte är någon ide att skicka ut den. Det skapar ju bara en massa onödigt arbete.

:mattias, EXAKT , du vet, :notme men :wiggle jag gillar fartkameror, perfekt ställe att bromsa ikapp, snabbt köra om direkt efter innan framförvarande hinner reagera...

Nej, man lägger sig i vänster körfält och brassar om istället - redan innan kameran. Med lite tur flashar kameran och får två fordon på bild samtidigt :) ( = ärendet avskrivs). Men med högt säte och bra solskydd syns inte nunan ändå och därmed kan inte föraren identifieras.

Duckie:
Dessvärre är det ju så att så länge som det finns fjåniga böter, lika länge kommer det finnas folk som tycker om att fjånas tillbaka mot de (förutom du och kanske några få till på denna jord).

Edit igen, jag måste bara...
Varför inte?
Jag varnar alltid och har själv klarat mig många gånger tack vare mötande blinkare. :tacka

Råkade bara hitta detta i en annan tråd angående poliskontroller.
Så du tycker att det är mer ok att varna andra laglösa trafikgalningar från att åka fast, än att en oskyldig person åker på böter för en fortkörning som knappt borde ha tilldelats?
Vore det inte bättre att tokarna som kan skapa stor fara för allmänheten (och OJ vilka kostnader för din skatt det skulle kunna innebära) åker dit, än att du skonar de från det?

Jag blir även lite besviken här. Jag trodde att du var en sån som körde för fort och stog för det. Inte försöker smita undan...

Last edited:
Funkar Photostopper Spray? Ja är så trött på att sträcka upp näsan över solskyddet varje dag man passerar i 150 blås

Nej, det funkar inget vidare. Det enda som visat sig effektivt, är de plastskydd som hindrar "insyn" från sidorna. Finns att köpa via nätet (tillverkas i Kanada, men det finns svenska återförsäljare också). Men det är lite delade meningar om de är tillåtna eller ej i och med att regskylten faktiskt syns lite sämre även rakt framifrån. De väcker mer uppmärksamhet från polis och även folk i allmänhet, än vad som är önskvärt. Fungerar för övrigt mot biltullarna i Stockholm.

Dessutom gör det bara att polisen som kollar kamerabilderna inte har lika bra utgångspunkt att påbörja sitt letande efter ditt ansikte i körkorts- och passregister. Men syns ansiktet så _kan_ du rent teoretiskt, åka fast ändå. Lösskägg, keps och solbrillor är en bättre investering

.........
Så less på er alla moraltanter som ska styra allas liv bara för att ni inte vågar leva era liv som ni egentligen vill. Ni är avundsjuka på de som ibland tar för sig och vinner. Ni vill bara straffa dem för att ni aldrig skulle vågat!

Ja, jag är avundsjuk på folk ibland. Ja, ibland tycker jag folk är korkade och gör dumma saker. Men människor måste få ta eget ansvar för sina liv och handlingar! Inte få påhopp av de avundsjuka som mer än allt annat vill ange dem för staten....

....

Då är du för lite anarki alltså...låta folk göra lite som de själva vill...:rolleyes:

Perfekt, då gör det inget om det finns de som gärna tar sig lite frihet, lånar din hoj sådär och kör den för nöjets skull, de e lugnt, lämnar tillbaks efter en vecka eller så....du använde ju den ändå inte...:)

Exakt!
Betala den jävla boten och låt polisen syssla med att utreda värre brott.

Skulle aldrig i h-e betala något de inte kan bevisa mig skyldig till.....
:D

Då är du för lite anarki alltså...låta folk göra lite som de själva vill...:rolleyes:

Perfekt, då gör det inget om det finns de som gärna tar sig lite frihet, lånar din hoj sådär och kör den för nöjets skull, de e lugnt, lämnar tillbaks efter en vecka eller så....du använde ju den ändå inte...:)

:7peta

Du är välkommen att göra ett försök med att låna min hoj utan tillåtelse... Eller vem som helst för den delen.... Kanske kommer få lida lite bara men de säger att ett par knäskålar fixar läkarna ihop eller kanske går att steloperera? Som sagt, jag får ju göra som jag vill!

:D

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S