Fejka SL-kort

Lövis

PennyBridge Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia
goodfella skrev:
Annars är det ju bara att dra nån annans personnummer...

vet inte om det är annorlunda med SL-kort,men om man blir tagen på buss är det bara böter som gäller. Det sker leg koll samtidigt som böter skrivs ut,polis kontaktas för verifiering av id.ljuger man då så blir det kanske inte buren men ändok ett hårdare straff. än böter på några hundralappar

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Som en tidigare skrev.

Jävla liv vid skenförsäkra hojen, men planka på SL-kort funkar bra.
Det är lite det jag nämt om allas vår härliga dubbelmoral.

Köpa INTE stulna mc-delar...men oj, köpte jag en stulen digitalkamera.....

En del har till och med trippelmoral men vågar inte ens stå för dubbelmoralen.

Tillbaka till SL kortet. Jag anser att det inte är dyrt med SL-kort. Räknar jag vad mina resor till jobbet kostar med bil eller mc så kan jag köpa många sl-kort till andra och mig själv för den kostnaden.

Så dom hundalapparna är en tank av bilen och den tanken räcker en vecka knappt.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tom skrev:
600% ?
Vad kör du för bil , en som drivs på vatten ?
Sen kostar det att parkera bilen också, det kan du ju räkna med om du vill :)

För min del så åker jag in till centralen för 12 kr, så jag tycker inte det är speciellt dyrt. (Då använder jag såklart en förköpsremsa, men det bör man göra om man inte gillar att betala väldigt mycket).

Jo, när jag åker kommunalt så betalar jag för fyra klipp á 10kr, och så måste jag ju hem igen 4*10 igen, vad blir det? 80kr. Med bilen kostar det ca 10 kronor tur och retur...

Det blir 7 gånger dyrare att åka kommunalt, sug på den din lilla sketna besserwisser... Jag sa att det blir skitdyrt för mig, då tänker jag inte på er andra som tjänar på förköpshäfte och dessutom bor innanför tullarna osv... :FU

Parkeringen = 0kr eftersom jag endast ställer mig i stan på ställen som är totalt avgiftsfria. Sug på den karamellen.... :fatta!

Och eftersom jag aldrig åker in till tex stan utan min sambo så blir ju biljettpriset 160kronor t&r mot ca 10kronor med bilen... Nå, vad har du att säga till om nu då!!
:mad:

Last edited:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Zana skrev:
Jo, när jag åker kommunalt så betalar jag för fyra klipp á 10kr, och så måste jag ju hem igen 4*10 igen, vad blir det? 80kr. Med bilen kostar det ca 10 kronor tur och retur...

Det blir 7 gånger dyrare att åka kommunalt, sug på den din lilla sketna besserwisser... Jag sa att det blir skitdyrt för mig, då tänker jag inte på er andra som tjänar på förköpshäfte och dessutom bor innanför tullarna osv... :FU

Parkeringen = 0kr eftersom jag endast ställer mig i stan på ställen som är totalt avgiftsfria. Sug på den karamellen.... :fatta!

Och eftersom jag aldrig åker in till tex stan utan min sambo så blir ju biljettpriset 160kronor t&r mot ca 10kronor med bilen... Nå, vad har du att säga till om nu då!!

Jag undrar förvisso hur du räknar när du åker till stan för bara 10 kr med bilen, men jag håller med om att det blev rätt dyrt för de som bor en bit utanför med senaste höjningen. Vad är maxpriset idag, 6 kuponger ?

Fast å andra sidan är det snart vår, då behöver du inte göra någotdera, då åker man ju hoj istället. Inte för att det kanske är så mycket billigare, men det är skönt att slippa köer i alla fall :)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Zana skrev:

Men ta bilen då förfan :3freak

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tom skrev:
Jag undrar förvisso hur du räknar när du åker till stan för bara 10 kr med bilen, men jag håller med om att det blev rätt dyrt för de som bor en bit utanför med senaste höjningen. Vad är maxpriset idag, 6 kuponger ?

