Fast and furious biltöntar

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
No1 skrev:
Nog fasiken går en mc enormt mycket snabbare rakt fram (snacka om frustrerande :huvet ) men om du tar en mc samt bil som har likvärdiga förare (kunskaps mässigt) samt däcks utrustning så kan jag inte se att en mc har någon stor chans att vinna- men vad vet jag egentligen... :tungan

Kommer att vara på "Ringen" kommande helg med "moppen" och hoppas att jag nästa måndag kommer att sitta framför datan och kunna skriva att INGEN körde fortare än mig på mc eller bil men som "Ringen" är så kan man aldrig veta hur det kommer att gå även om det kommer att krävas en mycket snabb bil/förare för att vara snabbare- sub 8 minuter minst!! :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...
Filma Gärna så mycket du kan! :banana Älskar att se körningar från "Ringen" :tummenupp

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Duke0 skrev:
Nu är det tredje gången en sån där sjukt turbotrimmad sticker upp o ska rejsa
Fattar de inte att bågar gör 0-100km/h på sånt som de aldrig kan drömma om i sina plåtlådor.
Den första gången var en Rosa Toyota Supra med avgas rör som man kan campa i...Ok det bra drag det är det...men bara hans kjolpaket kostar mer än min hoj..
Till saken hör ju att jag kör en lite helt orginal 600 vilket också förklarar endel
hur mycket man måste trimma bilar

Andra gången samma stolle...kör så han nästan flyger av vägen och krockar med andra bilar...Med mc behöver man ju inte dra så mycket för att hänga med allafall inte så det känns farlig på nått sätt...jag brukar släppa dem efter ett tag för att få behålla lappen mm... och åker de väl hem o berättar för kompisarna att de dragit en MC...vilket inte riktigt är sant...Borde läxa upp den nån gång undrer lite mer ordnade former..på bana TEX

Tredje Nissan 200SX-96..samma dragger avgassystem som man kan bo i
...Kör så man blir mörkrädd alltså

Nån mer än jag som mött sånna...FF stollar
Jag har stött på några som vill rödljus-racea där hemma och när man drar dem med motarden då är det pinsamt.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
burner skrev:
Varför är du på sporthoj överhuvudtaget när du verkar gilla bilar mer ?
Här är ingen imponerad av en M3'a i alla fall, en M3'a käkas till frukost av de flesta här inne.

Kanske www.yatzy.se(eller vad det nu heter) är mer lämpligt för dig....

jaha, så du menar alltså om man är intresserad av saken X mer än Y så får man inte vara medlem på sh? :va Nej, nu har du missuppfattat helt totalt, är också intresserad av hojar och har kvar skinnstället som kommer till användning lite senare :tummenupp

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Mr_Malossi skrev:
jaha, så du menar alltså om man är intresserad av saken X mer än Y så får man inte vara medlem på sh? :va

Nej, det har jag inte skrivit någonstanns.
Dock så verkar du bara skriva negativa saker om hojar och bara positiva saker om bilar så då ville jag bara hjälpa dig till något annat forum som kanske passar dig bättre.

Last edited:

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
burner skrev:
Nej, det har jag inte skrivit någonstanns.
Dock så verkar du bara skriva negativa saker om hojar och bara positiva saker om bilar så då ville jag bara hjälpa dig till något annat forum som kanske passar dig bättre.

ok, tanken var god iallafall :) Är medlem där med :tummenupp

VoodooEx

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Honda Hornet 600
Mr_Malossi skrev:
ja det har jag, och käärlek vid första ögonblicket. Angående prestanda borde ni fatta att jag inte var seriös :7peta en m3a har knappast något att säga till om.. Det får även den mest m3-älskaren ge vika för :hihi
ps, men se filmerna jag länkade och njuuut :tummenupp

Kan intyga att efter ha lekt bort en M5:a både från stillastående och från 70km/h till 170km/h så är dessa ingen match för en 600 hornet. Dessvärre var inte M5-föraren lika impad :rofl :7peta

IronMike

Guest
Mr_Malossi skrev:
Ironiska är ju att vilken mupp som helst kan ratta bilen kvickare på bogan eller bulten än medel-hoj-killen med sin "ultrasnabba" sporthoj .. av egen erfarenhet, är det kanske 5% max av hojförarna som kan hantera sin hoj till max och utmana en snabbare bil på landsväg.

