varnar alltid! och blir jävligt pissed om inte folk gör likadant tillbaks! det är så jävla onödigt och betala 1000-lapp för du kör 12 km/h för fort eller nåt annat retligt! Sen finns det ju dom som förtjänar sitt levebröd tack var sitt kk och för dom brukar straffet bli opropertionerligt stort!
Fick mig själv en retlig bot i våras, körde ut från sommarstugan på 90 väg, gasade upp till runt 90-100 och precis när jag kommit upp i hastigheten är det en 70 skylt varpå jag släpper gasen och rullar ner mot 70. Samtidigt på denna 70 sträcka blir vägen dubbelt så bred och allt som ligger efter denna öde väg är en busshållplats, där torskade jag. 82km/h & 1200:- fattigare och inte fan ska man behöva känna sig kriminell för det. Man blir bara arg, dels på sig själv, men även boten dom delar ut.
En ung frisk (tolka som ni vill) person som ligger och matar 5000 mil/år i en ny säker bil, när man möter pensionärer i en minst lika gammal bil som dom i motsatt riktning i rondeller och på motorvägar med mitträcke, blir dom av med kortet eller dyl?
Jag hatar denna typ av Sibylla poliser som måste ha en bricka och gömma sig bakom.
Poliser överlag är väl inte känd för att vara den smartaste yrkeskåren direkt. Och det bekräftas varje dag, speciellt när man nu känner till en bra bit över 10 talet här i stan som gått igenom sin utbildning och är klara!
Den ene (granne) kan inte ens hälsa när han har uniform på sig, för han är för cool. Senast i onsdag var han jävligt nonchig vid sina kollegor.
Den andre är det mest osäkra jag träffat, som går med plisbrickan i fickan jämt för det är coolt, och minsta möjlighet att få visa ett polismärke när han sitter på ett fik i stan, gör hans dag.
En tredje var en av Swe värsta nassar genom hela tonåren och är straffad mer än en gång, lita på mig, synen på mycket av det gammla kommer aldrig försvinna.
En fjärde, kan inte få minsta alkohol i sig utan snea ur totalt, är det en labil person som man vill ha som en dag kanske måste ta livsviktiga beslut?
listan bara fortsätter....
finns det många andra anledningar egentligen om ni tänker efter, varför man vill bli polis förutom att man få bära ärtpistol och en bricka och känna att man har makt? Lönen är kass, och den kommer förbli kass, all skit dom får se.
Ta en trafikolycka till exempel, vilka är hjältarna där? Brandmän och sjukvårdare, och ni kan ge er fan på att dom är där före polisen nästan jämt trots att dom ska hoppa i fordon och ta sig iväg.
Nej, dagens poliser har jag inte mycket för.
Vill dock tacka Sibylla för att äntligen visat vad dom egentligen är bra på!
Men visst gör dom väl bra saker med, absolut. Detta gäller väl främst våra trafikare som jobbar som om dom hade provition på det dom kan dra in för det blir så överdrivet dumt ibland. Iof skulle dom ju behöva det!
See ya, donut eaters!!