Har vänt mig till SH förr, med goda resultat, så jag testar igen!
Sitter och tentapluggar, och min hjärna är inte med mig alls längre. Mina anteckningar regnade bokstavligen bort under en fältvecka, så allt jag har är lärarens föreläsningsanteckningar, som nästan enbart består av bilder utan någon form av text, samt en värdelös lärobok.
Det jag undrar över är fasdiagram, inom geologin då.
Vi kan ta detta diagrammet som exempel.
Jag minns verkligen ingenting. Ena linjen är solidus och andra liquidus, eller? Eutektiska punkten, finns den med här? Eutektiska punkten är väl vid den lägsta temperatur en flytande fas kan existera vid, men varför vill jag veta det?
Vad kan jag få ut av detta diagrammet, vid de streckade linjerna?
Ni får ursäkta alla korkade frågor, men jag har verkligen helt kört fast här.
Sitter och tentapluggar, och min hjärna är inte med mig alls längre. Mina anteckningar regnade bokstavligen bort under en fältvecka, så allt jag har är lärarens föreläsningsanteckningar, som nästan enbart består av bilder utan någon form av text, samt en värdelös lärobok.
Det jag undrar över är fasdiagram, inom geologin då.
Vi kan ta detta diagrammet som exempel.
Jag minns verkligen ingenting. Ena linjen är solidus och andra liquidus, eller? Eutektiska punkten, finns den med här? Eutektiska punkten är väl vid den lägsta temperatur en flytande fas kan existera vid, men varför vill jag veta det?
Vad kan jag få ut av detta diagrammet, vid de streckade linjerna?
Ni får ursäkta alla korkade frågor, men jag har verkligen helt kört fast här.