Än så länge har jag iaf inte smått smisk av en enda hoj ute på landsväg, om det bjudits upp till dans.. Kört låga 5repor på bulten med bil, varav sista kunde varit en hög 4 min repa om jag inte varit tvungen att ta mig förbi en 24 meters långtradare (den repan landa tot på 5,07), tror knappast att ens 5% av sporthojfolket kan prestera en 4 min repa på bulten :va .. bilen ifråga var i princip en org impreza wrx sti.

Har en filmad repa från en osn på bulten, då passageraren filma, tot 3 omlörningar av bilar .. samt 2 sporthojjar, varav en med sporthoj-tröjja, som låg ner så mkt han kunde i kurvorna men fick släppa till slut, den repan landa på 5,20

Rakt fram är det game-over, men ute på gatan till vardags så räcker det med en 300 hk bil och dåre bakom ratten för att reta gallfebern ur en medioker hoj-förare :hihi .. kan hålla högre fart i tex svängarna på motorvägen mot tyresö gentemot hojjar, där har jag hållit ca 210 genom kurvorna utan att legat på gränsen, haft vassa hojförare bakom som inte haft en sportkeps att kunna hänga med där. Vid ett par tillfällen, då man "tävlat" med bekanta t ex från tyresö-city, har det gått jämt upp. Nattetid, knappt ngn trafik alls..

Många hänger upp sig på 0-100 tider .. men allt hänger på drivers scills, kapaciteten att ta kurvor, toppfart, vindmotstånd, bromsa, etc etc etc

Med amg'n hänger man ifrån hojjar även rakt fram, vid jämförelse då polaren körde min 929, så hängdes den av rakt fram utan problem från laglig fart rakt fram och uppåt. Då man nådde 330, och passerade 330 på mätaren på nynäsv vid länna var hojjen helt utom synhåll i backspegeln, vi startade vid Trångsund..

:fyllisar

Några ord från en som pysslar med både och..

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
burner skrev:
Här är ingen imponerad av en M3'a i alla fall, en M3'a käkas till frukost av de flesta här inne.

Varför skulle ingen vara imponerad av en M3?? Det är skitfina bilar, alla modeller och jag skulle gärna ha en om jag hade pengarna. För övrigt har jag fått stryk av en vilde i en rostig Golf 1 på en halvkrokig väg för nåt år sen, det berodde inte på vad vi hade och köra med utan vem som vågade mest och körde bäst.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
IronMike skrev:
Än så länge har jag iaf inte smått smisk av en enda hoj ute på landsväg, om det bjudits upp till dans.. Kört låga 5repor på bulten med bil, varav sista kunde varit en hög 4 min repa om jag inte varit tvungen att ta mig förbi en 24 meters långtradare (den repan landa tot på 5,07), tror knappast att ens 5% av sporthojfolket kan prestera en 4 min repa på bulten :va .. bilen ifråga var i princip en org impreza wrx sti...

Imprezan är en erkännt duktig kurvtagare...........

IronMike skrev:
Med amg'n hänger man ifrån hojjar även rakt fram, vid jämförelse då polaren körde min 929, så hängdes den av rakt fram utan problem från laglig fart rakt fram och uppåt. Då man nådde 330, och passerade 330 på mätaren på nynäsv vid länna var hojjen helt utom synhåll i backspegeln, vi startade vid Trångsund..

929:an har rätt taskig (dålig) topphastighet, så knappast jämförbart..............

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Rigge skrev:
För övrigt har jag fått stryk av en vilde i en rostig Golf 1 på en halvkrokig väg för nåt år sen, det berodde inte på vad vi hade och köra med utan vem som vågade mest och körde bäst.

