fc-moto!!

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Steinmeister skrev:
2100680 FC-moto skickar med UPS. UPS använder i sintur av underleverantörer typ Jetpak osv. Jetpak ringer och kollar om du är hemma osv. Annars kan man alltid beställa till jobbet. Det gjorde jag funka kanon :tummenupp .

Okej, tack för svar! :tummenupp

Dum var man som valde kontant betalning vid leverans....12100kr ska jag gå och bära på....

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
--
Vilka krånglisar de verkar vara där på fc-moto.

Jag ringde dem och frågade vart mitt ställ tagit vägen, då svarade de att de skulle få hem det från fabriken i september. :3freak
Då har jag hunnit skicka två mail med frågor innan jag ringde upp dem. :7peta

Nåja, efter byte av modell så skulle det skickas på nu måndag. :)

Aja, man sparar fortfarande en del pengar på det så då får man väl räkna med lite krångel.

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
BMW
Fan i helvete, kan nu bekräfta tesen om att det blir ett satans problem för dem om varorna inte finns i lager.

Beställde två hjälmar för ca två veckor sedan, har ringt som fan sen dess och fick svar idag, ena hjälmen finns inte och kommer aldrig att finnas mer, han sa att han kunde "hjälpa" mig genom att ta bort ordern.

Så nu blir det till att leta hjälm igen :huvet :(

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Jag väntar ocskå på grejer från fc-moto, beställde ett Berik 3212 den 25/4:e det är ju iofs inte så länge sen.

Men jag har skickat 2 mail till dom utan att få svar, jag har frågat om dom har grejerna i lager, och om och när dom tänker skicka dom. men inget svar.

Och min engelska är inte vad den borde vara när det gäller att prata i telefon, men man kanske blir tvungen att ringa och försöka göra sig förstådd.. tänk va bra det hade varit om man hade gett engelskan lite tid i skolan,,, :huvet

Socrates

Guest
Stefanp skrev:
2130014 man kanske blir tvungen att ringa och försöka göra sig förstådd..

Du blir nog illa tvungen att göra det, har aldrig fått svar på mina mail. Har fått ringa varje gång jag vill kolla något.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
aja , bara ta tjuren i röven då ,, eller hur det nu var,, :3freak

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
--
Man måste tydligen ligga på killarna på fc-moto för att få de att skicka iväg grejerna.

Ringde upp dem idag igen och sade åt dem att om de inte skickar upp skinnstället idag så annulerar jag ordern. :mad:

På eftermiddagen kom det ett mejl från UPS att de hade tagit emot paketet. :yoparty

Det går inte att mejla frågor till dem utan är det något så måste man tydligen ringa. Jag trodde inte heller att jag var tillräckligt bra på engelska men när man tände till lite så gick det utmärkt att skälla lite på engelska också.

Första gången jag ringde skrev jag ett litet manus för att komma igång ordentligt med samtalet. Lite jobbigt att behöva leta ord under de första meningarna. :huvet

Nu trodde de att paketet skulle anlända till mig på onsdag. :banana

Jag hade några förolämpningar om "tyskar och krig" på lager att ta till om det skulle behövas. Det behövdes inte eftersom de är ganska trevliga i telefon. :nicka

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Det låter ju bra, då är det ju påväg. jag fick mitt ställ igår,, :banana

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
flyger skrev:
2138696 Jag hade några förolämpningar om "tyskar och krig" på lager att ta till om det skulle behövas. Det behövdes inte eftersom de är ganska trevliga i telefon. :nicka
Do not mention the war.. :D :fyllisar

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
retur till fc-moto

Någon som har varit med om att returnera saker till fc-moto / bytt storlek eller liknande? hur funkade de? gick de bra? mycket krångel? lång tid? osv..?

:va

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
--
Spoox skrev:
2145389 Någon som har varit med om att returnera saker till fc-moto / bytt storlek eller liknande? hur funkade de? gick de bra? mycket krångel? lång tid? osv..?

:va

Förvisso inte ett svar på frågan men av det bemötande jag har fått av dem hitills så hoppas jag verkligen inte att jag kommer behöva returnera någonting till dem.

Risken är stor att det blir riktigt krångligt. Men av köpvillkoren att döma så verkar det inte omöjligt och jag tror nästan att det är någon Eu-regel som bestämmer lite om möjligheten att skicka i retur.

Men priserna är samtidigt så låga att det inte kan vara speciellt svårt att sälja varan på blocket utan att gå med någon större förlust.

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
flyger skrev:
2146076 Förvisso inte ett svar på frågan men av det bemötande jag har fått av dem hitills så hoppas jag verkligen inte att jag kommer behöva returnera någonting till dem.

Risken är stor att det blir riktigt krångligt. Men av köpvillkoren att döma så verkar det inte omöjligt och jag tror nästan att det är någon Eu-regel som bestämmer lite om möjligheten att skicka i retur.

Men priserna är samtidigt så låga att det inte kan vara speciellt svårt att sälja varan på blocket utan att gå med någon större förlust.

Nej det är sant, tänkte försöka kränga de istället (ett par Oxtar "stövlar") har slängt ut en annons här på sporthoj under köp/sälj.. någon somär intresserad?? :)

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
--
Skinnstället kom idag. :banana

Lyckligtvis satt det perfekt förutom en viss smärta mellan benen när man höll armarna rakt upp. :3freak
Men man får väl helt enkelt ge f-n i att hålla armarna rakt upp. :)

Benen kan nog behöva lite hårdträning på gymmet för brallorna fyllde jag inte ut riktigt. :hihi

Om man bara är noga med att dubbelkolla att de har varan i lager innan man beställer kan jag faktiskt rekommendera att handla hos fc-moto.
Frakt och betalning vid dörren(/eller via UPS internethemsida) var smidigt. :tummenupp

Last edited:

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag beställde stövlar därifrån och blev jättenöjd.

Jag la ordern på söndagkväll och fick stövlarna på torsdagen.
Så det gick väldigt smidigt och frakten för stövlarna (2kg) kostade
bara ca 100kr.

Jag sparade 800kr jämfört med om jag skulle ha köpt stövlarna
här i Sverige.

Men mail jag har skickat med lite andra frågor, dessa har jag ej fått
svar på tyvärr. Men dessa mail har inte med min beställning att göra.

:tummenupp

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 2007
Någon som köpt från fc-moto nyligen? funderar på att köpa hem en hjälm :) en agv stealth, läste i formuet att den var stor i storleken, har 57cm runt huve, och medium var 57-58, bör jag kasnke ta small då kasnke? den var 55-56, så jag e lite kluven för de verkar ju inte funka så smidig att skicka tillbaka grejer :p

Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Någon som köpt från fc-moto nyligen? funderar på att köpa hem en hjälm :) en agv stealth, läste i formuet att den var stor i storleken, har 57cm runt huve, och medium var 57-58, bör jag kasnke ta small då kasnke? den var 55-56, så jag e lite kluven för de verkar ju inte funka så smidig att skicka tillbaka grejer :p
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144815

pröva hjälmen i butik först

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Säger som i den andra tråden om FC-moto, kolla även på www.louis.de
Riktigt bra priser på deras "restposten" och även ord. pris. Lev på 6 dagar...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy