FBU:s sommarkurser

lollepop

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
slaktad, letar ny
Är det några sporthojjare som skall åka på någon utav dessa? Vore skoj att veta och ev samåka till kursgårdarna.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
frivillig befälsutbildning?
hmmpff. :tungan

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
En bunt tjocka bönder som slår varandra och skrattar åt det... nä... jag tror jag skippar det

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
kaZmur skrev:
En bunt tjocka bönder som slår varandra och skrattar åt det... nä... jag tror jag skippar det

Nåt du vill utveckla? Upplevt en halvtaskig barndom i Freuds lära?

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Va faaaan jag har totalt missat det. Går det fortfarande att anmäla sig har inte fått några papper om det.

lollepop

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
slaktad, letar ny
Vikingarockaren skrev:
Va faaaan jag har totalt missat det. Går det fortfarande att anmäla sig har inte fått några papper om det.

Det blir nog svårt... men om du ringer direkt till MD:gruperna kanske det går att plocka en reservplats? :tummenupp

Kurskatalogen finns på hemsidan...

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bodde vid en av deras kursgårdar under en fjällekologikurs en gång (ungefär som vandrarhem). De hade bra mat och trevlig pub iaf. Finns dock trevligare saker att hitta på med sommaren än att leka krig.

lollepop

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
slaktad, letar ny
mb skrev:
Bodde vid en av deras kursgårdar under en fjällekologikurs en gång (ungefär som vandrarhem). De hade bra mat och trevlig pub iaf. Finns dock trevligare saker att hitta på med sommaren än att leka krig.

Det skulle i sådana fall vara att leka krig på hojen, "Mad Max" style :tungan

Fick kursprogrammet idag, 4 av 6 dagar ute i läskiga skogen, semestern är räddad!! :banana

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Per skrev:
Nåt du vill utveckla? Upplevt en halvtaskig barndom i Freuds lära?
Nja, har ett par polare som var med där innan och jag har gjort några "studiebesök"

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
En varning utfärdas till alla FBU:are som kanske har tänkt sig göra "riktiga" värnplikten. Jag gjorde själv min GU på FJS på K3 och redan vid andramönstringen gick befälen ganska hårt åt tidigare FBU:are. De verkade inte gilla den "alltför-kåt-på-krig-och-strid" som det utstrålade.

Jag säger inte att alla förband ser på det hela på det sättet men så upplevde jag det.

Det samma gällde för övrigt för flera av de aspiranter som var alldeles för "bitiga"...

/Shag

sandstream

Guest
FBU får mig att rysa! Under tonåren stötte jag på folk som höll på med sånt och det var inte de vassaste knivarna i lådan (eller så var det jag som var slö :tungan).

Att säga att det är för att komma ut i naturen är bara bull! Gillar man naturen finns Mulle, Fältbiologerna och allt vad de heter!

lollepop

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
slaktad, letar ny
sandstream71 skrev:
FBU får mig att rysa! Under tonåren stötte jag på folk som höll på med sånt och det var inte de vassaste knivarna i lådan (eller så var det jag som var slö :tungan).

Att säga att det är för att komma ut i naturen är bara bull! Gillar man naturen finns Mulle, Fältbiologerna och allt vad de heter!

Har ingen erfarenhet av FBU:s ungdomsverksamhet, men visst brukar det vara väldigt blandade gäng på kurserna, de flesta vettiga men en del stolpskott brukar alltid dyka upp :död

Kanske har det skett en upprycking de senaste åren på samma sätt som i HV? Någon med erfarenhet från förr som kan bekräfta? :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept