Faster..

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
tankade gladeligen hem Faster o tittade på den, beställde den senare från Discshop! en bra film förtjänar att köpas!

Dåliga filmer hamnar i /dev/null
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
sandstream skrev:
Nej, det gör man inte!
Man ser den hemma med bättre bild och ljud :tungan :hihi
Bättre bild hemma???
Filmar de om samma sak med en kamera med högre upplösning då eller?
Eller på vilket sätt blir bilden bättre när de scannar av filmen till videoformat med låg upplösning och komprimerar med sunkig MPEG2 kodning?
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Buster skrev:
Bättre bild hemma???
Filmar de om samma sak med en kamera med högre upplösning då eller?
Eller på vilket sätt blir bilden bättre när de scannar av filmen till videoformat med låg upplösning och komprimerar med sunkig MPEG2 kodning?

Ja den upplösning som används på bio ser ju inte så bra ut heller på XX kvadratmeter...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
No1 skrev:
Enkel ekvation - fortsätt att tanka ner filmer så blir det till slut INGA fler filmer oavsett innehåll... :fatta!

Patrik,
SWT Racing...

Ps! tanke vurpa till er som tankar ner filmer mm- tänk OM alla som äger filmrättigheterna mm gjorde precis som ni, åkte hem till er och tog eran motorcykel, bil eller stereo anläggning mm- skulle ni bli glada då... ;) Ds!
Den som har ekonomiska intressen i GR-filmerna får svårt att ställa moraliska krav på andra med bibehållen trovärdighet.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
har ca 200 dvd-köpfilmer och 400 vhs-köpfilmer i min samlig, kan inte förmå mig själv att köpa filmer som bygger på att köra så fort som möjligt på allmän väg.
har inget imot att köra fort, men gör det snyggt..
tänk som en politiker, det som inte syns finns inte.... :tummenupp

faster är inköpt & den är kung!!!!
 

Aspackad

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Är det inte så att en stor del av pengarna som man betalar för en cd-skiva eller en dvd-film går till att gynna flottfläcken Persson och hans sliriga lakejer? Jag har inget emot att bidra till att någon artist eller filmproducent blir ännu mer obscent rik än vad de redan är, för en liten stunds verklighetsflykt, men jag tycker det är dålig stil att våra skatteförvaltare ska belägga dessa små triviala nöjen med onödigt höga skatter och straffavgifter. Tills den dagen då det är ett humant pris på musik och film så kommer det nog att fortsätta tankas ner en hel del... Nu kan det ju vara så att jag är fullkomligt felinformerad, men det här är i alla fall den uppfattning som jag har fått.

/Yay! Woo! ...Err...?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top