Hej jag har en Retta 04 som jag monterat ett akrapovic helsystem på.
För att göra det har jag tagit bort EXUP ventilen helt och då får jag såklart felkod 17 och 18 samt att motorlarmet lyser.
Frågan är nu hur man gör för att lura ECU:n att tro att EXUP:en sitter kvar.
På gamla Rettor sägs det att man kan koppla en 7.5 kohm motstånd mellan de rödsvarta och Rödvita kablarna.
Finns det någon motsvarighet på 04an eller måste man åka omkring med larmande ECU?
Tacksam för svar.
För att göra det har jag tagit bort EXUP ventilen helt och då får jag såklart felkod 17 och 18 samt att motorlarmet lyser.
Frågan är nu hur man gör för att lura ECU:n att tro att EXUP:en sitter kvar.
På gamla Rettor sägs det att man kan koppla en 7.5 kohm motstånd mellan de rödsvarta och Rödvita kablarna.
Finns det någon motsvarighet på 04an eller måste man åka omkring med larmande ECU?
Tacksam för svar.