E på väg att köpa ny utrustning (hjälm+ryggplatta+stövlar+handskar)
och har bestämmt mig för att det blir bäst om jag beställer det over the web och då är det
www.fc-moto.de eller
www.touring.se som gäller.
Har hört både possitivt och negativt om båda ställena, men man vill ju ha så mycket kött på benen som möjligt innan man skickar ordern.
Beställ inget på Touringbutiken som de inte har hemma, chansen är stor att du får vänta ganska länge på grejerna. Jag åker alltid dit och handlar om jag ska ha nåt, och det de inte har hemma beställer jag alltid själv nån annanstans. Det är min sorgliga erfarenhet efter 10 år.
Mindre erfarenhet av just de tyskarna, den gång jag två par stövlar till mig och tjejen var det inga problem. Men troligen gäller samma sak där, har de det inte på hyllan, beställ nån annanstans. Fördelen med TB är att det är lättare att prata med dem om nåt blir fel, typ storlek som är ganska väsentligt.
Har du kollat med mlol.de? De har dessutom en stor reaavdelning med fjolårsmodeller till duktig rabatt. Beställde mitt Alpinestars-ställ där i höstas problemfritt. Men även där, undvik beställa nåt de inte har hemma...
Är du tydlig med din adress och betalar i förskott med kort är tyskarna
generellt sett mer service-minded än man är här hemma. Men som sagt, de är ju inte direkt här hemma. Även om du är närmare än vad jag är.