Fazer-tråden

Jaegrlicious

Ny medlem
Gick med
15 May 2021
Hoj
Yamaha FZS 1000 -01
Här var de måttligt dött. Precis införskaffat min förstahoj, blev en fazer 1000 -01. Grymt nöjd. Inte gått mer än 2900 mil. Exupen ballrar på riktigt låg tomgångsvarv, bara att spänna wire antar jag?

OliZ

I am, you are, he she it is.
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Warrior, GSX Café
Fet förstahoj ta det lugnt.
Du kan ju prova om det hjälper att spänna wirarna. Högersidan under tanken.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Jaegrlicious

Ny medlem
Gick med
15 May 2021
Hoj
Yamaha FZS 1000 -01
Fet förstahoj ta det lugnt.
Du kan ju prova om det hjälper att spänna wirarna. Högersidan under tanken.

Jorå, övningskörde r1a i fjol men ville ha lite skönare körstil med liknande effekt och då är ju denna klippt och skuren. De händer ju inte mer än vad man vrider på rullen, och man får ju köra med huvet :D Åkt mycket 2 hjuligt innan, men skulle ju inte rekomendera något sånt här till nybörjaren som aldrig suttit på hoj innnan.

I boken stod de att nyckeln skulle va på tändning när man spänner wiren om jag inte fatta fel?

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Jorå, övningskörde r1a i fjol men ville ha lite skönare körstil med liknande effekt och då är ju denna klippt och skuren. De händer ju inte mer än vad man vrider på rullen, och man får ju köra med huvet :D Åkt mycket 2 hjuligt innan, men skulle ju inte rekomendera något sånt här till nybörjaren som aldrig suttit på hoj innnan.

I boken stod de att nyckeln skulle va på tändning när man spänner wiren om jag inte fatta fel?

Underbar hoj för inspirerad körning!! Åkte på min i 11 år och stormtrivdes!! ?

Det stämmer att tändningen ska vara på när vajern justeras till Exupen.

OliZ

Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Warrior, GSX Café

Precis, det är en grymt fin kompromiss.

Det stämmer med tändningen på, fast det räcker att slå på och av så ställer den sig i rätt läge.
Det finns en kåpa till spjället på avgassystemet under motorn, du ser den från vänster sida.
Den kåpan ska bort om du ska kunna kalibrera in rätt läge. Det är ett hål som ska hamna i linje med en halvmåne.
Sen får man inte dra åt för hårt i spänningen, testa att servot orkar röra sig obehindrat.

dek

Medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Fulmoddad nittiotals CB750 ala caféflört
Hepp!

Sugen på att bygga scrambler av en FZ6S från runt milleniet. Jag kanske är dum men varför listas FZ6S med 95hp överallt och de jag kikar på har endast 67hp enligt transportstyrelsen?

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Jag minns inte riktigt vad det var. Men jag har för mig att jag läste om det för många år sedan. Antingen var det ett typo. Eller att de skrev in dem så för att reglera försäkringspremien. Något i den stilen var det.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hade en FZ6N som var reggad på 78 hk. Rullen hade ett bleck extra nere vid motorn som gjorde att man inte kunde vrida på fullt ut. Gick att böja upp med tång. Och då fick man loss runt 20 hk till, vill jag minnas. Gjorde en jäkla skillnad iaf. Och tror också det handlade om att hålla nere försäkringspremien.

Fazer2002

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
-02 Fazer1000 mfl
Någon som har foto alt ritning e dyl på fästena till belly pan Fazer1000 (01-05).
Kom över själva plasten men ingen fästen följde med... originaltillbehör
Hittar ingenstans att köpa heller :va

OliZ

Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Warrior, GSX Café
Någon som har foto alt ritning e dyl på fästena till belly pan Fazer1000 (01-05).
Kom över själva plasten men ingen fästen följde med... originaltillbehör
Hittar ingenstans att köpa heller :va
Bifogar bild fram.
I bakkant är det nog bara ett plattjärn runt ramen med en bult igenom.
ded411087288ca5ece0348a802afee20.jpg

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Hej artfränder :)

Har nyligen köpt en FZS1000S, är det någon som vet vad som skiljer mot modellen utan sista S:et?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hej artfränder :)

Har nyligen köpt en FZS1000S, är det någon som vet vad som skiljer mot modellen utan sista S:et?
Enl Wikipedia "The models were virtually unchanged over this period, except for colour options, the introduction of the FZS1000S which had a black engine"

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Enl Wikipedia "The models were virtually unchanged over this period, except for colour options, the introduction of the FZS1000S which had a black engine"
Aha, tack. Har ju läst det där men uppmärksammade nog inte S:et då eftersom jag ännu inte hade upptäckt att det var en "S" :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0