Fejka SL-kort

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Jag har inte åkt kommunalt på några år men när jag åkte senast gick det att åka med kopierade kort. Funkar det fortfarande på nåt sätt?

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Senast jag åkte komunalt med ett SL kort var på sista vattenfestivalen det var 1,5 X 2 meter stort det var kopierat! men det funkade fint!
goodfella skrev:
Jag har inte åkt kommunalt på några år men när jag åkte senast gick det att åka med kopierade kort. Funkar det fortfarande på nåt sätt?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag skulle våga säga nej. Ska du fejka kan du lika gärna skita helt i kort. Är det kontroll så ryker du dit. :)

innovate

Liten yngling på en 5kW?
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
moppe? ;)
betala ist. att planka höjer ju bara priset yttligare.

De flesta plankare plankar för att priset är så jävla högt (håller med. det är as dyrt, jag har endå tur som åker terminskort med reducerat pris :p) men när folk plankar så blir det bara dyrare.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Åkte på en kontrollant en gång när jag hade riktigt bråttom in till centralen för att ta tåget mot sundsvall. Hade i all brådska glömt kortet hemma. Efter lite tjatande och en hel del telefonsnack för kontrollanten så fick jag gå. Visade sig att dom hade en del strul pga ombyggnad vid stationen där jag klev på så jag hade ändå aldrig kunnat betala för resan.

*phu*

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det suger att alla inte betalar för sig. Jag betalar gärna för mig om t.ex. pensionärerna för en dräglig tillvaro på hemmet... Obs! Jag är alltså kommunistens antites!!!

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Skit kortet helt :p
Gå på bak i bussen eller åk tåg.. på ett halvår har jag väl sett 1 kontrollant? :p

s9d8as0vjk

Guest
Mig försökte dom sätta dit även fast det var en sådan "Var god passera"-skylt på stationen. Den där kontrollanten var fan den jobbigaste människa jag mött ... förstår att folk plankar bara för att jävlas med idioterna.

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Så vitt jag vet så ska dom gå och kopiera så länge ingen kontrollant kommer... och den gången kontrollanten kommer, vilket inte är ofta, så får man väl ta böterna då...

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Sundance Kid skrev:
Så vitt jag vet så ska dom gå och kopiera så länge ingen kontrollant kommer... och den gången kontrollanten kommer, vilket inte är ofta, så får man väl ta böterna då...

Som med (sken)försäkring då...och alla klagar på höga premier...och kom inte och säg att det inte är samma sak! :smasha

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Bättre att planka än o förfalska,bedrägligt beteende heter brottet o kan ge upp till 6månaders fängelse.Men troligtvis blir det dagsböter.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag åker tåg här nere i Skåne och mina kompisar hade kommit på den briljanta iden att förfalska biljetterna, eftersom de nästan aldrig har kortläsare på tågen, man bara visar upp kvittot på kortet så att säga.

Man fick höra en hel del som "Varför betalar du 850 spänn i månaden till de idioterna? Tågen är ändå alltid sena och sånt, jag hatar dem och de ska fan inte få betalt."

Gissa om jag gapskrattade dem rätt i ansiktet när de åkte dit......

Så jävla skönt....

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Chris Ash skrev:
Gissa om jag gapskrattade dem rätt i ansiktet när de åkte dit......

Så jävla skönt....

:tummenupp

Åker pendeltåg mellan Linköping och Norrköping då och då och har fuskat ibland. Om inte annat är det fan värt pengarna för att kunna sitta i lugn och ro den halvtimmen det tar, annars får man tygtouch varje gång dörrarna till vagnen där man sitter öppnas...känns alltid som att det
är en :ajjabajja som kommer.

:tungan

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Sorry, men jag skulle aldrig kunna betala priset dom tar för en resa in till tex stan... Ska det vara så att det kostar 600% mer att åk akommunalt än att ta bilen??? Helt sanslöst...

Jag har plankat hela mitt liv, aldrig åkt fast. Gäller att ha is i magen, och ögonen öppna... Kom ihåg att dom har inga rättigheter att hålla fast osv... Bara lägga benen på ryggen om det krisar sig...

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Zana skrev:
Sorry, men jag skulle aldrig kunna betala priset dom tar för en resa in till tex stan... Ska det vara så att det kostar 600% mer att åk akommunalt än att ta bilen??? Helt sanslöst...

Jag har plankat hela mitt liv, aldrig åkt fast. Gäller att ha is i magen, och ögonen öppna... Kom ihåg att dom har inga rättigheter att hålla fast osv... Bara lägga benen på ryggen om det krisar sig...

600% ?
Vad kör du för bil , en som drivs på vatten ?
Sen kostar det att parkera bilen också, det kan du ju räkna med om du vill :)

För min del så åker jag in till centralen för 12 kr, så jag tycker inte det är speciellt dyrt. (Då använder jag såklart en förköpsremsa, men det bör man göra om man inte gillar att betala väldigt mycket).

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Zana skrev:

Då är det dags att börja betala. Hörde på jobbet att dom hade hittat på nåt bra sätt att göra det gripbart om man inte visade upp färdbevis. Förmodligen så lessnade dom när en väktare (som kan lite för mycket jurudik) grep 4 kontrollanter för olaga frihetsberövande. :)

Dessutom... Förfalskat SL-kort är det dummaste man kan ha. Får dom syn på det eller man råkar åka dit på nåt annat så kommer man bli åtalad för, håll i er, urkundsförfalskning! Jag vete fan hur dom kan göra det men jag har varit med om det 2 gånger där folk vi gripit för stöld även har blivit åtalade för urkundsförfalskning för att dom haft falska SL-kort.
Jag vet inte hur dom tolkar lagen eftersom korten är opersonliga så tycker jag inte att det har med urkundsförfalskning att göra men så har dom gjort iaf.

Då är det ju fan så mycket bättre att bara åka dit på en "kontrollavgift" (inte böter) istället för att bli gripen.

Connex börjar lessna och letar nya sätt. Bland annat så ska ju värdarna på t-banan bort och ersättas med vakter. Jag tror att det är deras "nya sätt"... Dom fixar ett förordnande för hela t-banan och sätter in ordningsvakter. Visar du inte färdbeviset så tar dom dig för "ordningsströrande" eller nåt annat fånigt.

Själv betalar jag eftersom jag är så feg och inte vill vara nervös varje gång jag åker t-bana. Dessutom åker jag ju varje dag i princip och träffar på kontrollanter rätt ofta.

/Lucky9

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...