AleX skrev:Ehhhh..
Vänta nu här lite.. ir ljus kan man inte se med ögat dvs ingen kommer bli bländad förutom kameror(digital) och ccd saker..
För mig och dig så ser det enbart ut som två ploppar som är släckta
Eller va mena du?
Porsche Harry skrev:osynlig.com
Klarlacka hjälmen med den. Coolt om huvet riktigt "lyser" på kortet när du dundrar förbi i 180....
Fluxir skrev:fartkamerorna kan INTE ta motorcyklar!! eller lastbilar... funkar tydligen bara på personbilar...
Jimsan skrev:Inte? men de nya kamrerna (felstavat?) fottar dig bakifrån oxå....![]()
Tycker alla ska gå ut o riva ner varsin fotostolpe![]()
sepahewe skrev:Lyser rakt bak?
Vad du vill göra är att ge CCD:n ett så starkt ljus att det bländar lokalt utan att detta ljus bländar människor. För att få ett så intensivt ljus används monokromatiskt IR. Eftersom divergensen är så låg i monokromatiskt (och koherent) ljus krävs att dioder utan kollimator används vliket ger tillräcklig spridning.
//H
TheDude skrev:Jag tror mer på att det är den krullifixatiska prollonippen som harmonerar fel med den nixlade fjuppiluppen så att det därför blir en avhappilerad harpofys![]()
![]()
Sorry, kunde inte låta bli![]()
xtreme skrev:Fjuppiluppen tror jag inte används i harpofys samanhang..... men annars lät det bra!![]()
TheDude skrev:Finns det något som heter harpofys då? hehe![]()
![]()
Nejdå, vad jag vet inte i Sverige (än), men däremot t.ex. i England. Fast e man utlänning å blir fotad där så bryr de sig ändå inteManne skrev:Vänta nu, finns det kameror som fotar bakifrån?????
Kan någon säkert bekräfta detta. Då måste man ju skruva av skylten bak också,typiskt!![]()
Foggy skrev:Nejdå, vad jag vet inte i Sverige (än), men däremot t.ex. i England. Fast e man utlänning å blir fotad där så bryr de sig ändå inte.
/F.
EBS skrev:Spela stor roll när du har intergralhjälm på dig?![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |