Fartkontroller

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
SMoto skrev:
varnar alltid! och blir jävligt pissed.....................................................provition på det dom kan dra in för det blir så överdrivet dumt ibland. Iof skulle dom ju behöva det!
See ya, donut eaters!!

Fan va du låter bitter. Men jag håller med, bra skrivet.

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
retta äntligen
blinkningar

Ozzian skrev:
Har flera gånger råkat ut för mötande bilar som blinkar, tar det lugnt en stund bara för att upptäcka att det inte finns någon kontroll eller hinder, jäkligt irriterande :mad:

Ändå ganska intressant hur effektivt någon kan få en MC att sakta in :rolleyes:

Numera skiter ja i om en bil blinkar när jag kör hoj, jag höjer bara uppmärksamheten ytterligare en stund :tummenupp

Om däremot en MC blinkar eller signalerar då VET man att det är något på G
kolla på långtradarna.... jag kör en sån och varnar alltid vid kontroll kör ca 300-600 mil i veckan så man ser ju en del

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Robban W skrev:
Fan va du låter bitter. Men jag håller med, bra skrivet.

Haha, ligger hemma sjuk, så jag har för mycket tid och är grinig. Det vet ni väl, En man sjuk är ju nästan världens undergång.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
RIOTS skrev:
kolla på långtradarna.... jag kör en sån och varnar alltid vid kontroll kör ca 300-600 mil i veckan så man ser ju en del

Japp, tradare kan man också oftast lita på om de varnar, (om man inte har klantat sej fast då vet man ju om det :)) fast hur är den normala inställningen till MC bland övriga tradarchaufförer, jag menar, det har väl betydelse för vem man varnar?

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
retta äntligen
Ozzian skrev:
Japp, tradare kan man också oftast lita på om de varnar, (om man inte har klantat sej fast då vet man ju om det :)) fast hur är den normala inställningen till MC bland övriga tradarchaufförer, jag menar, det har väl betydelse för vem man varnar?
jo faktiskt så kör dom flesta tradar chaffisar båge med nästan alla som jag känner..och dom allra flesta varnar men dom vill naturligtvis bli varnade själva med det tar jag för givet att alla här gör :tummenupp

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Ozzian skrev:
Har flera gånger råkat ut för mötande bilar som blinkar, tar det lugnt en stund bara för att upptäcka att det inte finns någon kontroll eller hinder, jäkligt irriterande :mad:

Ändå ganska intressant hur effektivt någon kan få en MC att sakta in :rolleyes:

Numera skiter ja i om en bil blinkar när jag kör hoj, jag höjer bara uppmärksamheten ytterligare en stund :tummenupp

Om däremot en MC blinkar eller signalerar då VET man att det är något på G
Kan ju vara så att de varnar för vilt, småbarn, storabarn (sån man är när man går hem från krogen) , men visst bilar blinkar någ lite som dom vill, men är det en mc som säger sänk (polisens tecken) så är det nog nått.

Nån som provat varna en polis bil/mc ? :näsblod

/D

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag varnar alltid mc-folk om kontroller, raddade en gubbe på en gixxer for fjorton dar sedan som kom i 110-130 i 80 son...var han glad?? yess! nasta gång kan det vara jag som får en varning från en annan hoj-broder....

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Varnar alltid mc's men inte alltid bilar.
Är lite skeptisk till lastbilar då jag har hållt på att bli överkörd, men är det svenska lastbilar så brukar jag varna.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024