Fel motoreffekt hos vägverket - R6 -00

McNick

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2010
Hoj
R6 -00
Jag har precis köpt en Yamaha R6 från -00, svensksåld. Jag trodde det var 120 hk i den men hos vägverket står det 82 kW = 111 hk. Någon som har någon förklaring till detta?

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Gissar på att den varit/är strypt om du kollar under tillägsinformation på dina fordons uppgifter på transportstyrelsen.se så bör det stå något om att den är strypt om det är det som är orsaken till att det står 82kW.

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Gissar på att den varit/är strypt om du kollar under tillägsinformation på dina fordons uppgifter på transportstyrelsen.se så bör det stå något om att den är strypt om det är det som är orsaken till att det står 82kW.

Min är oxå reggad till 82kw och har inte varit strypt. Varför bry sig om vad Transportstyrelsen tror? den går ju inte sämre för det.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Är det inte bara en fördel att den är reggad för lågt, det ger ju lägre försäkring? :va

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Min är oxå reggad till 82kw och har inte varit strypt. Varför bry sig om vad Transportstyrelsen tror? den går ju inte sämre för det.

jo faktiskt så gör dem det, men jag tog tipex på mitt regbevis å de löste sig, jävlar va fint han går nu..

popcorn.gif

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Är det inte bara en fördel att den är reggad för lågt, det ger ju lägre försäkring? :va

jo ibland, samma som r1-98 som har 55kw enl vv. men har 110kw orginal. nu i sommartider då försäkringsbolagen har sommarjobbare så kan man ha tur och få en hoj försäkrad på strypt effekt. men troligen så kan säkert premien ändras senare om de inser att den är försäkrad på detta.

McNick

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2010
Hoj
R6 -00
Tackar för alla snabba svar, tyckte det verkade lite orättvist att jag förlorade 9 hk någonstans. Min hoj verkar inte ha varit strypt och OM den nu skulle vart det så borde man fan strypa bort mer än 9 hk.....

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Min r6a var strypt från 82 kw till 25 kw.. reagerade också på att det stod 82 kw men antog att det gjorde det på alla r6'or, och det ser ut som att jag hade rätt :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Någon som har bänkat en orginalare för att undersöka så att den inte "bara" har 82kw? Effekter brukar ju snackas upp ungefär sådär mycket.. hehe

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Ett enkelt svar: R6 -00 har INTE 120 hästar... utan snare runt 111, ja.
Verkar som i stort sett alla gick på Yamahas marknadsföringstrick att ange effekten med ram air i alla annonser om man får tro den här tråden. :D

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ett enkelt svar: R6 -00 har INTE 120 hästar... utan snare runt 111, ja.
Verkar som i stort sett alla gick på Yamahas marknadsföringstrick att ange effekten med ram air i alla annonser om man får tro den här tråden. :D

:tummenupp Ram-air noteringar är fuffens marknadsföring :D
Effekt på drivhjul skulle alla hojar uppges med, då hade vi fått bättre premier som bonus.

dEVILKICKer

Adrenaline MC
Gick med
15 Jul 2010
Hoj
-99 Yamaha R6
Min hoj e reggad med 88kw, fast vad jag vet så ska den inte vara omtypad...
Fast det gör inget för den e bänkad till 137hk så man ska väl inte klaga :hihi

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
:tummenupp Ram-air noteringar är fuffens marknadsföring :D
Effekt på drivhjul skulle alla hojar uppges med, då hade vi fått bättre premier som bonus.

Exakt! Jag drar dock nytta av en "ärlig" effekt, men inte på den hojen jag vill byta till.

Bakhjulshästar is tha shit! Enda riktiga.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha