freding skrev:2385478http://81x.com/bugman/gixxermods lääs och lär
Ganska mångaDanlud skrev:2395109Jag var inne och läste sidan! Mycket intressant
Funderade på ifall någon har provat lägga till detdär motståndet så att suzukis "tändningsfördröjning" på 1:an, 2:an och 3:ans växel försvinner?
Det verkar intressant, men tänkte höra ifall någon har provat, och om det är värt besväret?
Nä, den funkade visst inte. Sök på tremod i Teknik- och MekhörnanDanlud skrev:2398397Hmm, fick inte länken att fungera...
hej, har köpt en gixxer k3 med QS och PC iii mappad och bänkad. körde igår första gången och får upp felkod c32 33 34 35, som om jag har förstått rätt är spridar signal? frågan är bara vad jag gör åt det. cykeln går som den ska men irriterande med en röd lampa blinkande. Mvh Robin
Hittar inget som ser skadat/löst ut. Allt ser seriöst draget ut. Så vad är nästa steg? Köpa nya spridare eller vad menas med injector signal på alla 4 spridare? Hade förstått om den gick konstigt i maskin men den går ju hur bra som helst?
Om det blev över vintern, bara sådär av sig själv, så sätter jag en slant på ärg/oxid i någon kontakt. Köp elektronikrengöring (tex: https://www.kjell.com/se/sortiment/...parts-cpc-kontaktspray-med-olja-200-ml-p18025), sen tar du isär kontakterna, sprutar i, väntar en stund, sätter ihop och tar isär ett dussintal gånger, sprutar på lite till för att skölja rent och sätter ihop.Hittar inget som ser skadat/löst ut. Allt ser seriöst draget ut. Så vad är nästa steg? Köpa nya spridare eller vad menas med injector signal på alla 4 spridare? Hade förstått om den gick konstigt i maskin men den går ju hur bra som helst?
Köpte cykeln med felkoderna där. Fick pruta från 36000 till 24000kr i vintras. Men nu tänkte jag börja forska i det. Men har kommit fram till att pc'n är kaputt eftersom när jag tar bort den och kör orginal så får jag ingen felkod. Men cykeln går bra även med den inkopplad så jag kör så tills jag snubblar över en annan pc till bra pris.
Har en gsxr 600 2005, min lampa blinkar och det står FI, men när jag tar fram felkoden så står det -c00, och då ska väl allt vara okej? Mvh förvirrad
Den röda lampan är oljetryck och FI är Fuel Ignition. Kolla så att du har rätt oljenivå. Har du det så bör du kolla oljetrycket. C00 betyder att du inte har en felkod och att TPSen är i rätt läge, men du kan trots det ha dåligt oljetryck.
EDIT:
Googlade lite snabbt och det kan också betyda att det är dags för oljeservice. Den ska tydligen börja blinka varje 100e timme som en påminnelse för oljeservice.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|