FE 650s vs FE 650e 2002

Bjölle

Rederöv
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Ribersborg
Hoj
Piaggio Sfera 80cc
FE 650s vs FS 650e 2002

FE 650s vs FS 650e 2002

Vad är det för skillnad på dessa två hojar? Enligt en belgisk sida så ska det vara skillnad i kompression. Är det mer än så?
Se: http://www.motorbikes.be/en/compare/3729/2545/

Någon som har en Husa 650 Motard -02 -03 att sälja till vettigt pris, skicka PM.


Edit: Menade FS 650e - sorry Adrian. Vill du ge mig en ny chans?
 
Last edited:

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Vill minnas att skillnaden är att FE650s är en motard variant av enduro modellen med lite annorlunda design, dock sämre bromsar än riktiga FS modellen. FE650e är renodlad enduro.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
De som jämförs i länken har precis samma motor. Ingen skillnad. Det som skiljer dem åt förutom det uppenbart grafiska är frambromsen som Adrian säger men även fjädringen. Det fanns två olika varianter av "Dirt tracker" den andra hade svarta fälgar. Den ena hade crossfjädringen medans den andra hade endurofjädringen men jag minns aldrig vilken som var vilken.


EDIT: De som jämförs är "FE 650s Dirt Tracker Chrome Edition 2002 vs Husaberg FS 650e 2002"

Adrian kollade nog aldrig länken. Det är viktigt det här med stora och små "s" och var i beteckningen de sitter, hehe....
 
Last edited:

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Supermoto skrev:
De som jämförs i länken har precis samma motor. Ingen skillnad. Det som skiljer dem åt förutom det uppenbart grafiska är frambromsen som Adrian säger men även fjädringen. Det fanns två olika varianter av "Dirt tracker" den andra hade svarta fälgar. Den ena hade crossfjädringen medans den andra hade endurofjädringen men jag minns aldrig vilken som var vilken.


EDIT: De som jämförs är "FE 650s Dirt Tracker Chrome Edition 2002 vs Husaberg FS 650e 2002"

Adrian kollade nog aldrig länken. Det är viktigt det här med stora och små "s" och var i beteckningen de sitter, hehe....

Jag kollade aldrig länken. Men i rubriken står FE650s & FE650e...och där grundade jag mina ord. :D :arsele
 

Rune-Blikø

Gasa bara, gasa!
Gick med
22 Feb 2004
Ort
Norge
Hoj
Husaberg 650 02 1/2 och en 2000/2001 Huszuki 750 hillclimber
Supermoto skrev:
De som jämförs i länken har precis samma motor. Ingen skillnad. Det som skiljer dem åt förutom det uppenbart grafiska är frambromsen som Adrian säger men även fjädringen. Det fanns två olika varianter av "Dirt tracker" den andra hade svarta fälgar. Den ena hade crossfjädringen medans den andra hade endurofjädringen men jag minns aldrig vilken som var vilken.


EDIT: De som jämförs är "FE 650s Dirt Tracker Chrome Edition 2002 vs Husaberg FS 650e 2002"

Adrian kollade nog aldrig länken. Det är viktigt det här med stora och små "s" och var i beteckningen de sitter, hehe....
Er det skillnad i kompresjonen eller er det feil på den belgiske sida? Har selv en FE650s dirt tracker 2002 og synes det er rart at kompresjonen er lavere på den utgaven....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top