Favorit i repris: musiktävling!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Någon gång före Den stora kraschen pysslade vi gamla stofiler med musiktävlingar. Minns ni detta? Bra, för jag tänkte nämligen starta upp det hela igen, och det går till precis som förr: någon lägger upp en fil (förslagsvis i mp3-format) innehållande smakprov av ett antal låtar. Ungefär som en introtävling, men det behöver nödvändigtvis inte vara just introt som hörs. Ungefärlig längd på respektive låt bör vara någonstans mellan 10-30 sekunder, beroende på hur lätt den är att identifiera givetvis. Försök hålla nere filstorlekarna.

Vi andra (eller ni, i det här fallet) ska sedan ägna oss åt att försöka gissa vilka låtar klippet innehåller. Vinnaren får... Tja, äran. Typ. :rolleyes:

Nå, jag tror ni fattar. Jag inleder i vilket fall som helst med fem låtar från lite olika genrer. Tanka och se glad ut! :banana

Skicka lösningarna till mig via PM, tack.
 
Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Härligt! Det var bättre förr!

Jag känner inte igen någon av låtarna, men tvåan verkar bra.
 

Eken

Jorå...
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 1100 W -95
Hmm, 2'an var den enda jag kände igen.. Får fuska lite och kolla med familjens musikorakel :rolleyes:
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
kände inte igen någon av låtarna men det var iaf skoj att lyssna :Rockbanan
 

Jonathan

Guest
Så. Nu har jag gissat. Du har PM.

Klarade inte många kan jag ju säga. Men är grymt stolt över att ha fixat ettan iaf. Det kan jag säga med 110 % säkerhet att ingen av mina kompisar skulle ha gjort :hihi
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Blah. Kan man bara två så är det ju inte så mycket att komma med. Orka leta mer... :tungan

2:an tillhör eliten av låtar i alla fall..! :yoparty
 

Coola Ola

Guest
Har inte en susning om vilka låtar det är. Möjligen kan jag artisten på två. Du får inget PM iaf...

Säg till när nån vunnit så skickar jag in nästa tävlingsklipp om jag kommer ihåg det.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Roligt, som på den goda tiden. fan att det inte räcker med artist, får leta bland plattorna.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fyran var klurig att placera, men de andra busenkla :hjälm
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag blir så arg när jag gör sånt här, ettan och trean är jag döddsäker på men sen så är det sånt här så man känner att om jag bara fick höra rösten eller fem sekunder till så skulle det klicka direkt. Sjukt störande :gnissla

Hur gör man för att få lägga upp en egen? Antar att man passar vidare på något sätt? Är det den som får mest rätt som lägger upp nästa?
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Jag har nu fått in svar från ganska många, men ingen har hittils fått alla rätt. Låter det gå eftermiddagen ut, sedan offentliggörs rätt svar tillsammans med en eventuell vinnare.

honkiie skrev:
Hur gör man för att få lägga upp en egen? Antar att man passar vidare på något sätt? Är det den som får mest rätt som lägger upp nästa?

Jag tycker att vem som helst får lägga upp, oavsett om man har svarat rätt eller fel i föregående "tävling". Den som är först efter att svaren är offentliggjorda får äran.
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
McB skrev:
Låter det gå eftermiddagen ut, sedan offentliggörs rätt svar tillsammans med en eventuell vinnare..

Så...eftermiddagen är slut :)
Och nu vill vi veta vilka dom låtarna var...pliiis.. :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top