Petterabborre
Medlem
Köpte i slutet på förra året en KTM 250 EXC av årsmodell 2011 som är tillverkad 2010. Den hade tidigare bara tävlats med och var endast förregistrerad (registreringsbesiktning samt typintyg skickats in). När jag köpt den så ställde jag på den och försäkrade den utan problem (Hos Bilsport MC), så då jag tänkte inte mer på det. Nu har jag precis flyttat och fick en premie som blev drygt 3ggr dyrare än tidigare så jag tänkte byta försäkringsbolag för att få ner premien och får då svaret från flertalet bolag att den i deras system står som årsmodell 2015 och att jag får en premie därefter... Konstigt tänker jag, så jag kollar på transportstyrelsen och där står den konstigt nog som årsmodell 2015. Ringde Transportstyrelsen nu i morse och de ser att de fått in COC-intyg osv från 2010 men inte hade någon uppgift om tillverkningsår men att första registrering skett 2015 och att de gick efter den uppgiften, och enligt Transportstyrelsen går det inte att göra något åt.
Är det någon som har varit i samma situation eller har något tips på hur/om detta går att lösa?
Är det någon som har varit i samma situation eller har något tips på hur/om detta går att lösa?