Fel forum?

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
Halloj fighters!

har bara en liten fråga... befinner jag mig i fel forum? har märkt att en del inte tycker att jag å min max hör hemma här? vad är kriteriet för att kalla sin båge för en fighter? och vart ska jag annars ta vägen tycker ni?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Maxad skrev:
Halloj fighters!

har bara en liten fråga... befinner jag mig i fel forum? har märkt att en del inte tycker att jag å min max hör hemma här? vad är kriteriet för att kalla sin båge för en fighter? och vart ska jag annars ta vägen tycker ni?
Tycker din hoj befinner sig på gränsen till att kallas fighter.
Jag skulle för ett halvår sedan inte klassat in V-maxen som en fighter.
Nu är den gränsen lite mer flytande i och med att ingen riktigt lyckas definiera vad som är en fighter.

-Vissa säger att alla sporthojar med crosstyre är fighters.
-Vissa säger att man måste bygga om hojen för att den skall vara en fighter. Fast då uppstår problem med dessa fabriksfighters (Z1000/Tuono/osv)
-Vissa kräver att bygget skall ha attityd

Exempel på trådar som har försökt att definiera en streetfighter:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49693
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45619

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
Snarare streetmachine, (vad nu skillnaden är, men det känns så :rolleyes: )
Grym hoj :tummenupp

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
Snarare streetmachine, (vad nu skillnaden är, men det känns så )

har aldrig riktigt hört uttrycket streetmachine.... men visst låter det kanske som en kategori för mig.... men va fan är skillnaden? :va tack förrästen :)

jaja, jag har iaf ingen sporthoj, det är absolut ingen glidare (förebilden är ju en dragster)... om man får säga det själv, tycker iaf jag att den har attityd (alla detaljer syns inte) jag har gjort en hel del delar själv, brett och rakt styre, den har ju kraft att busa med... jag får väl känna mig som en outsider i min egna streetmachine, roadster klass?

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Maxad skrev:
har aldrig riktigt hört uttrycket streetmachine.... men visst låter det kanske som en kategori för mig.... men va fan är skillnaden? :va tack förrästen :)

jaja, jag har iaf ingen sporthoj, det är absolut ingen glidare (förebilden är ju en dragster)... om man får säga det själv, tycker iaf jag att den har attityd (alla detaljer syns inte) jag har gjort en hel del delar själv, brett och rakt styre, den har ju kraft att busa med... jag får väl känna mig som en outsider i min egna streetmachine, roadster klass?

Klart grabben har en FighteR!!!!! Jag diggar den fett!
Fight On!!! :yoparty

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Fan vissa här kör ju offroad (jag, för ett tag sen) osv. sporthoj el. motsv. kanske bara behövs finnas i hjärtat?

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
det verkar ju i alla fall som att jag är välkommen här bland fighters :yoparty man diggar ju stuket starkt. orginal har aldrig tilltalat mig vad det än gäller för hoj. så gör som jag och bygg vidare på era fighters

Jonathan

Guest
Maxad skrev:
Halloj fighters!

Kanske "Gubbräjser" :)?

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Maxad skrev:
Halloj fighters!

Ta en titt i den engelska tidningen STREETFIGHTERS, Så får du dit svar!
Där är begreppet streetfighters väldigt Brett...... :yoparty
Dom dominerande modellerna i tidningen är bla V-MAXEN och Banditen.
Sen givetvis Gixxern och KATANAN..........

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
Maxad skrev:
det verkar ju i alla fall som att jag är välkommen här bland fighters :yoparty man diggar ju stuket starkt. orginal har aldrig tilltalat mig vad det än gäller för hoj. så gör som jag och bygg vidare på era fighters

Du är säkert välkommen till Ducati tråden också
där gillar man V-max :rofl :hihi :lol

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha