141592653589
Ny medlem
Hej har hamnat i en ganska olycklig och unik situation. Det var så att jag gick omkull med hojen i låg hastighet och full skyddsutrustning.
Grejen är att hojen är av årsmodell 2017 och därmed ska vara strypt med elektronisk strypning och stypningsbrickor i insug (enligt regbevis). Den att förre ägaren körde med elektronisk strypning+trottlestopp (trottlestopp användes på tidigare årsmodeller av samma hoj).
Det innebär att nu och vid skadetillfället så är hojen bara strypt elektroniskt och med trottlestopp. Undrar om jag kan torska på detta nu när jag lämnar in den på verkstad? Värt att tillägga är att jag har ett akrapovic carbon sportavgassystem som sägs öka effekten med 1,9 kw. Kanske också torskar på att avgassystemet ökar effekten till t.ex. 36 kw om de nu bänkar hojen? Ska jag försöka mig på att sätta in insugsbrickor (verkar förjävla omständligt), alternativt lämna in den på verkstad för att de ska stoppa in brickorna. Och sista frågan borde jag hitta ett ställe att bänka hojen före jag lämnar in den för att se till att det inte är över 35 kw?
Grejen är att hojen är av årsmodell 2017 och därmed ska vara strypt med elektronisk strypning och stypningsbrickor i insug (enligt regbevis). Den att förre ägaren körde med elektronisk strypning+trottlestopp (trottlestopp användes på tidigare årsmodeller av samma hoj).
Det innebär att nu och vid skadetillfället så är hojen bara strypt elektroniskt och med trottlestopp. Undrar om jag kan torska på detta nu när jag lämnar in den på verkstad? Värt att tillägga är att jag har ett akrapovic carbon sportavgassystem som sägs öka effekten med 1,9 kw. Kanske också torskar på att avgassystemet ökar effekten till t.ex. 36 kw om de nu bänkar hojen? Ska jag försöka mig på att sätta in insugsbrickor (verkar förjävla omständligt), alternativt lämna in den på verkstad för att de ska stoppa in brickorna. Och sista frågan borde jag hitta ett ställe att bänka hojen före jag lämnar in den för att se till att det inte är över 35 kw?