Fast å andra sidan är det snart vår, då behöver du inte göra någotdera, då åker man ju hoj istället. Inte för att det kanske är så mycket billigare, men det är skönt att slippa köer i alla fall :)

Bilen drar 0,65liter och jag bor ca en mil från stan = ca10kr

Sen jag skaffade körkort för tre år sen kan jag räkna mina resor på en hand. Det tycker jag säger en del.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tysken skrev:
Men ta bilen då förfan :3freak

Ja, det gör jag ju. Men jag skulle hellre åka komunalt om det inte kostade så förbaskat mycket.... Tänk på naturen

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Lövis skrev:
vet inte om det är annorlunda med SL-kort,men om man blir tagen på buss är det bara böter som gäller. Det sker leg koll samtidigt som böter skrivs ut,polis kontaktas för verifiering av id.ljuger man då så blir det kanske inte buren men ändok ett hårdare straff. än böter på några hundralappar

Njaa jag har varit med om en kompis som blev tagen. Han va förstås inte motstridig på något sätt utan skrev under jättefint.. fast med vänster hand. Sen gick han till copsen och sa "Det här är inte jag.... argh!!" Så visade han sin underskrift, med högerhanden (högerhänt) och voiala.. "ursäkta oss.." :banana

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
BlueNote skrev:
Zana:

Sen kostar ju slitage etc lite oxå? *hmm*

Jaha, då ska vi se... Hmmm vad har jag behövt bekosta på bilen...

INGENTING.

Kört kanske 3500mil och ingenting har lagt av.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Zana skrev:
Sorry, men jag skulle aldrig kunna betala priset dom tar för en resa in till tex stan... Ska det vara så att det kostar 600% mer att åk akommunalt än att ta bilen??? Helt sanslöst...

Jag har plankat hela mitt liv, aldrig åkt fast. Gäller att ha is i magen, och ögonen öppna... Kom ihåg att dom har inga rättigheter att hålla fast osv... Bara lägga benen på ryggen om det krisar sig...

Om du nu åker kommunalt 10 ggr per år så finns det väl ingen anledning o klaga? Åker man kommunalt till jobbet varje dag så kan man inte jämföra kostnaderna mot att åka bil.. dessutom så är det väl skillnad på att planka 10 ggr per år och kanske 1000 ggr?

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Sen så kan väl inte kontrollantera hålla än kvar?
Om dom tar tag i en äre bara att dra alla regler man läst på angående detta och lägga benen på ryggen :D

Men jag har iofs SL-kort så det e väl lungt. Men att åka in till stan för 80kr tur och retur är lite overkill tycker jag. Då har man ju till å med köpt en sl-remsa i hopp om att det ska bli billigt. vad kostar det om man betalar med rena pengar?

Det som jag tycker är sketet är att mitt kort slutar gälla 7 på kvällen, och jag går i skola på söder.. Lätt att hinna hem innan 7?? Jävla rövhål fattar ju inte att man slutar sent ibland eller har nån pryl i skolan ganska ofta, typ konsert etc. Dom förlorar väl ingen stor summa på att låta oss åka till iaf 8-9, eller varför inte dygnet runt fast ej på helger. Nötter :fatta!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
eisbaer skrev:
Om du nu åker kommunalt 10 ggr per år så finns det väl ingen anledning o klaga? Åker man kommunalt till jobbet varje dag så kan man inte jämföra kostnaderna mot att åka bil.. dessutom så är det väl skillnad på att planka 10 ggr per år och kanske 1000 ggr?

Läs igen: tre år, tio gånger.

Du fattar inte vad jag skriver: Om det inte var så dyrt skulle jag åka MYCKET oftare. get it!?!

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Zana skrev:
Jaha, då ska vi se... Hmmm vad har jag behövt bekosta på bilen...

INGENTING.

Kört kanske 3500mil och ingenting har lagt av.

Då är det väl dags snart, lägger du på däck / olja i liter/mil priset så ligger du nog LITE högre än 10kr/milen. Har du sen en ny bil ska den in på service och då åker priset upp ännu högre. Man måste ju vara dum om man bara räknar på bensinpriset om man ska åka 20 000 mil.

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
En nyare bil kostar nästan 40:- milen att köra, billigare med äldre och en kallstart av bil kostar oxo ganska mycket.

Aja, hursomhelst... Planka.nu sidan var det mest idiotiska kommunist bladder jag sett för att ett gäng med sne ekonomiuppfattning ska ha anledning att att inte betala för sig.
Jämför med att det är gratis att gå på trottoaren och att bilvägarna betalas av skattebetalarna att köra på.. vägskatten betalas väl inte på inkomstskatten, om än inte det täcker hela vägnätet så är det väl inte billigt.
Tror nog att tågen kostar en del oxo i skötsel och personal. Ska hela sverige betala för stockhom? Jag vill köra sporthoj, försäkringen kan väl delas upp på skattebetalarna så blir det ju inte så mycket
Kan ju dra ner lite mer på vården oxo så att man kan åka gratis till mamma och äta mat.

Ähh.. whatever, skit i allt, lev fort och dö ful

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...