Fartkameraspray i trafikmagasinet

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
osynlig.com

Klarlacka hjälmen med den. Coolt om huvet riktigt "lyser" på kortet när du dundrar förbi i 180....

zuhu

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
ingen än
hehe asså ärligt, allt d här snacket om spray o sånt, visst e d rätt bra o så, men varför inte bara hålla hastighets begränsningarna?? hehe jag menar med mc så är där ju ändå ingen skylt fram så bränn på me mc´n o ta d lugnt me bilen, hehe tack för mig :lol

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
AleX skrev:
Ehhhh..
Vänta nu här lite.. ir ljus kan man inte se med ögat dvs ingen kommer bli bländad förutom kameror(digital) och ccd saker..
För mig och dig så ser det enbart ut som två ploppar som är släckta
Eller va mena du?

Helt rätt och riktigt. Dock så är ett par vanlig IR-dioder för svaga för att blända CCD:n, därför krävs det lite starkare grejjer och det man måste tänka på då (av säkerhetskäl och användbarhetskäl) är att använda NIR-laser _utan_ kollimator för att få tillräcklig spridning.

De lysdioder som föreslågs av någon annan tidigare gör dock varken till eller från :)

//H

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Porsche Harry skrev:
osynlig.com

Klarlacka hjälmen med den. Coolt om huvet riktigt "lyser" på kortet när du dundrar förbi i 180....

fartkamerorna kan INTE ta motorcyklar!! eller lastbilar... funkar tydligen bara på personbilar...

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Fluxir skrev:
fartkamerorna kan INTE ta motorcyklar!! eller lastbilar... funkar tydligen bara på personbilar...

Inte? men de nya kamrerna (felstavat?) fottar dig bakifrån oxå.... :mad:
Tycker alla ska gå ut o riva ner varsin fotostolpe :D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nä, lastbilar tillverkade efter -88 eller vad fan det är, går inte fortare än 90 km/h.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jimsan skrev:
Inte? men de nya kamrerna (felstavat?) fottar dig bakifrån oxå.... :mad:
Tycker alla ska gå ut o riva ner varsin fotostolpe :D

Spela stor roll när du har intergralhjälm på dig? :va

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
Har kollat detta noga i dag! Den spray som FUNGERAR kostar 625:- per burk. Den för 295:- är en kille i Norge som tillverkar (och sätter samma etiketter på). Den fung. tydligen inte! Den som fungerar går lika bra på nya som gamla plåtar!

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
sepahewe skrev:
Lyser rakt bak?

Vad du vill göra är att ge CCD:n ett så starkt ljus att det bländar lokalt utan att detta ljus bländar människor. För att få ett så intensivt ljus används monokromatiskt IR. Eftersom divergensen är så låg i monokromatiskt (och koherent) ljus krävs att dioder utan kollimator används vliket ger tillräcklig spridning.

//H

Jag tror mer på att det är den krullifixatiska prollonippen som harmonerar fel med den nixlade fjuppiluppen så att det därför blir en avhappilerad harpofys :tungan :D

Sorry, kunde inte låta bli :D

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
TheDude skrev:
Jag tror mer på att det är den krullifixatiska prollonippen som harmonerar fel med den nixlade fjuppiluppen så att det därför blir en avhappilerad harpofys :tungan :D

Sorry, kunde inte låta bli :D

Fjuppiluppen tror jag inte används i harpofys samanhang..... men annars lät det bra! :hihi

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Vänta nu, finns det kameror som fotar bakifrån?????
Kan någon säkert bekräfta detta. Då måste man ju skruva av skylten bak också,typiskt! :huvet

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Manne skrev:
Vänta nu, finns det kameror som fotar bakifrån?????
Kan någon säkert bekräfta detta. Då måste man ju skruva av skylten bak också,typiskt! :huvet
Nejdå, vad jag vet inte i Sverige (än), men däremot t.ex. i England. Fast e man utlänning å blir fotad där så bryr de sig ändå inte :notme.
/F.

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Foggy skrev:
Nejdå, vad jag vet inte i Sverige (än), men däremot t.ex. i England. Fast e man utlänning å blir fotad där så bryr de sig ändå inte :notme.
/F.

Orsaken till det, är att i England kan inte fortkörning längre klassas som ett brott eftersom de binder fortkörningen till ägaren av bilen. För att det ska klassas som ett brott måste det bindas till gärningsmannen..... precis som vi har det i Sverige med parkeringsavgifterna.....

Och eftersom det inte längre är ett brott ingår det inte i samarbetet mellan poliskårerna vilket gör att om de vill inkassera slanten från en utlänning måste de driva det som ett civilmål i domstol. Och det kostar mer än det smakar :)

//H

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
EBS skrev:
Spela stor roll när du har intergralhjälm på dig? :va

Kanske inte i dagens läge, men det har varit snack om att bötfälla ägaren!
(tyvärr då måste jag ju tillägga)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...