Favoritvägar runt U-sala

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
En sväng det blev flera gånger förra året var ut via Linnés Hammarby (ta det bara lugnt som f*n mellan de gamla husen där man inte ser ett smack och det finns varningsskyltar för barn, det springer ungar där och man ser dem inte). Därefter vet jag inte vad vägen heter men ner mot väg 77. Väg 77 (transport) precis förbi Gottröra och därifrån genom skogen mot Knutby. Lite skymda kurvor, men många kurvor. Efter Knutby transport på 282 tillbaka. En hel del transport, men jag tycker nog att Gottröra - Knutbyvägen är värd det.


Edit: Knutby ska det vara. Inget annat.
 

Bifogat

  • väg.jpg
    väg.jpg
    74 KB · Visningar: 153
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sphyrna skrev:
En sväng det blev flera gånger förra året var ut via Linnés Hammarby (ta det bara lugnt som f*n mellan de gamla husen där man inte ser ett smack och det finns varningsskyltar för barn, det springer ungar där och man ser dem inte). Därefter vet jag inte vad vägen heter men ner mot väg 77. Väg 77 (transport) precis förbi Gottröra och därifrån genom skogen mot Knivsta. Lite skymda kurvor, men många kurvor. Efter Knivsta transport på 282 tillbaka. En hel del transport, men jag tycker nog att Gottröra - Knivstavägen är värd det.

Knivsta ? Nej Knutby tänker du på! :) Jo, de där vägarna har jag harvat runt på en del. Familjen har en stuga strax öster om dessa trakter och istället för att köra 282:an hem, går det att åka genom skogen på varierande småvägar.
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
OK, mera tips!!!

Själv tog jag JoS runda idag......helt ok....och visst var det vårguppigt på nåt ställe men det gör det hela lite roligare ;) Fast jag inte har en "Fergusson" ;)

Fika på Ulva blev det efter turen, varm choklad och muffins! Perfekt.

VI kanske skulle göra Ulva till MC fik nu när de har öppet varje dag 10-16(17)? (då tänkte jag på helgerna framförallt)
 

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norr om Sth
Hoj
Diverse...
Testade också vägarna i det område JoS rekommenderade idag. Det vart inte som han hade ritat in men ungefär (hade ingen karta med mig).

Fina kurviga vägar men väldigt guppigt på flera ställen, gjorde faktiskt en del ofrivilliga luftfärder :crash några gånger. Så var det ju lite sand här och där men det får man leva med så här års. :whip

Ulva fiket är ju också ett stort plus med detta område!
 

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
uppsala
Hoj
R1 -05
skön väg!

ännu en kul väg är om man åker gamla stockholmsvägen(sagt tidigare)men sen svänger man av mot knivsta och åker igenom knivsta förbi sim&sporthall och fortsätter på kringel och krok vägen till märsta sen fortsätter man från märsta till sigtuna,stannar och tar en fika och sen hem igen via gamla stockholmsvägen igen,mycket kurvor och fin omgivning :tummenupp
 

Phoenix

barskrapad
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Monster 900ie med 2 termosar
Re: skön väg!

Yammaretta skrev:
ännu en kul väg är om man åker gamla stockholmsvägen(sagt tidigare)men sen svänger man av mot knivsta och åker igenom knivsta förbi sim&sporthall och fortsätter på kringel och krok vägen till märsta sen fortsätter man från märsta till sigtuna,stannar och tar en fika och sen hem igen via gamla stockholmsvägen igen,mycket kurvor och fin omgivning :tummenupp

tycker inte om odensala vägen mellan knivsta och märsta, den är rätt dålig och många skymda kurvor, men resten är bra :)
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Norra Årsta - Gåvsta - Länna - Funbo - Lagga - Tisslinge- Linnes Hammarby - Rusta

Åkte en trevlig och för mig, delvis ny väg i Söndags.

Börjar resan upp på Ahlrunegatan som går förbi Norra Årsta. Ut på landet och vid andra T korsningen (Norrhällby) efter några km, tar man Högermot Halmbyboda och följer sen den vägen tills man kommer till ytterligare en stor T korsning och därefter tar man vänster mot Gåvsta (Karby). Följer den vägen rakt på och när det står 8km Länna ja då är det Grusväg....=) var inte planerat men det gick ju oxå bra =)...trots blöt mjuk grusväg, skit och lite snö.

Från Länna fortsatte vi mot Funbo, där vek vi av vänster mot Lagga (marielund) och kör vidare förbi Örby, Tisslinge och när man kommer på den större vägen mot uppsala så tar man vänster upp på den. Fortsätter sen några km för att ta av höger mot Linnes Hammarby, Danmarks Kyrka och över 282:an mot Årsta för att komma ut vid rondellen (Rusta).

Trevliga småvägar med ganska mkt dålig sikt men absolut en mysig väg med kort transportsträcka till det kurviga vägarna (nära stan).
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Re: Norra Årsta - Gåvsta - Länna - Funbo - Lagga - Tisslinge- Linnes Hammarby - Rusta

Bluegreengrey skrev:
Åkte en trevlig och för mig, delvis ny väg i Söndags.

Börjar resan upp på Ahlrunegatan som går förbi Norra Årsta. Ut på landet och vid andra T korsningen (Norrhällby) efter några km, tar man Högermot Halmbyboda och följer sen den vägen tills man kommer till ytterligare en stor T korsning och därefter tar man vänster mot Gåvsta (Karby). Följer den vägen rakt på och när det står 8km Länna ja då är det Grusväg....=) var inte planerat men det gick ju oxå bra =)...trots blöt mjuk grusväg, skit och lite snö.

Från Länna fortsatte vi mot Funbo, där vek vi av vänster mot Lagga (marielund) och kör vidare förbi Örby, Tisslinge och när man kommer på den större vägen mot uppsala så tar man vänster upp på den. Fortsätter sen några km för att ta av höger mot Linnes Hammarby, Danmarks Kyrka och över 282:an mot Årsta för att komma ut vid rondellen (Rusta).

Trevliga småvägar med ganska mkt dålig sikt men absolut en mysig väg med kort transportsträcka till det kurviga vägarna (nära stan).

bra vägar det där.. har landsställe vid funbo kyrka precis, så där har man åkt runt länna/funbo/knutby, en del fina vägar där faktiskt. kan säga att det finns riktiga rallyvägar där också.. dock är det grus. så det är riktigt funkis med bilen eller om man har en grusbus hoj ;P

/z
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Gamla vägen mellan Östhammar och öregrund är kanon !
Jag ska träna hela sommaren på den så jag blir först till
pozeringen nere vid Gräsö färjan!! :fakta
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top