Fastermovie= Inget ljud i Power DVD

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Men spelar jag filmen i VLC "videolan" så får jag ljud, vad är det som kan fattas tror ni.

//HILFE

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
P@trik skrev:
Om den funkar i vlc så är väl problemet löst eller.. :confused:
Jo det är sant, tycker bara det är enklare att välja olika scener & dyl med Power DVD. När man trycker på "välj scen i VLC så händer det ju ingeting. Nu är jag rätt grön på VLC.

Är det nån av ni som kan komma med nå enkla tips hur man väljer scener/subtitles på VLC, jag har försökt att trycka på nått av det när det kommer upp på skärmen min men det händer nada. Detta går på POWER DVD

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Ninja
R1 Uffe skrev:
Men spelar jag filmen i VLC "videolan" så får jag ljud, vad är det som kan fattas tror ni.

//HILFE

Har du provat att byta till 2 eller 4 högtalare i Power dvd,,,kan hjälpa!

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
Suck nu måste jag vänta tills Zykl0n läser mitt PM och registrerar mig så jag kan komma in på hubben..
Någon som ifall Zykl0n är aktiv på SH så jag slipper vänta 1 vecka innan jag kan få ner filmen.

Last edited:

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Troligen inte det som är fel, men vissa spelare är känsliga för att det ska finnas en mapp kallad AUDIO_TS bredvid (dvs, i samma mapp) som VIDEO_TS.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
More skrev:
Suck nu måste jag vänta tills Zykl0n läser mitt PM och registrerar mig så jag kan komma in på hubben..
Någon som ifall Zykl0n är aktiv på SH så jag slipper vänta 1 vecka innan jag kan få ner filmen.

Om ni betalar mig 650kr/h så ska jag sitta och vänta vid min PM box hela dagarna.

Så nu har jag jobbat igenom pm-boxen igen. :tummenupp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kk74 skrev:
Troligen inte det som är fel, men vissa spelare är känsliga för att det ska finnas en mapp kallad AUDIO_TS bredvid (dvs, i samma mapp) som VIDEO_TS.
Ska prova sätta dit en mapp som heter AUDIO_TS

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det fungerade

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Hur fan laddar man ner filmen då?? Blev nyfiken och laddade ner något program. Det här är något nytt för mig iaf!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln