Efter att ha bytt ut framgaffeln till en USD på min Vmax verkar det ha blivit lite konstigt med styrgemoetrin. När jag svänger i en kurva känns det som om jag måste trycka styret mot styrriktningen. Om jag ligger i en högerkurva måste jag trycka med höger hand mot styret, alltså som om gaffeln vill svänga mer.. (nu har jag ju inte provat att släppt styret i en kurva för att se vad som händer)
Detta känns mest om jag kör långsamt. Om jag ger ordentligt med gas genom kurvan, minskar kraften till nästan noll
Men det ska väl vara tvärtom, att man måste „dra“ styret åt hållet man åker
Nu sitter ju gaffeln där den sitter, och den ser cool ut och den ska vara kvar. Det vore roligt att veta varför denna effekt uppkommer, och ännu bättre, vad kan man göra för att minska denna.
Vad händer med större hjul? (18tum isället för 17tum)
Vad händer om jag minskar längden på gaffeln?
Vad händer med längre resp kortare dämpare bak?
Kann det vara ngt annat vajsing?
Tackar för hjälp
Detta känns mest om jag kör långsamt. Om jag ger ordentligt med gas genom kurvan, minskar kraften till nästan noll
Men det ska väl vara tvärtom, att man måste „dra“ styret åt hållet man åker

Nu sitter ju gaffeln där den sitter, och den ser cool ut och den ska vara kvar. Det vore roligt att veta varför denna effekt uppkommer, och ännu bättre, vad kan man göra för att minska denna.
Vad händer med större hjul? (18tum isället för 17tum)
Vad händer om jag minskar längden på gaffeln?
Vad händer med längre resp kortare dämpare bak?
Kann det vara ngt annat vajsing?
Tackar för hjälp