Ingeli64
Ny medlem
Indikationer på att det ska ha uppstått sprickor i bron
Ett fartyg har kört in i Essingeleden mellan Stora och Lilla Essingen i centrala Stockholm.
Det finns uppgifter om att det ha uppstått sprickor i bron.
Polisen har stoppat trafiken på bron som nu undersöks.
Larmet kom in till polisen 13.02.
Ett fartyg med kran har kört in ett av brons fyra fundament.
Än så länge är omfattningen av olyckan oklar, men det finns inget som tyder på att någon person kommit till skada.
Ett ögonvittne som befann sig på bron vid olyckan berättar för Aftonbladet:
– Hela bron skakade. Det var en bil framför mig som fick brodelar på sig. Jag trodde att båten skulle sakta ner farten, men det gjorde den inte.
Det finns indikationer på att det kan ha uppstått sprickbildningar i bron. Polisen, sjöräddningen och brandkåren finns på plats för att undersöka bron.
Under tiden har polisen spärrat av bron i båda körriktningarna. Trafikanterna hänvisas i stället till Liljeholmsbron.
Mer inom kort.
Anders Thoresson
Therese Holmberg
Eva Buskas
Publicerad: 2005-10-14
Ett fartyg har kört in i Essingeleden mellan Stora och Lilla Essingen i centrala Stockholm.
Det finns uppgifter om att det ha uppstått sprickor i bron.
Polisen har stoppat trafiken på bron som nu undersöks.
Larmet kom in till polisen 13.02.
Ett fartyg med kran har kört in ett av brons fyra fundament.
Än så länge är omfattningen av olyckan oklar, men det finns inget som tyder på att någon person kommit till skada.
Ett ögonvittne som befann sig på bron vid olyckan berättar för Aftonbladet:
– Hela bron skakade. Det var en bil framför mig som fick brodelar på sig. Jag trodde att båten skulle sakta ner farten, men det gjorde den inte.
Det finns indikationer på att det kan ha uppstått sprickbildningar i bron. Polisen, sjöräddningen och brandkåren finns på plats för att undersöka bron.
Under tiden har polisen spärrat av bron i båda körriktningarna. Trafikanterna hänvisas i stället till Liljeholmsbron.
Mer inom kort.
Anders Thoresson
Therese Holmberg
Eva Buskas
Publicerad: 2005-10-14