Word :fakta

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
IronMike skrev:
Än så länge har jag iaf inte smått smisk av en enda hoj ute på landsväg, om det bjudits upp till dans.. Kört låga 5repor på bulten med bil, varav sista kunde varit en hög 4 min repa om jag inte varit tvungen att ta mig förbi en 24 meters långtradare (den repan landa tot på 5,07), tror knappast att ens 5% av sporthojfolket kan prestera en 4 min repa på bulten :va .. bilen ifråga var i princip en org impreza wrx sti.

Har en filmad repa från en osn på bulten, då passageraren filma, tot 3 omlörningar av bilar .. samt 2 sporthojjar, varav en med sporthoj-tröjja, som låg ner så mkt han kunde i kurvorna men fick släppa till slut, den repan landa på 5,20

Det är ju som att jämföra äpplen med päron.
Är det ingen här som är helikopter pilot???? :hihi

Men för diskussionen, vad kör du för tider på Bulten med din hoj?

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
hayabusa turbo 06
IronMike skrev:
Ironiska är ju att vilken mupp som helst kan ratta bilen kvickare på bogan eller bulten än medel-hoj-killen med sin "ultrasnabba" sporthoj .. av egen erfarenhet, är det kanske 5% max av hojförarna som kan hantera sin hoj till max och utmana en snabbare bil på landsväg.

Rakt fram är det game-over, men ute på gatan till vardags så räcker det med en 300 hk bil och dåre bakom ratten för att reta gallfebern ur en medioker hoj-förare :hihi .. kan hålla högre fart i tex svängarna på motorvägen mot tyresö gentemot hojjar, där har jag hållit ca 210 genom kurvorna utan att legat på gränsen, haft vassa hojförare bakom som inte haft en sportkeps att kunna hänga med där. Vid ett par tillfällen, då man "tävlat" med bekanta t ex från tyresö-city, har det gått jämt upp. Nattetid, knappt ngn trafik alls..

Många hänger upp sig på 0-100 tider .. men allt hänger på drivers scills, kapaciteten att ta kurvor, toppfart, vindmotstånd, bromsa, etc etc etc

Byt hoj grabbar så slipper ni skämmas på raksträckor i alla fall.

IronMike

Guest
jens_rock skrev:
Det är ju som att jämföra äpplen med päron.
Är det ingen här som är helikopter pilot???? :hihi

Men för diskussionen, vad kör du för tider på Bulten med din hoj?
Har inte satt ngn bombrepa med hoj direkt 5,11 om jag inte minns fel, när allt lira..

Cassius

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Den kommer mkt snart!
burner skrev:
Iväg med er till zatza(eller vad det kallas) och träffa andra likasinnade i åldern 14-18år :rofl

Riktiga män kör sporthojar där det krävs lite skills också, mupparna/fjollorna i plåtbur som blir över är inte värda så mycket.

mmm... visst! skulle inte tro de va.. Riktiga män tar ansvar för andra än sig själv också och framför sig därför normalt sett i bil och enligt hastighetsbegränsningarna!

Sen måste jag säga att detta liknar Zatzy på VÄLDIGT många sätt! Enda skillnaden är att ni diskuterar hojar istället för bilar.. nä åk hem nu och väx upp lite så du får ta ditt MC kort och börja leka med dom andra grabbarna!

Sporthoj är förbannat skoj! Och eftersom jag mest kör bil vet jag också att man inte har en chans mot en! I alla fall inte dom jag kör! Men efter dom fysikaliska lagarna så KAN inte en hoj göra samma tider på bana som en bil kan! Naturligtvis teoretiskt sett då! I praktiken krävs de en hel del av både maskin och förare för att kuna testa!

Sen som någon sa, de är knappast mer än 10% av dom som åker sporthoj som verkligen kan utnyttja den till max! Och jag tror siffran är ganska mycke högre för bilförare, mest då för att en bil är enklare att lära sig köra, man behöver inte bry sig om g krafterna på samma sätt osv.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024