Farväl Tobbe...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Fick ett samtal i onsdags morse som jag aldrig trodde skulle få. En kompis ringer mig precis när jag sitter och matar lillgrabben och säger.... Tobbe är död. Jag tänkte?????????????? Fattade inte riktigt och sa: Vad sa du? - Tobbe är död, sa han igen. Får en konstig känsla i kroppen som inte vill eller kan förstå vad det innebär. Fortsätter prata lite om vad som hänt och efter samtalet går jag in till min sambo och berättar att min kompis sedan 20 år tillbaka är borta. Och då brister det för mig.
Hans pappa pratade med honom på tisdagkvällen och allt var frid och fröjd. Sen kommer hans sambo hem efter kvällsskiftet och hittar honom livlös på golvet i hallen. Allt tyder på en naturlig död, men innan obduktionen kan man bara spekulera. Han blev bara 34 år gammal...
Hela dagen går jag och tänker på Tobbe om allt vi varit med om. Alla resor och fester vi delat, men även i vardagen. Började i moppeåldern, sen båtar och en massa hojåka. Hinner med så otroligt mycket på 20 år. Börjar först nu inse att jag aldrig kommer att prata med honom mer. Känns overkligt. Man bör ta vara på livet och leva för dagen. Det kan ta slut när som helst! Vi syns på andra sidan Tobbe!
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Verkligen tråkig läsning MangeH!

Så jädra tråkigt när unga människor plötsligt dör, men visst är det på andra sidan det bara är enkelriktat, solsken och soppan är gratis?

Vila i frid

/Fredde
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beklagar verkligen sorgen...:(
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Så jävla jobbigt att höra......om personer som går bort som står en nära hoppas det går bra för dig samt alla som kände honom.

Vila i frid.

På andra sidan är det kanon.
 

RichardLundgren

Fattighjon
Gick med
21 Sep 2008
Ort
CheeseCoast
Hoj
Stella 50cc
Du kommer saknas Tobbe!

Vem skall jag nu åka me på Lelle när vi ska in till stan?
Du var den enda jag vågade åka på bönpallen me!

V . I . F
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tråkigt att höra :gråta

Men det låter som han njöt av sina 34 år :tummenupp

Tänk att leva ett uselt tråkigt liv istället.

Åk fort där uppe!
 

Tommy.exe

Guest
:(

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det känns så väldigt orättvist. Jag är glad för att jag fick känna Tobbe, om än så kort tid. Samvetet gnager en del för att man aldrig var "hemma" och hälsade på som man lovat. Tobbe var en av få som fortf orkade tjata. Jag kände inte Tobbe så väldigt väl, men det känns. Man kunde inte annat än att gilla karln å hans upptåg. Ständigt ett finurligt flin redo att hitta på nya jävelskap. Det fanns inget ont i honom.

Jag tänker på er där hemma. Främst Tobbes familj, och dig Mange. Jag vet ungefär vad du går igenom nu och det är lätt att hålla sig för skratt när man förlorar en av sina bästa vänner.

V.I.F Cato. Du är saknad.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ja det är väldigt svårt att fatta att det verkligen är sant. Raderade hans nr i telefonboken häromdagen. Han var en sann vän som man kunde ringa när som helst. Ville man ha hjälp med något så ställde han alltid upp. Som sagt, han var en stor del av Lelleträffen där han inte gick obemärkt förbi uppe vid våra lägenheter. Så mycket som hans bakhjul snurrade där och så mycket däcksrök han har bjudit på... Man får minnas de roliga stunder vi haft ihop samtidigt som man får inse att att han inte finns mer...bara i tankarna!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Eftersom vi inte visste dödsorsaken så valde jag att inte att spekulera i det här. Men enligt obduktionen så hade han lite förstorat hjärta till följd av att hans kärl var igensatta. Så han dog, 34 år gammal av en hjärtattack. Tragiskt att det kan hända en sån ung människa...
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Lider med dig och hans nära och kära! Vet hur detta känns och man kan aldrig förstå hur sådant kan hända! Vila i frid! :(
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Fruktansvärt.... Vila i Frid Tobbe.....
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
I fredags var begravningen. Det var den finaste och mest känslosammaste begravning jag varit på. Inte så konstigt kanske när det är en så ung människa som gått bort.
Ca 100-talet personer satt i kyrkan...knäpptyst. Sen hör man Knocking on heavens door med Guns n roses ljuda ut ur högtalarna. En av hans favoritlåtar sen långt tillbaka. Då bara rös jag i hela kroppen, blandat med en konstig känsla. Hela begravningen var sån som Tobbe antagligen velat haft det. Prästen som för övrigt var ingift i Tobbes släkt höll tal om hans liv. Om allt från barnsben till vuxen ålder där han hamnade lite snett men ändå tog sig tillbaka på rätt köl och stannade där. Efter det spelades Hero of war med Rise against. Allt detta gjorde begravningen mycket mera personlig på något sätt och det kändes bra. Sen berättade han även om lite roliga bus som han gjort. T.ex när jag låg och sov och han fyllde mina näsborrar med dillkaviar och snodde mina strumpor...he he he. När han berättar sånt då blandas tårarna med skratt. Väldigt jobbig stund men ändå skönt att få ta ett sista farväl. Han kommer alltid finnas i våra tankar!
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
inte roligt att folk dör så unga jag vet hur det känns har förlorat 2 vänner på ett halv år
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hoppas de som dör unga levde ett riktigt bra och roligt liv!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Nu har vi deltagit i Lelleträffen utan dig för första gången. Var verkligen en person som märktes uppe vid våra lägenheter med mycket burnande... Blev lite sentimentala när vi spelade "knocking on heavens door" och "hero of war" som spelades på din begravning!
 

manneman

Guest
Hero of war är en låt som väger mycket tungt i mitt hjärta efter 5 vändor.
Var Tobbe en gammal stridis?
(med överseende för att jag håller liv i honom...)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top